Jag tycker du tänker aningens fel.
Jag hade snarare skaffat ett aningen högre snäpp kamerahus med sitt kitobjektiv.. Vilket då kommer prestera typ lika bra med kitobjektivet som ett sämre kamerahus gör med dyrare ljuskänsligare objektiv ifråga om brus tex..
Och sedan spara ihop till ljuskänsligare objektiv och då vinna än mer ytterligare..
Hade du tittat på tex Sony så kan jag säga så här. Min A550 presterar lika bra eller bättre än vad min A700 gjorde med sitt Sigma 24-70 f2,8.. Lite beroende på att sigmat inte var skarpt på f2,8 iofs. Utan fick bländas om till 3,2 typ för få lite skärpa.. Men ändå.. A550´ín med sitt sketna medföljande kitobjektiv åker i alla fall ifrån som sagt..
Så jo. Jag anser nog du tänker snäppet fel... Speciellt om du skall utveckla fotande var det tänkt samt bygga på framöver..
Att sedan man kanske inte behöver köpa sig det värsta som finns är en annan sak. Men man behöver ju heller inte sattsa på det billigaste om nu tanken är att bygga sig vidare undan för undan. Dom billigaste kamerorna förlorar man lika mycket om inte mer på om man lessnar som en lite dyrare. Det regnar ju av startseriekameror på begsiterna..
Dessutom så växer man snabbt ifrån dessa renodlade snartseriekameror.. Folk snackar om inbyggda förklaringar och annat sådant som det vore guld värt...Jag har sådant skit i min A550 också.. Dessa saker tar inte lång stund innan man troligen slår av bara för man lessnar att varje tryck läsa massa text man ändå raskt lär sig vad som sker ändå med dessa inställningar .
Och dessutom lessnar man raskt på att söka inställ på viktiga/viktigaste saker/sakerna då snabbknappar saknas på startseriekamerorna..
Så lite mer än startseriekamera skulle jag rekomendera..
Alternativt en lätt beg utav högre nivå samt utav modell som fortfarande säljs.... Då får du nog mest kamera att växa i också för vettigaste pengen... Finns ofta kameror med 2000-5000 exponeringar som är som nya där folk köpt därför dom fått rådet att handla systemare fast dom borde köpt en kompaktare och sedan inte hajat att systemaren inte tar färdiga bilder som deras finfina kompaktare dom ville ersätta gjorde. Samt att man behöver finare objektiv samt flera st för kunna få samma som en långzoomkompaktare har i omfång... Och då säljs kamerorna efter en stund då insikten kommer att det blir dyrt samt omständigt med systemare...
Men köp inte nåt gammalt härke som nån vill bli av med via mördande reklam...