Annons

700, 2,8!?

Produkter
(logga in för att koppla)
Skrev inte trådskaparen om 700/2,8 och att det satt en 2x konverter på?

Vad blir 700mm om man gångrar med 1,5?
450mm x 1,5 blir 675..det är ju avrundat 700mm i denna värld där man inte får det som står...

Tror betydligt mer på nån typ av optik som med Cropen blir ...osv...

Stod det på en lapp på optiken?... en sådan optik måste ju ha en riktig fräst skylt på sig kan man tycka... iaf vid vidare försäljning...lr så gör de som bilbranchen..

..lite mycket utsvävande om annat? lr så vakna jag på fel sida om posten.
 
Varför skulle ett 700/2.8 vara så otroligt? Jag såg flera monsterobjektiv på EM. Ett av dem var mycket större än någon annans. Det hade nog en frontlins runt 25cm.
TV4:s tv-kameror är bestyckade med Canon IS optik med 86X zoom (28-2400 tror jag) och bländare f1.7 rakt igenom. Den har visseligen långt ifrån upplösningen som än en profssystemkamera kräver och distorsionen är ganska rejäl i vidvinkelläget också, men ändå.
 
PederD skrev:
Varför skulle ett 700/2.8 vara så otroligt? Jag såg flera monsterobjektiv på EM. Ett av dem var mycket större än någon annans. Det hade nog en frontlins runt 25cm.
TV4:s tv-kameror är bestyckade med Canon IS optik med 86X zoom (28-2400 tror jag) och bländare f1.7 rakt igenom. Den har visseligen långt ifrån upplösningen som än en profssystemkamera kräver och distorsionen är ganska rejäl i vidvinkelläget också, men ändå.
2400 mm med f/1,7 kräver att objektivets ingångspupill är drygt 1,4 m i diameter. Troligen menar du Canons 86X-zoom som går mellan 9,3-800 mm och har f/1,7 upp till 340 mm och sedan sjunker till f/4 vid 800 mm. Objektivets ingångspupill är alltså "bara" 200 mm.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.