Annons

20D officiell

Produkter
(logga in för att koppla)
Megapolare skrev:
Vad säger att Nikon inte dumpar priset på D70 till 300D nivå?

De kanske blir tvugna.

Dessutom har vi ju inte sett något officiellt pris på 20D ännu. Med ett rekommenderatr pris på 1600 dollar, borde det svenska priset med tull och moms ligga runt 15-16 tusen, vilket är som 10D idag

Jag tror att du tänker lite fel. Tull är det också för amerikanarna. Det verkliga "street"-priset skulle ligga på 1300 dollar. Men vi får väl vänta till fredag då vi lär få besked.
 
Vidvinkeln skulle ju kunna vara exakt vad jag letar efter.. Hoppas att gluggen hamnar i mellanprisläge.
 
Megapolare skrev:
Vad säger att Nikon inte dumpar priset på D70 till 300D nivå?

//

Först och främst behöver Nikon sänka priserna på gluggar och andra tillbehör. Hur många väljer inte bort Nikon bara för att systemet blir dyrare i längden?

Johan
 
froderberg skrev:
Jag tror att du tänker lite fel. Tull är det också för amerikanarna. Det verkliga "street"-priset skulle ligga på 1300 dollar. Men vi får väl vänta till fredag då vi lär få besked.

Tja, rent allmänt brukar ju tyvärr priserna bli rejält mycket dyrare i Sverige än i USA om man räknar med värdeskillnaden på dollarn.

Jag tror att 20D får ett pris som motsvarar dagens 10D. Till det kommer kitlinsen. Då är fortfarande prisskillnaden ganska stor mot D70 med kitlins. Nåväl, vi väntar och ser.

Många trodde ju att 300D skulle dö när D70 kom och det förutspåddes prissänkningar på 300D. Någon sådan har ännu inte kommit och både 300D och D70 säljer som smör i solsken! Dessutom lär det dröja ett tag innan volymerna på 20D kommer up, bara att få tag på 10D har ju varit svårt trotts att den funnits på marknaden länge nu.

//
 
Tja, rent allmänt brukar ju tyvärr priserna bli rejält mycket dyrare i Sverige än i USA om man räknar med värdeskillnaden på dollarn.
Därav räknar man x10 istället för vad dollarn står i, det brukar stämma rätt bra.

Och hur ofta är det som riktpriset erföljs. Det nuvarande riktpriset på en 10D är 18000 SEK. Det dyraste jag sett på länge i handeln är 16 000 SEK.

Är riktpriset i USA $1600 är det väldigt troligt att det faktiskta priset ligger på en typ $13-1400. Och det svenska priset på en 13-14000 SEK.

Inkluderar detta kit-linsen dessutom är det ett klipp.
 
Den är också borttagen

Men vilka hitrate de måste ha fått på sina servrar...

Till och med denna länk
http://www.usa.canon.com/templatedata/pressrelease/images/hiRes/?M=D är borttagen.

Den innehöll bland annat en G6 med en Canon 550EX blixt. Det såg ut som en blixt på stereoider:)

Synd bara att jag inte sparade ner dem på min hårddisk:)

--jalle

 
Re: Den är också borttagen

JalleS skrev:
Men vilka hitrate de måste ha fått på sina servrar...

Till och med denna länk
http://www.usa.canon.com/templatedata/pressrelease/images/hiRes/?M=D är borttagen.

Den innehöll bland annat en G6 med en Canon 550EX blixt. Det såg ut som en blixt på stereoider:)

Synd bara att jag inte sparade ner dem på min hårddisk:)

--jalle

Haha, Canons webmasters har nog lite att stå i idag ;)

men den här bilden ligger iaf kvar:
http://www.usa.canon.com/templatedata/pressrelease/images/hiRes/HiRes_20D_headon.jpg
 
froderberg skrev:
Grabbar, glöm inte att man kan plåta med analoga kameror också. De ger fint korn...

Här är ett färskt exempel:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=229112

Tack för en fin andningspaus i tråden. Har nu följt med tråden sedan de 5 första inläggen, och kan medge att det börjar småningom klia i fingrarna även för en inbiten analogfotograf... Men trots den här fina nykomlingen tänker jag nog ändå vänta på 3D istället. Har på känn att den kommer att vara ett guldkorn. (1,6x crop-factor får mig ännu att rysa...)

Måste bara säga att jag beundrar Canons satsning på utvecklingen (tur att man valt rätt tillverkare) med tanke på kunderna. Dom har verkligen lyckats med att göra alla olika sorters användare nöjda. Fortsätt med det! (om det finns någon Canontillverkare som läser tråden)
 
froderberg skrev:
Med tanke på ljusstyrka och design tror jag inte det blir särskilt dyrt.

Optisk kvalitet då? Kommer den att ligga i samma klass som 18-55:an...?
Och det andra, den bildstabiliserade 17-85:an? Några teorier?

/Janne
 
Loj skrev:
Optisk kvalitet då? Kommer den att ligga i samma klass som 18-55:an...?
Och det andra, den bildstabiliserade 17-85:an? Några teorier?

/Janne

Jag tror att både 10-22:an och 17-85:an är bättre än 18-55:an som är gjord för att vara så billig som möjligt. Nu när det redan finns en superbillig glugg kan man satsa mer på kvalitet.

Jag tror att båda håller normal Canon mellanklasskvalitet, som 20-35/3,-4,5 och 28-135/3,5-5,6 IS.
 
froderberg skrev:
Jag tror att både 10-22:an och 17-85:an är bättre än 18-55:an som är gjord för att vara så billig som möjligt. Nu när det redan finns en superbillig glugg kan man satsa mer på kvalitet.

Jag tror att båda håller normal Canon mellanklasskvalitet, som 20-35/3,-4,5 och 28-135/3,5-5,6 IS.
Då är det bara att spänna på sig haklappen och fortsätta dregla...

Riktigt trevlig tråd, det här - men dyr... ;_)

/Janne
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.