Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa fotoprylar i Berlin?

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
Köpa fotoprylar i Berlin? Finns det någon bra (eller flera) butik/er i Berlins mitt som säljer fotoprylar till kanske bättre priser än i Sverige? Garantier på nya saker?

Det vore ju kul om någon som kanske nyligen varit där och kollat på några bra köpställen och eventuella rabatter ville ge tips!

Jag ska dit om en månad och funderade just på om det är billigare att köpa objektiv i Berlin än i Sverige! Jag kollade lite på prisjakt och det är inte alltid webbutiker ute i Europa är billigare än i Sverige men det varierar mycket från grej till grej.

Jag ska kolla om någon av de tyska webbutikerna har fysisk butik i Berlin. Jag återkommer om jag hittar något!

Jag ska dit om en månad och funderade just på om det är billigare att köpa objektiv i Berlin än i Sverige! Jag kollade lite på prisjakt och det är inte alltid webbutiker ute i Europa är billigare än i Sverige men det varierar mycket från grej till grej.

Jag ska kolla om någon av de tyska webbutikerna har fysisk butik i Berlin. Jag återkommer om jag hittar något!

Hittade en http://www.fotomeyer.de/ med butik i Berlin men jag tyckte inte priserna var imponerande. Kanske inte lönt att planera inköp i Tyskland.

På en gemensam marknad tenderar priserna att utjämnas, så man ska nog inte hoppas på några klipp.

Jag kollade på på en Canon 700D, den kostar med hus + 18-135 mm €819, motsvarar i SEK 7.465:-

http://www.fotomeyer.de

På PriceRunner kostar den 7.650:- och uppåt…

Alltså ingen större skillnad. Det är tydligen så att de snabba klippens tid är förbi iom vi är med i EU.

Bilagor

• Screenshot 2014-04-27 10.09.33.jpg
    Screenshot 2014-04-27 10.09.33.jpg
    29.6 KB · Visningar: 44
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar