Annons

50d är här.

Produkter
(logga in för att koppla)
"När det i alla fall gäller stillastående motiv är min bedömning att EOS 50D har världens troligen hittills snabbaste autofokus."

"jag har ju upplevt Mark III-orna som snabba, men EOS 50 D var uppenbart snabbare."

Jag tolkar iaf det som en kraftig förbättring.
 
"När det i alla fall gäller stillastående motiv är min bedömning att EOS 50D har världens troligen hittills snabbaste autofokus."

Jag tolkar iaf det som en kraftig förbättring.

Vad har han jämfört med då, en annan Canon kamera ?
Man får nog ta det med en nypa salt trots allt, karlns arbetsgivare är ju Canon :)
Vi får väl se när det kommer oberoende tester som jämför med andra märken, var det inte Sony som rankades som snabbast tidigare ?

/kent
 
Angående trovärdighet och Brutus så har det redan diskuteras i en annan tråd (Nya Canon EOS 22 sept), där även Brutus deltar.
 
Okej, annars kan du ju alltid fråga honom, istället för att anta, menar jag.

Jag retas lite med dig bara Kim :)
Om en fågelfotograf tycker AF prestandan är bland det bästa han testat så är det en bra indikering på att den verkligen är bra också, duger den åt honom så duger den självklart åt oss nördar också.

/kent
 
Jag retas lite med dig bara Kim :)
Om en fågelfotograf tycker AF prestandan är bland det bästa han testat så är det en bra indikering på att den verkligen är bra också, duger den åt honom så duger den självklart åt oss nördar också.

/kent

tänk om samma fågelfotograf hade testat en Nikon d3 och kom hem med fler skarpa bilder än någonsin tidigare , dvs det som hände när scanpix testade AF och insåg hur många fler sportbilder som blev skarpa med d3 jämfört med deras canon.
duger då 50d åt Nikon nördar eller är det bara Canon nördar som blir nöjda ?
 
Hej,
jag hinner inte vara med i diskussionen på forumen här (är ju medlem sedan länge), men redan 40 D hade en otroligt snabb AF vad gäller stillastående motiv. Jag jämförde egenligen med mina proffskameror och det var en test i fält - det som framför allt imponerade på mig var just hur snabbt 50 D fokuserade vid stillastående motiv. Jag ser fram emot mer "vetenskapliga" tester som utförs under mer kontrollerade former.
Det läskiga när kameror (inte bara 50 D) har så snabb autofokus numera är att inse hur stor del av de misslyckade bilderna som beror på att jag inte kan hålla den flygande fågeln vid fokuspunkten.
Jag tror det senare är den stora stötestenen vad gäller skärpan. Alltså jag själv.
I går såg jag förresten några kanonskarpa flyktbilder tagna med 20 D.
Nu mot pressvisning av utställning och till tryckeriet.
Bästa hälsningar
Brutus
50 D var för mig i alla fall så imponerande och så bekväm att arbeta med att jag la in en order i går förmiddag hos min leverantör/butik. Kunde inte lägga in den tidigare, då hade jag avslöjat kameran.
 
50 D var för mig i alla fall så imponerande och så bekväm att arbeta med att jag la in en order i går förmiddag hos min leverantör/butik. Kunde inte lägga in den tidigare, då hade jag avslöjat kameran.


Vad skulle canon gjort med dig då? ;P Skickat dig till en öde ö i söderhavet?
 
vill ni läsa lite om vad som pågår hos Canon är denna länk att rekommendera.
det som är bra är att Canon nu har fått konkurrens av Sony och Sony räknas som en allvarlig konkurrent av Canon.

Läser man texten så förstår man också att en efterföljare till 5d är ingenting Canon spottar ur sig då flertal av de förbättringar som har gjorts till 50d kommer att användas i nästa generation kameror.
1dsmk3 och 1dmk3 känns plötsligt gamla på flertal sätt.Även problemen med vidvinkel tas upp och där Nikon 14-24 är något att efterlikna

http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_5d2_3d_7d.html
 
Senast ändrad:
Ett annat spår:

15 MP kommer att ge typ 5-6 ggr (?) så stora JPEG som med min 350D.

För första gången känns det som om man får gå ned i upplösning vid typ vardagsdokumentation. Det är inte värt att offra typ 15 Mb hårdisk på moster Agda.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.