Annons

20D officiell

Produkter
(logga in för att koppla)
Bara att ställa sig i kö på 7011 ställen och hoppas på tilldelning, som i gamla Sovjetunionen. Jag är övertygad om att Canon kommer att kunna mätta marknaden även med den modell.
 
sagan skrev:
Javisst, men jag undrade om den här knappen som måste vara låsningsknappen för ratten..det är ju exakt där powerknappen är placerad på 10D...undra var powerknappen på 20D sitter.

Det är en tre-lägesbrytare. Läge 1: Power Off. Läge 2: Power on. Läge 3 (strecket): aktiverar hjulet.

*har läst på dpreview*
 
Loj skrev:
Optisk kvalitet då? Kommer den att ligga i samma klass som 18-55:an...?
Och det andra, den bildstabiliserade 17-85:an? Några teorier?

/Janne

Som jag skrev lite tidigare i tråden, bilderna skvallrar om hög byggkvalité och ljusstyrkan på EF 10-22 (3.5-4.5) skvallrar om mellanklass.

Efter en närmare fingranskning av 10-22 så kan man se att objektivet verkar vara gjort av samma material som t.ex EF 17-40/4L. Dvs lite ruggad yta, istället för blank plast.. (det kan iofs vara ruggad plast ;))

Det bildstabilserade 17-85, verkar vara en kombination.. eftersom ljusstyrkan är 4-5.6 så pekar detta på budgetobjektiv, men IS och den guldfärgade dekoren pekar på mellanklass..
 
Tror ni 17-85:an kommer gå att köpa löst? Jag har bara en 18-55 nu och saknar några millimeter till min 70-200 plus att USM inte vore fel. Eller får man hoppas på att någon som köpt kitet säljer kitgluggen...?
 
300D pris?

Verkar som en klart trevlig kamera. Men sen beror det förståss mycket på priset.

Och så kan vi ju alltid hoppas att 300d blir ett par tusenlappar billigare på kuppen.

Eller är det att hoppas på för mycket?
 
Å jag måste ju bara berätta för Er att jag är Nr 5 (fem) på Cybers kölista på 20D-kittet...och har redan ångest. Vem ska betala min kamera då???

Mats, som undrar vem som är Nr 4, 3, och 2. Fröderberg var väl Nr 1.
ChooHoo
 
Ok, nu har det startats en forumtråd som handlar om den här tråden (och många andra). Den går ut på att det inte är några tjejer som skriver inlägg i "pryltrådar", att det ofta är killarna som uttrycker sitt habegär för nya teknikprylar.

Jag kände mig helt enkelt manad att uttrycka lite habegär jag också. Ge mig den där kameran. Betala gärna också :)
 
Powershooter skrev:
Å jag måste ju bara berätta för Er att jag är Nr 5 (fem) på Cybers kölista på 20D-kittet...och har redan ångest. Vem ska betala min kamera då???

Mats, som undrar vem som är Nr 4, 3, och 2. Fröderberg var väl Nr 1.
ChooHoo



Om du är nummer 5 får du säkert en kamera i första sändningen, men jag antar att listan har blivit längre nu. Jag står som nummer 2 på Expert Fridhemsplans lista, dom har fått hem många kameror snabbt de senaste gångerna jag handlar där (10D och 300D). :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.