Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

800si...

Produkter
(logga in för att koppla)

klasg

Aktiv medlem
Hej! Jag funderar på att byta upp mig, är intresserad av en Minolta 800si. Det vore bra om jag fick några expertutlåtanden av någon som äger/har ägt en sådan. Fördelar/nackdelar. Vad kostar en begangnad?

Har tyvärr ingen själv, jag funderade på att skaffa en, men det blev en Dynax 7:a istället, men jag vet flera andra som har, och de är hur nöjda som helst med detta hus, både funktionsmässigt och kvalité.

Pris begagnad vet jag inte riktigt, men om jag skulle köpa en 800 idag skulle jag ringa runt lite mellan olika butiker, för jag har sett att flera har ett fåtal såna hus kvar som de säljer ut riktigt billigt.. Kan vara ett bra alternativ till beg...

700si

Jag har en 700si och är mycket nöjd med den.
800si är ju en förbättrad version och du blir säkert nöjd med den.
Jag har vertikalgrepp till min och det rekommenderar jag dig att köpa oxå, det ger både bättre balans och enklare fotografering " på höjden" Desutom driver man kameran på vanliga AA batterier då.

800

Jag tänkte även jag köpa en 800, jag hade en 700 innan som jag var nöjd med men det blev en dynax 7
800 och 700 är väl rätt lika. 800 har en större blixt och lite mer "effekter":)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar