Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

30d?

Produkter
(logga in för att koppla)
Njae, tycker inte det ser ut som en 350D alls. Programratten sitter på andra sidan på den plus att blixthuvudet (eller vad man kallar det) är mycket mindre och kantigare och vänstra sidan av kameran mycket mindre. Tänk på att det är ett gigantiskt 85/1,2-objektiv som sitter på också, får kameran att se mindre ut.
 
Liknar mest en 20D men är det inte. Programratten ser ut som den kom från 350D.
Linjerna är lite annorlunda men...
Det är inte en 20D, inte en 10D, inte en 350D, inte en 5D.
Antingen är det något nytt eller en bra PS bluff.
 
Kul om det var nåt nytt

Det ser definitivt ut som en ny eller upphottad modell.
Det är ingen 350D. Ej heller en 20D.
Ser något större ut än en 20D, fast vinkeln kan ljuga lite.
 
Ser onekligen äkta ut. Är antagligen tagen med en kameramobil av någon som råkat ha tillgång till Canons testlab kanske?

Som tidigare sagts så ser den inte ut som varken 10D, 20D, 5D eller 350D..

/Andreas
 
Kanske inte det :) var bara nått jag reagerade på... men om inte 5D har det så.. well vi får se i februari ;)
 
Hej

Ursäkta mig om det låter lite negativt, men personligen blir jag nog lite besviken om det där är en 30D.

Dock lite svårt att avgöra efter den bilden förstås.

Jag hade önskat ett mer nydesignat hus och mindre plastigt, mer som en liten Mark2 i byggkvalite och materialval.

Den skall ju konkurera med Nikon D200 och som jag har set och förstått så har den nästan liknande byggkvalite och specar som deras proffsmodell D2X.

20D är en väldigt trevlig kamera, men känns ändå som en leksak (känslan) jämfört med alla andra kameror som jag haft tidigare. Mark2 är störtskön, men ibland lite för tung.

Får väl se vad som kommer

Hälsningar

Omar Brännström
 
Jag tror det är fejk, titta på den fejkade USM-loggan på objektivet, som ska få oss att tro att d e en ny 85 1.2 som sitter på,(Originalet står det typ ultrasonic med rött istället), den ser helt sned ut, och med för ljus bakgrund oxå, lite slarvigt fotoshoppat tycker jag!! ;)

Eller så är det den riktiga!!? *S*

Mvh/M
 
Och vad är det vita objektivet i bakgrunden för något? Ser ut som en 70-200, men stämmer inte exakt med någon av de tre modeller som finns om man tittar på fokusbrytarens placering.
 
Det kanske rent av är ett nytt objektiv som kommer lanseras med "30D" Men jag får nog säga att det liknar faktiskt en photoshopad 350D. Och sedan ställer jag mig frågande till varför det är en rosa punkt på emblemet! Som stryker över delar av texten!
 
photoshop? 350D? hrm..... ratten på fel sida... avtryckarknappen är inte likadan och där man sätter bär rem:en sitter på sidan här på 350:in sitter den uppåt på kanten.. det ända som är riktigt likt en 350 är nog blixtdelen även om ja tycker hela kameran ser lite större ut.... kanske en ny 350D Gigant för alla med stora händer =)
 
en 350D är det definitivt inte i alla fall.. är mer olikheter än likheter.. se bara på uttagen på kamerasidan...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.