Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

24h Fototävling i Göteborg, Anmälning!

Produkter
(logga in för att koppla)
Vårt lånade stora tält är nu återlämnat till fadershuset tillsammans med en liten muta.. så vi har en möjlighet att låna det nästa år också.

Vill passa på att tacka er som hjälpte till att bära ner det, sätta upp och ta ner det och packa in det ordentligt i min stora limosin igen
 
Kijana skrev:
När det gäller bästa bild och vinnare av portabel DVD antar jag att "den bild med flest poäng alla kategorier ger fotografen detta åtråvärda pris"?
Ja, eller man kan säga den bild med flest röster oavsett kategori också, om man vill krångla till det.
Om det nu mot förmodan skulle vara någon av mina bilder (risken är inte överhängande precis) så går priset vidare till tvåan.
 
En fråga: Var det inte så att bilderna "På resande fot" och "Panorering" kunde vara tagna under de hemliga uppdragen, och inte nödvändigtvis måste vara motiv från Delsjön?
 
Då var man hemma igen efter några dagar i Göteborg. Skall bli kul att se bilderna man tog på en riktig skärm och inte den bärbara.
 
Nu är det dags att gå och lägga sig. Tänkte först bara lägga upp lite bilder...

Självklart fick även jag med tjejerna på Korsvägen:
 

Bilagor

  • korskalle.jpg
    korskalle.jpg
    43 KB · Visningar: 221
Didgeridoohan skrev:
Nu är det dags att gå och lägga sig. Tänkte först bara lägga upp lite bilder...

Självklart fick även jag med tjejerna på Korsvägen:

En nyfiken fråga, varför Didgeridoohan? Spelar du didgeridoo? :) Jag provade det när jag var i Australien.. Ojoj vad svårt det var..
 
Ziesta skrev:
En nyfiken fråga, varför Didgeridoohan? Spelar du didgeridoo? :) Jag provade det när jag var i Australien.. Ojoj vad svårt det var..

Jomenvisst! Stämmer bra det. Åkte faktiskt till Australien för några år sedan, rakt ut i bushen där jag bodde i en Aboriginby en vecka och fick lära mig hur man bygger en didgeridoo.

Och särskilt svårt att spela är det faktiskt inte, det gäller bara att ha en bra lärare... Kanske kan plocka med mig den på nån träff i framtiden så får du pröva.
 
Didgeridoohan skrev:
Jomenvisst! Stämmer bra det. Åkte faktiskt till Australien för några år sedan, rakt ut i bushen där jag bodde i en Aboriginby en vecka och fick lära mig hur man bygger en didgeridoo.

Och särskilt svårt att spela är det faktiskt inte, det gäller bara att ha en bra lärare... Kanske kan plocka med mig den på nån träff i framtiden så får du pröva.


Spännande! Vart då någonstans? Så då byggde du din egen didgeridoo och fick ta med dig hem? Häftigt! Ja den får du ta med nästa gång och lära ut hur man gör :) Passar bra som musik kring lägerelden! :)

Fick du lära dig om "bushtucker" och sånt då också? Jag var på några rundturer med aboriginsk guide och de visade lite vad man kunde äta i bushen.

Jag köpte också med mig en didgeridoo hem men en väldigt kommersiell sådan, ganska liten också.. så jag kan tänka mig att den knappt går att spela på, ens om man kan tekniken. Den är mest prydnad bredvid bumerangen. :)
 
Har fixat ner Photoshop

Photoshop tog för min kassa dator ca fem timmar att ladda ner...dock bara testversionen men nu ska jag kanske kunna få det att fungera med bilderna. Vill ju att ni ska få lite mer bidrag till skvallret hahaha
 
Sorry alla om jag inte har varit så aktiv just nu, men ajg flänger mellan Jönköping och Göteborg som en galning just nu i en period... men det skall nog ordna sig :)

Ang frågan som någon undrade:

Nej skriv inga bildtexter til lbidlerna, alla bilder kommer läggas udner respektive kategori och ajg kommer skriva en enkel förklaring till kategorin. Alltså bara bilder, ingen typ av förklaring eller text till bilderna
 
suddigt

Har också kort som blir liiite oskarpa
mest på grund av glömska :)
 

Bilagor

  • img_6969forum.jpg
    img_6969forum.jpg
    46.1 KB · Visningar: 223
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.