ANNONS
Annons

5d?

Produkter
(logga in för att koppla)
Anders Östberg skrev:

...
När jag velat ha något (från YFO, Expert eller vad det vara må) så har svaret oftast varit "vi får ringa Canon och se om det finns i lager i Sverige - nej det är restnoterat".
...

Du tror inte att du själv bidrar till orsaken?
Väldigt många i Sverige har ju de senaste åren sökt sig utomlands vid köp av fotoutrustning, eftersom priserna är lägre där.
Tror fan det att Sverige blir en mindre o mindre marknad, med sänkt prioritet från Canons sida som resultat.

Nåväl, hoppas det ändras nu då eftersom priserna verkar vara jämnare mellan olika länder på denyaste kamerorna.

För övrigt läste jag på DP Review tidigare idag att västeuropa betraktades som den största marknaden i världen med avseende på digital kameror med tillbehör. Alltså större än USA och Asien!!!! Helt otroligt. Hoppas detta medför något gott!
MVH /Micke

Jag har faktiskt pratat med representant/produktchef på Canon Sverige och dom är mycket medvetna om prisbilden och att folk handlar alltmer utomlands. Om jag på det sättet bidragit till att de justerar sina priser så är det bra. Tro inte att jag har dåligt samvete för att jag inte handlar till överpris i svenska butiker...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar