ANNONS
Annons

50mm 1,7

Produkter
(logga in för att koppla)
Poppar fortfarande upp 1.7:eek:r på tradera. Har ett påväg till mig som jag fick för 960kr. Bjöd 10kr över. Inte världens klipp kanske, men dom är inte så lätta att få tag på längre.

Uppe i fantastiska €170 nu! Det är ju mer än jag gav för mitt 50/1,4RS. Milda värld - vart är vi på väg?

Milda värld - vart är vi på väg?

I juli köpte jag på Ebay.de ett 28-135/4.0-4.5 för 240 EUR inkl frakt motsv. 2.200 SEK (sofort kaufen) efter att ha missat två auktioner.

Dagen efter köpte jag ett 75-300/4.5-5.6 ver I för 191 + 17 EUR inkl frakt vilket blir 1915 SEK.

Jag tycker inte att runt 2000 kr är för mycket betalt när det gäller kvalitetsobjektiv i nästan nyskick, inga repor, skador. Speciellt när jag nu ser hur Sony prissätter sina produkter.

Tilläggas kan att 75-300 har tagit över spelpanen efter 70-210 som numera sitter på avbytarbänken.

28-135 är ett perfekt objektiv när du bara vill ha kamera och ett objektiv med dig.

JOLidman skrev:
. . .
Jag tycker inte att runt 2000 kr är för mycket betalt när det gäller kvalitetsobjektiv i nästan nyskick, inga repor, skador. Speciellt när jag nu ser hur Sony prissätter sina produkter.
. . .
Av exakt det skälet ligger mitt 50/1,7 ute just nu - betalar någon 2000:- för det, så ska det inte värma hytllan.

tannler skrev:
Av exakt det skälet ligger mitt 50/1,7 ute just nu - betalar någon 2000:- för det, så ska det inte värma hytllan.
Ja om nån ger mig det i handen så får dom ta min också, tänker dock inte anonsera ut det. Använder det oerhört sällan...

//Larsa

.Z. skrev:
Ja om nån ger mig det i handen så får dom ta min också, tänker dock inte anonsera ut det. Använder det oerhört sällan...

//Larsa
Ger någon mig 2000kr för den så säljer jag den, trots att jag använder den ofta.
2000 pix får du ju för sjutton 2st 50/1.7 för typ.

tannler skrev:

Nu Lennart har du gjort som politikerna gör - ryckt en mening ur ett samanhang som du tycker passar dina syften!

Mitt inlägg gällde inte 50/1.7 utan helt andra objektiv, Minolta 28-135/4.0-4.5 och Minolta 75-300/4.5-5.6 ver I där normalpriset är minst dubbelt mot Minolta 50/1.7.

Tilläggas kan att jag har ett Minolta 50/1.4 i "mint condition" som jag betalat 1.000:-

Det är det som är så bra med marknadsekonomi - vem som helst får sätta vilket pris den önskar och sedan kan marknaden välja att köpa där priset passar marknaden.

Lycka till/Jan-Olof

JOLidman skrev:
Nu Lennart har du gjort som politikerna gör - ryckt en mening ur ett samanhang som du tycker passar dina syften!

Mitt inlägg gällde inte 50/1.7 utan helt andra objektiv, Minolta 28-135/4.0-4.5 och Minolta 75-300/4.5-5.6 ver I där normalpriset är minst dubbelt mot Minolta 50/1.7.

Tilläggas kan att jag har ett Minolta 50/1.4 i "mint condition" som jag betalat 1.000:-

Det är det som är så bra med marknadsekonomi - vem som helst får sätta vilket pris den önskar och sedan kan marknaden välja att köpa där priset passar marknaden.

Lycka till/Jan-Olof
Jo, jag är politiker - hur visste du det ??? Det står ju inte på min pres ???

I övrigt gitter jag inte kommentera - bara önska Dig lycka till i Dina strävanden.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar