Nu börjar fighten!!
Blev idag, efter 3 veckor, kl 20. 30 c:a uppringd av en servicetekniker på SCS ( vad nu det är) som förklarar att viss skillnad är det i skärpa mellan horisontal läge och vertikalläge på min glugg.
Men det är helt inom gränsen förklarar han.
Han har testat genom att sätta objektivet i en projektor och projicerar en bild på 3x3m säger han. Mycket av det han sa gick ut på att vi som tror att vi har fel på våra objektiv tittat för mycket på olika forum på nätet.
Jag kan ge honom rätt i en sak, det finns en massa människor som försöker testa men inte fattar vad dom ska var noga med och titta efter.
Men det finns också väldigt många som faktiskt har koll på vad dom gör när dom testar.
Han förklarade också att det var ingen idé att kontakta Canon Svenska för det är bara en säljorganisation utan man får kontakta RCC i Mölndal som anvariga för serviceärenden.
Kan tro att säljarna på Canon är nöjda med den rollfördelningen. Det är bara att sälja på, skiten får nån annan ta.
Vi får väl se hur mycket strul jag står ut med innan jag försöker hitta nån lämplig på Canon som får min glugg uppstoppad nånstans.
Trevlig helg
Pa