Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

50mm 1,7

Produkter
(logga in för att koppla)
Poppar fortfarande upp 1.7:eek:r på tradera. Har ett påväg till mig som jag fick för 960kr. Bjöd 10kr över. Inte världens klipp kanske, men dom är inte så lätta att få tag på längre.
 
Uppe i fantastiska €170 nu! Det är ju mer än jag gav för mitt 50/1,4RS. Milda värld - vart är vi på väg?
 
Milda värld - vart är vi på väg?

I juli köpte jag på Ebay.de ett 28-135/4.0-4.5 för 240 EUR inkl frakt motsv. 2.200 SEK (sofort kaufen) efter att ha missat två auktioner.

Dagen efter köpte jag ett 75-300/4.5-5.6 ver I för 191 + 17 EUR inkl frakt vilket blir 1915 SEK.

Jag tycker inte att runt 2000 kr är för mycket betalt när det gäller kvalitetsobjektiv i nästan nyskick, inga repor, skador. Speciellt när jag nu ser hur Sony prissätter sina produkter.

Tilläggas kan att 75-300 har tagit över spelpanen efter 70-210 som numera sitter på avbytarbänken.

28-135 är ett perfekt objektiv när du bara vill ha kamera och ett objektiv med dig.
 
JOLidman skrev:
. . .
Jag tycker inte att runt 2000 kr är för mycket betalt när det gäller kvalitetsobjektiv i nästan nyskick, inga repor, skador. Speciellt när jag nu ser hur Sony prissätter sina produkter.
. . .
Av exakt det skälet ligger mitt 50/1,7 ute just nu - betalar någon 2000:- för det, så ska det inte värma hytllan.
 
tannler skrev:
Av exakt det skälet ligger mitt 50/1,7 ute just nu - betalar någon 2000:- för det, så ska det inte värma hytllan.
Ja om nån ger mig det i handen så får dom ta min också, tänker dock inte anonsera ut det. Använder det oerhört sällan...

//Larsa
 
.Z. skrev:
Ja om nån ger mig det i handen så får dom ta min också, tänker dock inte anonsera ut det. Använder det oerhört sällan...

//Larsa
Ger någon mig 2000kr för den så säljer jag den, trots att jag använder den ofta.
2000 pix får du ju för sjutton 2st 50/1.7 för typ.
 
tannler skrev:
Av exakt det skälet ligger mitt 50/1,7 ute just nu - betalar någon 2000:- för det, så ska det inte värma hytllan.

Nu Lennart har du gjort som politikerna gör - ryckt en mening ur ett samanhang som du tycker passar dina syften!

Mitt inlägg gällde inte 50/1.7 utan helt andra objektiv, Minolta 28-135/4.0-4.5 och Minolta 75-300/4.5-5.6 ver I där normalpriset är minst dubbelt mot Minolta 50/1.7.

Tilläggas kan att jag har ett Minolta 50/1.4 i "mint condition" som jag betalat 1.000:-

Det är det som är så bra med marknadsekonomi - vem som helst får sätta vilket pris den önskar och sedan kan marknaden välja att köpa där priset passar marknaden.

Lycka till/Jan-Olof
 
JOLidman skrev:
Nu Lennart har du gjort som politikerna gör - ryckt en mening ur ett samanhang som du tycker passar dina syften!

Mitt inlägg gällde inte 50/1.7 utan helt andra objektiv, Minolta 28-135/4.0-4.5 och Minolta 75-300/4.5-5.6 ver I där normalpriset är minst dubbelt mot Minolta 50/1.7.

Tilläggas kan att jag har ett Minolta 50/1.4 i "mint condition" som jag betalat 1.000:-

Det är det som är så bra med marknadsekonomi - vem som helst får sätta vilket pris den önskar och sedan kan marknaden välja att köpa där priset passar marknaden.

Lycka till/Jan-Olof
Jo, jag är politiker - hur visste du det ??? Det står ju inte på min pres ???

I övrigt gitter jag inte kommentera - bara önska Dig lycka till i Dina strävanden.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.