pareli skrev:
Fick du något pris?
Nope. Men den lär kosta dubbelt så mycket som 20D.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
pareli skrev:
Fick du något pris?
RolandM skrev:
Om nu denna kamera ska börja säljas i oktober, bör produktionen redan vara i full gång så att marknaden har kameror tillgängliga vid en tänkt säljstart i oktober.
ehh. EF 28-300/3.5-5.6L IS USM då..?müsli skrev:
åsså va de den där EF 24-105/4L IS USM ...
En L-zoom med omfånget 4,375. Stort omfång för att vara en L-glugg. Eller snarare, det blir ju den enda L-gluggen med över 4ggr zoom just nu. Treeefligt. (100-400L har ju 4 ggr)
åsså bländare 4 hela vägen.
å IS.
smakar som 12-15 kilopengar, eller nåt?
melker2001 skrev:
Om dessa rykten stämmer ser det ut som att Canon håller på att dra plösen över dom andra aktörerna på marknaden för digitala systemkameror förutsatt att priserna hamnar på en någon rimlig nivå, på gott och ont.
// Håkan
melker2001 skrev:
Om dessa rykten stämmer ser det ut som att Canon håller på att dra plösen över dom andra aktörerna på marknaden för digitala systemkameror förutsatt att priserna hamnar på en någon rimlig nivå, på gott och ont.
// Håkan
melker2001 skrev:
// Håkan
melker2001 skrev:
objernulf skrev:
Jag förstår inte denna fanatism vad gäller "full frame". De små fördelar man får överväger inte de stora nackdelarna med priset på hus och teleobjektiv.
Peter.H skrev:
Visst blir optik dyrare, men å andra sidan, de personer som handlar en 5D är inte dom som går från "engångs-kamera" till digital fullformat.
Denna kameran, rent prismässigt, kommer aldrig den glada amatören att handla, utan det blir vi som är yrkesarbetande fotografer.
Gunnlaug skrev:
Ursäkta... men är Du helt säker..? Tror nämligen det finns en hel del glada & penningstarka (kontant, lån) amatörer som har inhandlat både 1Ds Mark II & D2x:er... å varför inte!? Men att påstå att BARA proffs skulle köpa dessa tungviktare... ja det är väl bara att glutta här på FS!!! Men det är ju klart... allt är ju relativt... det går ju alltid bra med Frilandsfotograf... även om man bara sålt en bild till Traktornytt
Peter.H skrev:
Ja, jag är tämligen säker. Man handlar inte en kamera för över 30-40.000 kronor som en glad amatör. Även om undantag finns, så är dom ganska nogaräknade.
froderberg skrev:
.
Mitt val av Eos 5D är inte ett ställningstagande i kriget mellan fullformat och APS. Jag trívs otroligt bra med 1,255x hos min 1D mark II men känner att en mindre och lättare kamera kunde vara ett bra komplement som vidvinkelkamera på magen.