Annons

Alla nya bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror nya får betydligt lättare att komma in i systemet än vissa äldre medlemmar. Många amerikanska siter funkar ju som så att man lägger in i speciell grupp. deviantart och photonet är två exempel. Jag hade inte problem att förstå deras system som ny när jag gick med på dem.

Men ett förslag för att förenkla förståelsen redan vid uppladdning har jag. Finns möjligheten Christer att vända på ordningen vid uppladdningen? Att välja pool först och resten av fält sen? Och ska bilder utanför pooler vara kvar så kunde ju möjligheten att lämna blankt val kanske finnas för att ändras senare när fotografen känner för att lägga i pool? Det kanske skulle förenkla om poolval gjordess tidigare i ordningen?
 
Phrizzawh skrev:
Jag har en annan fråga, alla mina bilder som jag nu har i PUBLICERADE album, för att få KOMMENTARER, som inte sysn längre..
Dom behöver du inte göra något med - det är bara listan "Alla nya bilder" som är förändrad. Man kan fortfarande kommentera dina bilder, tex via besök på din profilsida eller via olika slags sökningar.
 
clindh skrev:
Du får förståss tycka som du vill, jag förstod bara inte ditt argument att man nu måste hoppa in och ur pooler för att se alla bilder.

Nej, det är ju inte lätt att förstå när jag skriver så korkat...man kan ju se alla på ett ställe, vilket fån jag är :eek:)))) Alla utom de som inte finns i poolerna, för dom ska man gömma undan...för att stoppa flödet? Sorry, jag hade fel...men min ursäkt får bli att jag inte är ett dugg intresserad av poolerna, utan har funnit alla andra bilder på det andra viset...nu får jag hoppa in i poolen istället :eek:)


Bra att jag får tycka som jag vill....tycker att det var trevligare förr....vilken pool kan man lägga en nyckelpiga i? tacksam för svar!
 
lottawe skrev:
Finns möjligheten Christer att vända på ordningen vid uppladdningen?
Bra konkret förslag Lotta, det skulle göra det tydligare än som nu få den informationen i steget efter. Jag skall se om vi hinner med det i helgen.
 
Tammy skrev:
Bra att jag får tycka som jag vill....tycker att det var trevligare förr....vilken pool kan man lägga en nyckelpiga i? tacksam för svar!
Förslagsvis Bildkritik, eller Nybörjare kanske..
(Är du ironisk kan jag väl få ge igen då... :)

Vi har tre bildkritikpooler, sedan har vi kompletterande för några specialintressen. Men några av dem kan komma att försvinna när vi tar ett helhetsgrepp på hur man kollar på vissa bildkategorier enkelt (jag skrev något om det långt tidigare). Olika pooler används primärt när ändamålet med publiceringen är olika än Bildkritik, tex Bilddiskussionspoolen.
 
clindh skrev:
Förslagsvis Bildkritik, eller Nybörjare kanske..
(Är du ironisk kan jag väl få ge igen då... :)

Vi har tre bildkritikpooler, sedan har vi kompletterande för några specialintressen. Men några av dem kan komma att försvinna när vi tar ett helhetsgrepp på hur man kollar på vissa bildkategorier enkelt (jag skrev något om det långt tidigare). Olika pooler används primärt när ändamålet med publiceringen är olika än Bildkritik, tex Bilddiskussionspoolen.

Absolut :eek:)))))

Allvarligt..ser ni inte själv hur ni bara bollar iväg detta problem? :eek:)))

Ni mer eller mindre vill få medlemmarna att lägga sina bilder i olika pooler, för att minska flödet, har jag fel?

Vad tror ni sker? Jo, precis samma sak som det vart..nämligen att alla då kommer att gå till " Se alla bilder under pooler" eller vaffan det nu heter..å vad händer då? Vad blev bättre? vad löste ni? Ni skickar bara iväg detta ämne å så får den ett nytt namn :eek:))

För nu kommer man ju att få kolla under, "alla poolbilder", istället för under se "senaste nya bilder :eek:)

Har jag fel? Tja, det får väl tiden utvisa..
 
Jag förstår faktiskt inte vad som är så svårt att förstå med pool-systemet. Det var ju inte direkt igår som det infördes. Ni som klagar på hur det är nu, har ni över huvud taget testat att lägga in bilder i pooler?

Lottas förslag är bra, men jag kan inte förstå hur svårt det ska vara att förstå konceptet med pooler.

Christer, ni har mitt fulla stöd, jag tycker inte att förändringarna är av ondo. (inte för att det spelar någon som helst roll vad jag tycker, men i alla fall)
 
Problemet löst

Gå in under Sök bilder. Skriv endast antal dagar som sökningen av bilder skall visa och gör sedan ett bokmärke av sökningen. Voila. Alla nya bilder de senaste x dagarna har återuppstått som fågel Fenix.
 
Senast ändrad:
maggan skrev:
Saknar fortfarande den här tråden på förstasidan, och undrar fortfarande varför den inte syns där?

Vissa forum är exkluderade från listan på förstasidan, så har det vart länge ...
Tanken är väl att dom forum som handlar om fotografering skall få "mest plats".
Det finns ett några äldre trådar om just detta, i detta forum (fotosidan.se).


-Thomas

ps. Dessutom är det som Martin skriver att "senasta inlägg" listorna cache:as ett antal minuter (5 om jag minns rätt) för att spara systemresurser.
 
Re: Problemet löst

Sveder skrev:
Gå in under Sök bilder. Skriv endast antal dagar som sökningen av bilder skall visa och gör sedan ett bokmärke av sökningen. Voila. Alla nya bilder de senaste x dagarna har återuppstått som fågel Fenix.

Tack Carsten!

Detta i kombination med Lottas förslag att man innan man laddar upp en bild får välja eventuell pool (och veta att den inte syns i menysökningarna annars) borde lösa problemet.

Vill man se alla bilder söker man, annars använder man menyerna.
 
Tammy skrev:
För nu kommer man ju att få kolla under, "alla poolbilder", istället för under se "senaste nya bilder :eek:)
Har jag fel? Tja, det får väl tiden utvisa..
Du har ju helt rätt. Värre än så är det inte.

Iom detta lyfter vi fram användningen av pooler, och får möjligheter att trimma inflödet av Bildkritik allt eftersom volymerna växer utan att för den skull slå till med en generell begränsning i uppladdningsläget (typ max en *uppladdning* per dag), till förmån för de som vill lägga upp i lite andra pooler tex efter en kurs.
 
Re: Problemet löst

Sveder skrev:
Gå in under Sök bilder. Skriv endast antal dagar som sökningen av bilder skall visa och gör sedan ett bokmärke av sökningen. Voila. Alla nya bilder de senaste x dagarna har återuppstått som fågel Fenix.

Perfekt Carsten!

Där hittade jag fina poollösa bilder runt 00:23. Det hade varit synd att inte fått se dem!

Bengt

PS
Man kanske kunde införa en funktion som hette "alla nya bilder" så man inte behövde använda "sök", nu när bilderna ändå finns.... och syns?
 
Re: Re: Problemet löst

BAn skrev:
Där hittade jag fina poollösa bilder runt 00:23. Det hade varit synd att inte fått se dem!
Skall du inte ge bildkritik på dem då? Det är väl det Fotosidan handlar om, inte bara kolla.. ;-)
 
Re: Re: Problemet löst

BAn skrev:
Perfekt Carsten!

Där hittade jag fina poollösa bilder runt 00:23. Det hade varit synd att inte fått se dem!

Bengt

PS
Man kanske kunde införa en funktion som hette "alla nya bilder" så man inte behövde använda "sök", nu när bilderna ändå finns.... och syns?

Jag föreslog precis de under "Funktionsförslag"
 
För övrigt har jag fixat sorteringen på "Alla nya pool/kritikbilder" nu - den sorteras nu efter när man lägger bilden i pool, inte när den laddades upp. Så passa på att begära kritik på någon bild ni har liggandes i album vettja, någon som inte fått kommentarer tex då den publicerades.
 
Re: Re: Re: Problemet löst

clindh skrev:
Skall du inte ge bildkritik på dem då? Det är väl det Fotosidan handlar om, inte bara kolla.. ;-)

Om jag kunde, Christer, men jag besitter inte den nivån av kunskap som jag känner efterfrågas i kritikpooler och liknande.

Jag har nog bara givit amatörkommentarer till bilder jag tyckt om. Det är inte riktigt samma sak.

Men ser jag, så lär jag... kanske *S*

Delar Evas önskan om båda knapparna!

Bengt
 
Re: Re: Re: Re: Problemet löst

BAn skrev:
Om jag kunde, Christer, men jag besitter inte den nivån av kunskap som jag känner efterfrågas i kritikpooler och liknande.
Men .. de bilder du letade fram var ju bilder som ej var placerade i Bildkritik?

Men det spelar ingen roll iofs. Både kommentarer på bilder som ej är poolplacerade och bilder i Bildkritik refererar till precis samma regelverk , så det är ingen skillnad.
 
Re: Re: Re: Re: Problemet löst

BAn skrev:
Om jag kunde, Christer, men jag besitter inte den nivån av kunskap som jag känner efterfrågas i kritikpooler och liknande.

Jag har nog bara givit amatörkommentarer till bilder jag tyckt om. Det är inte riktigt samma sak.

Men ser jag, så lär jag... kanske *S*

Delar Evas önskan om båda knapparna!

Bengt

Alla kommentarer räknas, oavsett kommentatörens kunskapsnivå! Givetvis ska du skriva kommentarer! Du behöver givetvis inte skriva tekniskt avancerade kommentarer, men om du t.ex. kan beskriva vad du gillar i bilden, eller vilken känsla bilden ger dig, så är du hemma. Resten lär du dig under resans lopp :)

Kom igen, fega inte ;) Alla kommentarer är lika mycket värda! Oavsett om dom kommer från Terje Hellesö, Mikael Pertmann eller Bengt Andréasson

Du är mycket välkommen att träna på mina bilder. Jag garanterar dig att jag varken kommer ta illa upp eller anklaga dig för att ge "sucking up"-kommentarer! ;)
 
Kan någon förklara för mig varför dom femhundra nya bilder som kommer in varje dygn är så mycket mer intressanta än de 301681 bilder som redan finns? Är nya bilder bättre än gamla?

När man läser denna tråd får man uppfattningen att existerande bilder i jämförelse med nya är totalt ointressanta.

Prova slumpfunktionen

http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?sort=rand()&type=st

och njut av den mångfald som redan finns (varje reload av den sidan ger nya intressanta bilder). Titta sedan in i poolerna för bilder där folk nyligen bett om kommentarer.

Det är ju inte precis så att det är ont om bilder att titta på...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.