Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

24h Fototävling i Göteborg, Anmälning!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: suddigt

gaisaren skrev:
Har också kort som blir liiite oskarpa
mest på grund av glömska :)

Jo du såna har jag gott om ... lyckades till och med ta en del soluppgångsbilder med kameran ställd i jpeg och medium kvalitet polsk whisky eller tidigt på morgonen ...
 
Det är lite "lustigt" att bilderna kan se väldigt fina o skarpa ut i kameran men sen när man tankar över dem till datorn så inser man att de inte var så bra trots allt..
 
Har mottagit tävlingsbiddrag från 2 personer nu.. riktigt roligt at tse vad ni har åstakommit... bra bilder är det också :)
 
Gersemi skrev:
Tack! Toppen, då jag i lugn o ro göra mitt slutliga val under lördagen :)

Så tänkte jag också innan jag skickade in bilderna efter att ha velat fram och tillbaks med ett par av bilderna, men så kom jag på att det enda jag fick av att vänta med mitt slutgiltiga urval var ångest :)
 
Jag får säga att på sätt och vis är det kul med pressen att välja samt att trixa fram och tillbaka önskar man hade tiden/kunskapen att göra det riktigt bra...men träning ger färdighet.



Vart blir det i vinter Kalle? Jag kommer!
 
Kalle_B skrev:
Har mottagit tävlingsbiddrag från 2 personer nu.. riktigt roligt at tse vad ni har åstakommit... bra bilder är det också :)
jag sitter och filar just nu
förutom 600x400 pixlar, vilken maxstorlek (byte) på filen gäller ?
 
Eli...jag tror inte det går att spela på korv men om du försöker tillräckligt mycket så...kanske...?
 

Bilagor

  • p1000087.jpg
    p1000087.jpg
    41.4 KB · Visningar: 185
Ok, jag vet att det var många som grillade (och till och med spelade på förstår jag nu) korv, men vem fasiken var det som försökte grilla den här duvan?

Och det utan att ens plockat den först...
 
och tillslut så vände jag alla spårvagnar ryggen.. och tänk hittade en plats vid Korsvägen utan en endaste liten fotograf ivägen
 

Bilagor

  • universeum.jpg
    universeum.jpg
    49.1 KB · Visningar: 172
Kalle_B skrev:
söndag
Det kan bli tajt för mig tyvärr... :/

Kör ett recoveryprogram nu för att jag kan inte föra över en enda bild till datorn. Startade en recovery på NEF-filerna (lånade Agnethas kamera ett tag) och den har kört i 10 timmar nu och är klar med 37%...har sen MRW och JPG-filerna kvar. :( Hoppas det är ok om jag kan lämna bilderna lite senare(?). *Håller tummarna för att bilderna kommer tillbaka*
 
Fabian Fogelberg skrev:
Det kan bli tajt för mig tyvärr... :/

Kör ett recoveryprogram nu för att jag kan inte föra över en enda bild till datorn. Startade en recovery på NEF-filerna (lånade Agnethas kamera ett tag) och den har kört i 10 timmar nu och är klar med 37%...har sen MRW och JPG-filerna kvar. :( Hoppas det är ok om jag kan lämna bilderna lite senare(?). *Håller tummarna för att bilderna kommer tillbaka*

Håller alla tummar och tår också att bilderna kommer tillbaka för dig
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.