kvannen
Avslutat medlemskap
Vad tror ni passar mig bäst, villrådig.
Jag har under flera år funderat på en FF.
Jag fotar mest uppe i fjällen där vi vistas en hel del under året samt självklart på familjen/barnen. Tycker som alla andra om foton med bra "sting" i.
Jag har 400d
Ovjektiv 10-22mm canon (går at sälja för 5000-5500kr)
24-105mm IS
50mm 1,8
Båda systemen tror jag verkligen är bra,
Hur bra kommer 5d mark 2 att vara med 24-105 vilka objektiv tror ni att jag kommer att vilja komplettera med? 70-200 eller sälja 24-105 och köpa andra?
Hur bra kommer 24-105 att vara för porträtt och landskap jämfört med andra alternativ?
Antar även att jag måste köpa en blixt, lutar åt 430 ex II, eller?
7d är enklare då har jag bra ovjektiv som fungerar, dock enligt vad alla säger till bekostnad på bildkvaliten när det kommer till landskapsbilder vilket oroar mig lite..
Eller är det som så att båda tar riktigt bra bilder och skillnaden är ganska liten?
Som sagt, tack för lite råd som kan ge mig lite mer info för ett beslut!!
Jag har under flera år funderat på en FF.
Jag fotar mest uppe i fjällen där vi vistas en hel del under året samt självklart på familjen/barnen. Tycker som alla andra om foton med bra "sting" i.
Jag har 400d
Ovjektiv 10-22mm canon (går at sälja för 5000-5500kr)
24-105mm IS
50mm 1,8
Båda systemen tror jag verkligen är bra,
Hur bra kommer 5d mark 2 att vara med 24-105 vilka objektiv tror ni att jag kommer att vilja komplettera med? 70-200 eller sälja 24-105 och köpa andra?
Hur bra kommer 24-105 att vara för porträtt och landskap jämfört med andra alternativ?
Antar även att jag måste köpa en blixt, lutar åt 430 ex II, eller?
7d är enklare då har jag bra ovjektiv som fungerar, dock enligt vad alla säger till bekostnad på bildkvaliten när det kommer till landskapsbilder vilket oroar mig lite..
Eller är det som så att båda tar riktigt bra bilder och skillnaden är ganska liten?
Som sagt, tack för lite råd som kan ge mig lite mer info för ett beslut!!