Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A3-papper i A4-skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linmajon

Aktiv medlem
Kan man göra den skrivbara ytan något större(bredare) i en vanlig Epson A4-skrivare? Det fore inte dumt att kunna köra liggande A3-papper något beskurna i underkant.
Som det är nu vägrar den skriva bredare, men det ser ut som det ska vara mekaniskt möjligt.

Vilken Epsonskrivare är det du har?

Vanligtvis så brukar det inte gå att skriva ut större än vad som anges av tillverkaren. Känner nog inte till någon modell från Epson som går att "trimma", men det kan kanske underlätta för andra svar..

Jag har en Photo 890.
Det är lite retfullt bara att styrklacken för papperet går att skjuta 35mm bredare än A4 och att pappersbana etc. verkar anpassade för bredare papper.Lite surt...
I vilket fall måste det gå att skära till A3-papper och plåta liggande wide-screen format om man utnyttjar full längd på det.
Jag beskär ofta mina bilder i liknande format.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar