Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7100d inköp av nytt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

finsberg

Ny medlem
Hej jag är ute eften en vidvinkel alt nomlazoom då jag fotograferar mycket landskap men ska även ge mig in på porträtt i naturmiljö nu :) så vad skulle ni rekomendera till Nikon prislapp 7000-9000

Sigmat (18-35) är ju helt outstanding men du får ju inte mer vidvinkel med det.

Personligen tyckte jag mitt 10-18 (canon) var superroligt att fota med, (tills det hade en date med verkstadsgolvet... ) det kanske finns något liknande till Nikon?

/Staffan

Edit: Ah sorry, såg inte "porträtt i naturmiljö"-biten.

Om du vill ha både vidvinkel och porträtt i samma objektiv så kan det nog bli knepigt. Sigma 17-70 mm f/2,8-4 Contemporary tror jag är det objektiv som passar in bäst på beskrivningen och budgeten. Nya Nikon 16-80 f/2,8-4 är antagligen bättre, men landar utanför budget.

Skaffa ett objektiv för landskap och ett för porträtt.

Är mycket nöjd med min ultravidvinkel Tokina 11-16 f2.8, riktigt bra glugg till överkomligt pris.

Komplettera med en normalzoom (typ 24-70) eller ett fast för porträtt.

Skaffa ett objektiv för landskap och ett för porträtt.

Är mycket nöjd med min ultravidvinkel Tokina 11-16 f2.8, riktigt bra glugg till överkomligt pris.

Komplettera med en normalzoom (typ 24-70) eller ett fast för porträtt.

Kan helt instämma gällande Tokinan, älskar min och den är nästan alltid med i väskan.

Sen har jag 50mm 1.8 för porträtt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar