BoJohan
Aktiv medlem
Heh, en till bild som dök upp på dpr: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=16766111
Verkar stämma överens med den första.
Verkar stämma överens med den första.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BoJohan skrev:
Fast bilden är fejk, ett hopklipp av bilder. Ganska snyggt gjort dock.
Med 20D gick det ruggigt fort. Finns en jättelång tråd om den. Jag var en av de första som fick kameran. Oftast kommer det ju en mindre batch första omgången, sedan några veckor senare är det i större omgångar. Men både 20D och 350D har inte varit några speciellt svåra problem att få tag på.Humpe skrev:
Hur lång tid efter att Canon officiellt visar sina kameror brukar det ta innan man kan beställa (Och få) dem i Sverige?
/H
SixBySix skrev:
Synd att Canon planerar att skippa 1,3x crop (eller 1,25 som det ju egentligen är). Tycker det finns så många fördelar.
+ fler pixlar (ca 12 Mpix) men med samma storlek som på 20D = bra brusprestanda.
+ större sökare
+ mindre vinjetteringsproblem än FF
+ Tar det bästa ur bilden (centrum) av EF optik.
+ billigare än FF
+ Intresanta brännviddsomfång med befintlig EF opik. (
16-35=20-44,
17-40=21,3-50, perfekt för mig ,
20=25, nära nog 24,
24-70=30-87, nästan samma som omtyckta 28-90,
35=42, nästan som en vidare normal (45 var ju inte ovanligt tidigare och 50=62 och 85=105, bra för porträtt.
300=375 d v s nästa 400 jämnt
Kan inte se några egentliga nackdelar förutom att den kanske blir snäppet dyrare än 1,6 kamerorna och därmed får lite svårare att konkurrera med dessa. Men det ska den ju inte heller, snarare med proffs "light" modellen Nikon D200.
Tror inte heller att fotografer i denna katergori är trögrörliga i byte mellan EF-s optik till EF. De flesta har förmodligen bara ett eller max 2 EF-s gluggar hur som helst, resten EF.
Så länge inte ny CCD-Cmos teknologi dyker upp som ger bättre pixelprestanda med mindre pixlar (vilket det väl i o f s gått rykten om) tycker jag att Canon gör en dundertabbe om man plockar bort 1,3 xC. Finns det möjligtvis inte någon som är bästis med Canons utvecklings och produktsegmenteringschef och kan tala om för dem att de bär sig korkat åt? ;-)
Hoppas hoppas hoppas att 35D är 1,3 xC (jaja jag vet att det aldrig kommer att hända men man kan ju klaga lite ;-)
MVH, Niclas
Omar skrev:
Skall bli kul att hämta den på Posten.
Per Krook skrev:
Hej Omar!
Beställde du nu? Har du fått något leveransdatum? Är det inte väldigt lång kö?
Svar till:
Nyfiken i en strut
Omar skrev:
Hej
Jag ringde i januari? och nämde att om butiken fick in ett ex så kunde de höra av sig om de fick in en. Ville inte riktigt ställa mig i en kö då jag var osäker om jag ville ha ytterligare ex. de ringde i fredags och paketet är på posten på eftermiddagen nu idag, måndag, snabba ryck.
Drygt en månad har jag fått vänta, rätt OK.
MVH
Omar Brännström
danielstenholm skrev:
Men vänta lite här nu. Pratar inte du om Canon 5D?
Canon 30D är ju en kamera som inte finns ännu, men som det spekuleras om.
/Daniel
BoJohan skrev:
återstår bara vad det är för vitt objektiv som skymtar i bakgrunden (som varken är 70-200/4L eller 70-200/2,8)?