Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

30d död. Förslag på vad som gått snett?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inlämnad idag, innebär att den inte kommer iväg förrän nästa vecka till verkstad. Enda skillnaden mot tidigare är att det nu kallas för "prioritetsärende". Ska bli intressant att se hur mycket den prioriteten är värd i tid. Som amerikanerna säger: I won´t hold my breath. Dags att leta upp ett andrahus som får bli förstahus under tiden...
 
"Powercycle" - ta ur och sätta i batteriet.

Och som jag tidigare skrev så händer det för mig ibland att jag behöver ta ur och sätta i batteriet efter objektiv byte. Har hänt både när kameran varit på, avslagen eller i stand-by. Totalt kanske en 5-6 ggr (och jag byter glugg ganska ofta), så det är så mycket att jag tänker lämna iväg den till CanonCenter, men klart irriterande eftersom min tidigare 400D aldrig visade dyl problem.

Att vara tvungen att slå av kameran, räkna till tio, (kanske även snurra linsskyddet rätt, mumla canons hemliga mantra, ha nyputsade objektivkontanter) för att kunna byta glugg tycker jag verkar lite väl restriktivt.

Uppdatering: De gånger jag tryckt på play-knappen, så att en redan tagen bild syns därbak på displayen, innan jag bytt objektiv så har min 40D inte "dött" för mig. Varför det är så är lite av ett mysterium för mig, men det funkar rätt bra faktiskt.
 
Uppdatering: De gånger jag tryckt på play-knappen, så att en redan tagen bild syns därbak på displayen, innan jag bytt objektiv så har min 40D inte "dött" för mig. Varför det är så är lite av ett mysterium för mig, men det funkar rätt bra faktiskt.

Tråkigt värre! Jag har själv haft min 40D på lagning 2gånger på en månad! Första gången dog den efter objektivbyte! den var död när jag skulle sätta på den! Jag fick spänningskortet bytt på garantin! efter 2 veckor hände samma sak igen! Jag pratade med serviceverkstaden idag och dom hade bytt nästan allt i kameran sa dom! Canon skickar nu en nya kamera till mig!

/M
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.