AFJ
Aktiv medlem
...
Det är bara det jag menar. Jag vet inte om vi missförstått varann men jag har inte alls samma tro som en del verkar ha här på ärendesystem och andra IT-hjälpmedel (jag har jobbat i IT-braschen sedan 1989 och har också jobbat med ärendesystem). Jag är överhuvudtaget inte alls säker på att kommunikationen mellan delar av dessa jätteföretag är lika bra som en del tycks tro. Sen är det nästan alltid räknenissarnas kalkyler som styr i slutändan och vem vet vilka parametrar de viktar mest i sina kalkyler. Det kanske faktiskt är så att det fortfarande är mest lönsamt att skita i den generella leveranskvaliteten och släcka lite bränder där det gapas mest. Vi har faktiskt ingen aning om vad är som egentligen styr tillverkarnas beteenden.
Jag tror nog att vi förstår varandra och jag håller med dig om mycket.
- Det är sorgligt att fokusproblem tycks vara så pass vanliga som de är. Vi har förstås ingen exakt statistik men att döma av antalet postningar i olika Internetforum förekommer det i en omfattning som inte är försumbar.
- Kommunikationen i jätteföretag som Canon är säkert ett problem.
- Räknenissarna styr, ja så är det kanske i många fall.
Jag har dock väldigt svårt att se hur ett "konsumentuppror" i form av epost till en person på Canon i Sverige skulle kunna förändra detta.
En sådan aktion lär kanske inte nå fram till de tekniskt ansvariga och sannolikt inte till räknenissarna.
Jag vidhåller att det största påtryckningsmedlet vi har är att reklamera i vanlig ordning och låta serviceverkstäderna utföra servicen. I slutändan borde kostnaderna för dessa serviceåtaganden hamna i räknenissarnas kalkyler och då först finns väl en strimma hopp om förändring.
Dessutom, för egen del har jag en låg ambitionsnivå. Om jag har fått ordning på min kamera så är jag nöjd. Att förändra Canons produktionsprocess går utanför mina ambitioner och syftet med denna tråd.