smilfinken
Aktiv medlem
Jag kan inte se annat än att det är bra att produkter och problem diskuteras på nätet, då kan jag som konsument göra ett köp med öppna ögon och veta i förväg vilka fördelar, nackdelar och eventuella problem jag kan förvänta mig. Om problemrapporter gör mig mer skeptisk och försiktig än jag skulle varit om jag vore ovetande om problem är väl bara bra i sådana fall. Att inte veta och köpa i blindo är väl inget att stå efter.
Ja, absolut är det bra att de problem som finns ventileras öppet. Jag tycker heller inte att det finns något direkt behov av trådar liknande "Min kamera funkar skitbra!" - "Jajjamän, min med!" för att kompensera. Då skulle jag personligen bara bli mer tveksam över mina egna upplevda problem i förekommande fall och inte göra något åt dem för att alla andra verkar ju så nöjda.
Dock är det ju inte fel att även rapportera när problemen väl lösts.
(Insåg att mitt förra inlägg kanske lät lite negativt, det var inte så jag menade. Jag är hellre medveten om problemen och eventuellt avstår ett köp, än att handla och grubbla i ensamhet.)