Da´Russian Stallion
Aktiv medlem
Poppar fortfarande upp 1.7r på tradera. Har ett påväg till mig som jag fick för 960kr. Bjöd 10kr över. Inte världens klipp kanske, men dom är inte så lätta att få tag på längre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Av exakt det skälet ligger mitt 50/1,7 ute just nu - betalar någon 2000:- för det, så ska det inte värma hytllan.JOLidman skrev:
. . .
Jag tycker inte att runt 2000 kr är för mycket betalt när det gäller kvalitetsobjektiv i nästan nyskick, inga repor, skador. Speciellt när jag nu ser hur Sony prissätter sina produkter.
. . .
Ja om nån ger mig det i handen så får dom ta min också, tänker dock inte anonsera ut det. Använder det oerhört sällan...tannler skrev:
Av exakt det skälet ligger mitt 50/1,7 ute just nu - betalar någon 2000:- för det, så ska det inte värma hytllan.
Ger någon mig 2000kr för den så säljer jag den, trots att jag använder den ofta..Z. skrev:
Ja om nån ger mig det i handen så får dom ta min också, tänker dock inte anonsera ut det. Använder det oerhört sällan...
//Larsa
tannler skrev:
Av exakt det skälet ligger mitt 50/1,7 ute just nu - betalar någon 2000:- för det, så ska det inte värma hytllan.
Tips,magba.se skrev:
Här finns ett Minolta AF 50/1,7 till salu:
http://www.taphotography.se/files/index2.html
Där finns även en del andra Minoltaprylar, bl a ett 28-70/2,8...
Jo, jag är politiker - hur visste du det ??? Det står ju inte på min pres ???JOLidman skrev:
Nu Lennart har du gjort som politikerna gör - ryckt en mening ur ett samanhang som du tycker passar dina syften!
Mitt inlägg gällde inte 50/1.7 utan helt andra objektiv, Minolta 28-135/4.0-4.5 och Minolta 75-300/4.5-5.6 ver I där normalpriset är minst dubbelt mot Minolta 50/1.7.
Tilläggas kan att jag har ett Minolta 50/1.4 i "mint condition" som jag betalat 1.000:-
Det är det som är så bra med marknadsekonomi - vem som helst får sätta vilket pris den önskar och sedan kan marknaden välja att köpa där priset passar marknaden.
Lycka till/Jan-Olof