Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
A2 - vilka tillbehör har ni och varför?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
.Z.
Aktiv medlem
Joakim A skrev:
Jo, visst ser man om man jämför, men det där var ju extremfallet.. ISO 3200 går väl knappt att ställa in på en A1/A2/A200..
// Jocke
A-kamerorna ger mer (eller åtminstone fulare) brus vid 800 Asa än Andreas 3200-exempel som jag antar är taget med en 300D (kikat på hans profil).
andreasc89
Avslutat medlemskap
Joakim A skrev:
Jo, visst ser man om man jämför, men det där var ju extremfallet.. ISO 3200 går väl knappt att ställa in på en A1/A2/A200..
// Jocke
ISO 3200 är rätt extremt, ja. Har aldrig haft användning för det här i praktiken, blir för brusigt. Jag lade upp dessa två bilder bara för att du skulle se en tydlig skillnad.
/A\
andreasc89
Avslutat medlemskap
.Z. skrev:
A-kamerorna ger mer (eller åtminstone fulare) brus vid 800 Asa än Andreas 3200-exempel som jag antar är taget med en 300D (kikat på hans profil).
Visst är det en 300D. Anledningen till att den har mindre brus vid höga ISO är att den har större sensor.
/A\
andreasc89
Avslutat medlemskap
Joakim A skrev:
Vad använder ni för program, ser att NeatImage oftast används.. varför inte PSP8 eller Photoshop?
// Jocke
Laddade ner NeatImage för ett par dar sen. Verkligen imponerad av vad det klarar av. jag tycker dessutom att det är bra med ett program som bara reducerar brus, och är riktigt bra på det. PSP9 använder jag till all annan sorts bildbehandling.
/A\
.Z.
Aktiv medlem
Joakim A skrev:
Vad använder ni för program, ser att NeatImage oftast används.. varför inte PSP8 eller Photoshop?
// Jocke
De du nämner är bildbehandlingsprogram, jag använder PS.
NI är ett brusreduceringsprogram som bl.a kan köras som plugin i PS, många använder NI till annat också men jag använder det uteslutande till brusreducering, anser att det är ett måste när man kör kameror av typen vi diskuterar här...
andreasc89
Avslutat medlemskap
.Z.
Aktiv medlem
Ang. NI så är det viktigt att man har mycket noggrant gjorda profiler för sin kamera vid olika känsligheter för att få ett bra & jämnt resultat.
Jag använder alltid NI till mina bilder tagna med D7i oberoende om dom är tagna på 100 Asa eller högre, det är smidigt då jag har en profil för varje känslighet & NI väljer optimal profil för varje bild när jag batchar.
Bara att köra igång & gå & ta en kopp kaffe...
Jag använder alltid NI till mina bilder tagna med D7i oberoende om dom är tagna på 100 Asa eller högre, det är smidigt då jag har en profil för varje känslighet & NI väljer optimal profil för varje bild när jag batchar.
Bara att köra igång & gå & ta en kopp kaffe...
andreasc89
Avslutat medlemskap
3GhZ är ju ganska mycket. Jag sitter här med en två år gammal dator på 2.4GhZ och 256mb RAM och jag kan inte säga att det har hindrat mignär det gäller bildbehandling. Fast lite mer RAM hade inte skadat...
/A\
/A\
andreasc89
Avslutat medlemskap
Graylingman
Aktiv medlem
7i och Raynox
Eftersom expertisen tydligen är vaken och jag inte orkar söka bland gamla trådar... Har du K-G som enligt egen utsago testat det mesta i konverterväg testat Raynox telekonverter DCR-1540PRO tillsammans med 7i? Andra experter får också tycka till...
//A
Eftersom expertisen tydligen är vaken och jag inte orkar söka bland gamla trådar... Har du K-G som enligt egen utsago testat det mesta i konverterväg testat Raynox telekonverter DCR-1540PRO tillsammans med 7i? Andra experter får också tycka till...
//A