Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7D död (RIP)

Produkter
(logga in för att koppla)
Har jag? När jag tar en bild med A2 så kan jag ställa in så den visas direkt, i säg 2 sekunder, då ser jag om offret blundade eller gjorde en grinig min. Det ser jag direkt i sökaren när bilden är tagen.

Med D7D får jag slita blicken från sökaren, fokusera om ögonen för att titta på (i och för sig föredömligt stora) LCD-skärmen.

Med A2 har jag histogrammet live i sökaren. Med D7D ser jag det EFTER att jag tagit bilden.

Sökaren i A2 är minst lika bra som den i D7D med 3,5-5,6 linsen åtminstone, kanske blir den bättre med en ljusstarkare glugg, men så långt är de likvärdiga.

D7D är väldigt mycket pricksäkrare i dåligt ljus dock, men så skickar den iväg AF-ljus också, något som A2 inte gör...

Och så funkar ISO 400 och uppåt, något som är i princip oanvändbart på en A2.

Fel ställe, jag vet, men om nån är sugen på en 300/2.8 AF så är hela min digitala minolta utrustning till salu. En 7D med VG och 24-105 objektiv. Men första kriteriet är som sagt att ni vill ha 300:at.

Mvh
Maverick

Maverick skrev:
Fel ställe, jag vet, men om nån är sugen på en 300/2.8 AF så är hela min digitala minolta utrustning till salu. En 7D med VG och 24-105 objektiv. Men första kriteriet är som sagt att ni vill ha 300:at.

Mvh
Maverick
Vad ska du ha för vertikalgreppet?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto