skelett skrev:
När började kantskärpan ha med huset att göra?!
lång histora. Men det har med att microlinserna framför sensorn inte klarar av att ljuset kommer snett från sidan som fallet är med kraftiga vidvinklar i bildens hörn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
skelett skrev:
När började kantskärpan ha med huset att göra?!
froderberg skrev:
lång histora. Men det har med att microlinserna framför sensorn inte klarar av att ljuset kommer snett från sidan som fallet är med kraftiga vidvinklar i bildens hörn.
RolandM skrev:
Ingen grön ruta. Kameran går ju fetbort?
froderberg skrev:
Visst har den grön ruta.
RolandM skrev:
Tackar för den. Då kanjag fortsätta att fotografera, men undrar hur den får blixten att hoppa upp på kameran när den behövs. Jättepraktiskt idag med den 300D jag har att jag slipper tänka på blixten.
RolandM skrev:
Tackar för den. Då kanjag fortsätta att fotografera, men undrar hur den får blixten att hoppa upp på kameran när den behövs. Jättepraktiskt idag med den 300D jag har att jag slipper tänka på blixten.
tomasbz skrev:
Vad är den gröna rutan för prog?
Ärligt!!!
tomasbz skrev:
Trodde det var fullformat raktigenom alla programmvalen på FF kamerorna, ungefär som en analog..
Att det ska vara 1 speciellt läge......
Suck...
Man lär sig nåt nytt varje dag..
tack för upplysningen...
tomasbz skrev:
Bara för jag var nyfiken var jag tvungen att söka på> Eos 350 top
Och där är ju oxp en grön fykant, och det är väl ändå inte FF på den...
Kan det inte vara nån form av autoläge kanske istället??
macrobild skrev:
Jag tog ner bilderna från Canon och d5.
Den bilden som Canon har lagt upp (landsskapsbild) ser inte för vacker ut. 100iso bländare 8 och 17-40 på 17 mm.
På 17mm ser man hur skärpan avtar ut mot kanterna, trädstapeln, och ful ca på buskarna till vänster.
Hittar inget bett i bilden. Ta gärna ner bilden själv och granska den.
Är därmed ganska oförstående till varför en sådan bild läggs upp som demobild av Canon.
Mikael