Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-300mm objektiv till canon 700D

Produkter
(logga in för att koppla)

Joakim88

Aktiv medlem
Hej vilket Teleobjektiv skulle ni rekommendera till min andrahands kamera Canon 700D.
Har en budget på strax under 5000kr. Har kikat på tamrons 70-300 4-5,6 Di VC USD
och Canons egna 70-300 4-5,6 IS USM. rekommenderar ni något av dessa eller något helt annat?
Hade tänkt att fota djur mestadels

Med vänlig hälsning Jocke

Canon har även ett EF-S 55-250 mm f/4-5,6 IS STM som är billigt och bra i förhållande till sitt pris. Ett nytt 70-300 mm från Canon har ryktats vara på väg i år.
Det finns även en L-version från Canon, men den spräcker förmodligen din priskalkyl även som begagnad, tror jag.

Canon har även ett EF-S 55-250 mm f/4-5,6 IS STM som är billigt och bra i förhållande till sitt pris. Ett nytt 70-300 mm från Canon har ryktats vara på väg i år.
Det finns även en L-version från Canon, men den spräcker förmodligen din priskalkyl även som begagnad, tror jag.

Tack för svar :)

Tamron

Tycker Tamrons 70-300 är imponerande bra för vad det kostar. Stabiliseringen är mycket bra. Inte så ljusstarkt dock , men med tanke på priset, är det extremt prisvärt tycker jag. Då har jag ändå andra objektiv typ canon 70-200 L IS och liknande att jämföra med.

Tycker Tamrons 70-300 är imponerande bra för vad det kostar. Stabiliseringen är mycket bra. Inte så ljusstarkt dock , men med tanke på priset, är det extremt prisvärt tycker jag. Då har jag ändå andra objektiv typ canon 70-200 L IS och liknande att jämföra med.

Perfekt tackar :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar