Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20D officiell

Produkter
(logga in för att koppla)
He-he, ja, nå er det pån igjen. Nå skal det bli spennende å se hvor myyyye bedre denne 20d`n er i forhold til 10d. Når 10d kom var det ikke måte på hvor bra den var i forhold til d60. Selv kjører jeg fremdeles med d60 som jeg er svært så fornøyd med. Det er nemlig et glimrende kamera. Visste dere forresten at d60 slår bl.a 10d på å det å treffe fokus best? Kors på halsen, det er helt sant.
Etter mine informasjoner ser det ut til at Canon kommer med et helt nytt system høsten 2006, eller tidlig 2007. Hadde jeg vært dere hadde jeg ventet med å bytte deres 10d eller lign til den tiden.
Den som tror man får så innmari mye bedre bilder/filer med en oppdatert dippe-dupp får tro om igjen. Her handler det om marginale forskjeller.
Får nå sikkert huden full av både den ene og den andre, men dritt heller.
Min d60 fungerer alldeles perfekt.PS: Jeg fotograferer for det meste i godt lys, vel og merke.
Men jeg skal være den første til å innrømme at det skal bli spennende å ta å føle på den nye d20. Men om jeg bytter da er svaret et NEI!!

Mvh Frank
 
Dags att skafaf sig ett extrajobb. Tidningsutdelning på morgnarna och reklamutdelning på kvällen och däremellan det ordinarie arbetet. Undras när jag ska få tid att plåta med den nya 20D då, sedan ska bilderna bearbeteas och det kräver en 30% kraftigare dator i avseende på allt med tanke på de större bildfilerna.

Undras om 10x15 bilderna blir 30% större?
 
#6

Fundera bara om jag vill ha med paketobjektivet eller enbart ett hus... Funderar på huset enbart, men då kommer det väl bara paket i första sändningen...

Fröderberg är #1 hos Kameradoktorn...

--jalle

Powershooter skrev:
Å jag måste ju bara berätta för Er att jag är Nr 5 (fem) på Cybers kölista på 20D-kittet...och har redan ångest. Vem ska betala min kamera då???

Mats, som undrar vem som är Nr 4, 3, och 2. Fröderberg var väl Nr 1.
ChooHoo
 
Powershooter skrev:
Å jag måste ju bara berätta för Er att jag är Nr 5 (fem) på Cybers kölista på 20D-kittet...och har redan ångest. Vem ska betala min kamera då???

Mats, som undrar vem som är Nr 4, 3, och 2. Fröderberg var väl Nr 1.
ChooHoo
Okej..jag ska ringa Cyber imorgon och fråga vilken plats i kön jag har.
 
Är det någon som har sett några andra priser än 1600 USD riktpris (1300 USD på gatan (vilken gata?), för 20D inkl 17-85?
Något pris nämnts någonstans för objektiven?

Bilderna har nu även de försvunnit från Canon-USA-sajten!
Snacka om att det är folk som fått skriva "Red slips" där. Vilken läcka! Men det kanske är precis planerat och regisserat och vi alla 20D-fans hänger där och slickar oss om munnen och börjar skrapa i portmonnäerna, precis som de vill.


/mats
 
ingenting sker av en slump, de sitter nog o analyserar intresset nu... lusläser såna här trådar worldwide o konstaterar att folk är beredda att köpa hela säckar med grisar!
 
Vi får nog vänta till fredag (imorgon :) innan det kommer mer säkra prisuppgiter.

Tålamod är ledordet här ;-)

HDFS) (KGS skrev:
o konstaterar att folk är beredda att köpa hela säckar med grisar!
Knappast "grisar", specarna finns ju redan ute.
 
Senast ändrad:
Tålamod till fredag och tålamod till att skrapa ihop kapitalet och tålamod till att vänta på leverans. Jag tror att jag går och plåtar något så länge...

Nåväl, alltid kul när det rör på sig och händer något. Kul för oss gadget guys eller teknikpionjärer som vi också kallas.

Andrahandsvärdet för ens 300D sjunker drastiskt. :)


/mats
 
Tja..om specarna inte stämmer så har folk som bokat sig full rätt att avstå från att köpa, så det är väl inget problem.
 
nä det e inget problem, jag har förbeställt Minoltas A3 för en månad sen... men jag kommer att avboka den. Ville bara vara först i kön ;-)
 
~#3 - Kameradoktorn
#12 - Cyberphoto
#1 - Fotokungen
Fotokungen brukar vara billiga så beställer dom bara så...men när jag ringde hade dom inte en suck, men skulle sätta sig på nätet och kolla lite.

Tur man har sparat undan en 30 lax i väntan på att den skulle komma. Kamera, batterigrepp, några GB minneskort, en macroglugg, en konverter, samt kanske en 50/1.4 blir nog en rätt trevlig samling att leka med i september/oktober.
 
Ett nytt minneskort måste jag absolut ha..en SanDisk 1gb CF Ultra II blir väl en bra kompis till 20D.
 
Senast ändrad:
mazeson skrev:
Tålamod till fredag och tålamod till att skrapa ihop kapitalet och tålamod till att vänta på leverans. Jag tror att jag går och plåtar något så länge...

Du glömde tålamod att vänta på att få tag i ett ex när den är slutsåld resten av året (om den nu släpps det här året...) och du inte har ställt dig i kö redan nu. Det kanske var det du menade men tålamod till att vänta på leverans men bakom denna enkla fras döljer ju sig svårare trauma än det låter som. Tur att man inte är pryltokig själv...

:D
 
mazeson skrev:
Vilken läcka! Men det kanske är precis planerat och regisserat och vi alla 20D-fans hänger där och slickar oss om munnen och börjar skrapa i portmonnäerna, precis som de vill.

Det är knappast planerat. Ju närmare ett släpp man kommer desto fler människor är inblandade och risken för läckor är stor.

Genom att släppa nyheten några månader före leverans minskar Canon risken för läckor från produktionsfolk, folk som trycker bruksanvisningar mm, men det är ändå många som är inblandade. Dessutom har fototidningsjournalisterna fått förhandsinfo som de lovat inte avslöja före den 20:e.

/M
 
Tycker ni att det är OK mot de fotohandlare som ni beställer kameror hos att ni bokar hos 3-4 st samtidigt?
I andra trådar gnyr ni över att det är dyrt att handla över disk. Tror ni att det är roligt att vara butiksägare om alla bokar men ingen hämtar ut?
Desa trådarna visar de sämsta sidorna av medlemmarna här på FS.
-Bara jag får först och billigast så kvittar det om andra blir lidande, verkar vara gällande mentalitet.
Dessutom undrar jag lite över de inläggen som går ut på att "nu är det dags att byta system"?
Om nu Nikon släpper en ny modell efter att ni fått er trippelbokade 20D, som ni bytte system för, komer ni då att byta igen och isåfall varför?
Är det viktigare att ha senaste modellen än att fotografera?

Köa på!
/ Gunnar
 
Gunnar D skrev:
Tycker ni att det är OK mot de fotohandlare som ni beställer kameror hos att ni bokar hos 3-4 st samtidigt?
Jag är oskyldig iaf! har bara bokat på ett ställe ;-)

Det är knappast något problem för handlarna dock..lär inte bli svårt att bli av med de ex som folk bokar av.

Gunnar D skrev:
Dessutom undrar jag lite över de inläggen som går ut på att "nu är det dags att byta system"?
Om nu Nikon släpper en ny modell efter att ni fått er trippelbokade 20D, som ni bytte system för, komer ni då att byta igen och isåfall varför?
Tror man på det system man valt så finns det givetvis ingen anledning att byta system..även om konkurenten för tillfället skulle ligga före.

Men börjar man tro att konkurenten kommer ligga före mest hela tiden så finns det givetvis anledning att fundera på att byta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.