Brukar inte skriva men kände jag fick slänga in några ord.
Jag är först i kön på Expert Fridhemsplan som vanligt
väntar med spänning på min 1D MK2 och
bad om en 20D för nån vecka eller två sen i hopp
om att nån skall komma inom rimlig tid. Är etta i båda köerna så
...
Jag har valt att handla allt mitt på samma ställe och då en bra butik med kunnig personal. På det sättet får man den hjälp man önskar och ofta väldigt bra priser samt nått som jag gillar alla där vet vem jag är och vad jag har för grejer sen innan. Det är skönt att ha den servicen.
En liten instickare och offtopic är att Intel faktigst äger en del i AMD och detta är just för att bibehålla stimulansen av utveckling och prissättning samt givetviss förvissar sig Intel på detta sett om att inte hamna i monopol problem som kära microsoft.
En annan lite avstickare är att jag läste om nån med 12GB minnes kort och en del andra som med pratar om stora mängder data. Är det bara jag som är dum när jag kollar på t ex Archos AV420 Pocket Video Recorder (20GB) som förutom har inbyggd CF läsare även har stor TFT skärm och stöd för alla popolära film format. Inte så illa att kunna se ett missat tv program på tåget och sen bläddra lite bland dagens bilder på vägen hem? Dessa kostar ca 6000kr och rymmer ju massvis med bilder.
Bra sätt tycker jag är ju då att ha 2 lagom stora kort och sen tömma det ena i ovan lilla pocket pryl medans man plåtar på med det andra. Då har man ju liksom t ex 2 x 512mb + 20Gb till priset av 8500kr vilket är betydligt billigare än ett gäng 1-4GB CF kort i Ultra 2 klass...
Mvh
Zilch