Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Övernaturligt/oförklarligt?

Produkter
(logga in för att koppla)

jeskata

Aktiv medlem
Måste bara fråga helt allvarligt, verkar inte ha diskuterats tidigare.
Är det någon här som tror sig fått något övernaturligt eller oförklarligt på bild? T.ex. ett UFO eller spöke?
 
jeskata skrev:
Måste bara fråga helt allvarligt, verkar inte ha diskuterats tidigare.
Är det någon här som tror sig fått något övernaturligt eller oförklarligt på bild? T.ex. ett UFO eller spöke?


JA DET VAR VERKLIGEN EN BRA FRÅGA, kul:)!

Bevakar tråden med intresse. Innan jag själv avslöjar mina bilder...


MVH Niclas,
 
Jag har en otroligt bra bild på ett sådant tillfälle men det är ej något jag lägger ut bara sådär pga. alla elaka kommentarer.
Man ser iaf direkt att det är en "människa" bakom mig i bild, men ögonen är ej mänskliga. Jag trodde det var nån som skojade med mig först men sen kom jag på att jag hade vart själv den dagen.

Om intresse finnes så kan jag skicka bilden, endast seriösa. Jag kan avslöja att efter jag såg den bilden så flyttade jag hemifrån.
 
Denna bild har jag ingen riktig förklaring på. Kolla fönstret, det borde ha varit skarpt eftersom den enda belysningen är blixt och kameran stod på stativ, ändå är det rörelseoskärpa där, och endast där.

Spöke eller inte, det få andra avgöra.

Greven
 
För 30 år sedan hade jag en utomhusbild med ett UFO. Jag tyckte det var halvhäftigt och visade den för folk. Men en vacker dag blev jag upplyst om vad det var. Det måste varit en luftblåsa på filmen som gjorde att framkallningsvätskan inte kom åt. Genom västkans strömning blev det t.o.m. en "svans" efter UFO:t
Det var lite trist. För övrigt måste jag tillstå att jag nog är öppen för möjligheten.
/Lothar
 
Oförklarligt och övernaturligt är inte synonymer.

Självklart så finns det saker som vi inte kan förklara. Kanske pga att det finns för lite detaljer, vi inte förstår vad det är vi ser eller för att vi inte har den nödvändiga kunskaperna men övernaturligt? Nej, inte då.
 
D_Dvls_Avkomma skrev:
Jag har en otroligt bra bild på ett sådant tillfälle men det är ej något jag lägger ut bara sådär pga. alla elaka kommentarer.
Man ser iaf direkt att det är en "människa" bakom mig i bild, men ögonen är ej mänskliga. Jag trodde det var nån som skojade med mig först men sen kom jag på att jag hade vart själv den dagen.

Om intresse finnes så kan jag skicka bilden, endast seriösa. Jag kan avslöja att efter jag såg den bilden så flyttade jag hemifrån.

Jag skulle gärna vilja se bilden.

Mvh/Kemal
 
Jag har sett bilden och det är stor bluff.... !!!

Dessutom så har fler sett den och säger samma sak.
 
D_Dvls_Avkomma skrev:
Jag har en otroligt bra bild på ett sådant tillfälle men det är ej något jag lägger ut bara sådär pga. alla elaka kommentarer.
Man ser iaf direkt att det är en "människa" bakom mig i bild, men ögonen är ej mänskliga. Jag trodde det var nån som skojade med mig först men sen kom jag på att jag hade vart själv den dagen.

Om intresse finnes så kan jag skicka bilden, endast seriösa. Jag kan avslöja att efter jag såg den bilden så flyttade jag hemifrån.
maila gärna [email protected]
 
jag har fått en hel del kommentarer på min spökbild som jag nämde i början och här villa jag svara er alla:




NU SKA jag förklara exackt hur detta gick till
för det första
då jag inte äger en scanner så är bilden ett omfotografering av ett väl tummat kort därav det konstiga blänket på ytan som ger blixtkänsla och den "fönsterliknande kanten

och för det andra
det finns ingen anledning för mig att på ett billigt sätt försöka framstå " SOM EXTRA SPÄNNANDE " GENOM ETT HALVTASKIGT SPÖKTRICK"

personligen så spelar det för mig ingen roll om ni tror mig eller inte,,


min enda tanke med detta var att dela med mig av ett unikt tillfälle som jag och de fyra andra som var med just då ,,,,,pratar om än idag och känner oss "utvalda " att få bevittna - oavsett en tidigare tro på det -
övernaturliga ,,,,eller avsaknad av en sådan ,,,,

helt enkelt
 
Spännande bilder. :) Jag har faktiskt också tagit en bild där jag påstår mig ha fått med ett UFO, även om jag kanske gör det för att dumma mig med kompisarna som var med. Ska rota fram bilden så får ni säga ert. Förmodligen är det bara en fågel, men det är skoj att leka med tanken.

Har alltid varit fascinerad av utomjordingar och x-files så det ska bli spännande att se ifall någon postar fler bilder. :)
 
Kass bild och kasst skannad. Givetvis omanimulerad.
Molnet (eller vad det är;)) befinner sig framför ansiktet. Syns nog bättre i den inverterade rutan.
 

Bilagor

  • ir.jpg
    ir.jpg
    46.3 KB · Visningar: 3,550
Senast ändrad:
hound skrev:
jag har fått en hel del kommentarer på min spökbild som jag nämde i början och här villa jag svara er alla:




NU SKA jag förklara exackt hur detta gick till
för det första
då jag inte äger en scanner så är bilden ett omfotografering av ett väl tummat kort därav det konstiga blänket på ytan som ger blixtkänsla och den "fönsterliknande kanten

och för det andra
det finns ingen anledning för mig att på ett billigt sätt försöka framstå " SOM EXTRA SPÄNNANDE " GENOM ETT HALVTASKIGT SPÖKTRICK"

personligen så spelar det för mig ingen roll om ni tror mig eller inte,,


min enda tanke med detta var att dela med mig av ett unikt tillfälle som jag och de fyra andra som var med just då ,,,,,pratar om än idag och känner oss "utvalda " att få bevittna - oavsett en tidigare tro på det -
övernaturliga ,,,,eller avsaknad av en sådan ,,,,

helt enkelt


Hej hej. Ibland blir man fascinerad av vad folk förmår sig själva att tro på när det kan finnas en miljon, helt naturliga förklaringar. Tänk t ex ett ögonblick på något så osannolikt som att filmen var dålig på just det stället. Även om du inte tror att den var det, så kommer man ju inte ifrån det faktum att OM t ex filmen hade varit dålig och gett upphov till en sådan bild, så hade du trott att det var ett spöke! Är inte det lite...pinsamt?

Vill inte vara elak men men ger man sig ut och hävdar konstiga saker om helt normala, om än okända saker får man vara beredd på debatt. ett bra tankesätt är ofta att tänka så som jag försökte göra ovan: Om det nu finns en möjlig förklaring (det gör det!), hade jag då, givet att det var det verkliga förklaringen även om den var okänd för mig vid tillfället, trott att det rörde sig om t ex ett spöke? Är svaret ja tycker jag man ska tänka om.

Om en tavla plötsligt trillar ner i mitt hus tror jag inte det är ett spöke, då tror jag att det var spiken som gick av. Det skulle kunna vara ett spöke.....men varför, för guds skull, krångla till det så förbannat? Även om man inte vet exazkt vad som hänt betyder ju inte det att det var ens döda moster som var där och ville säga nåt.


Osannolika saker händer...om man skulle se det som övernaturliga saker varje gång så gör man snabbt bort sig.
 
Senast ändrad:
Greve Nickon skrev:
Denna bild har jag ingen riktig förklaring på. Kolla fönstret, det borde ha varit skarpt eftersom den enda belysningen är blixt och kameran stod på stativ, ändå är det rörelseoskärpa där, och endast där.

Spöke eller inte, det få andra avgöra.

Greven

Både fönstret och tjejen har rörelseoskärpa! Syns mycket bättre på fönstret eftersom det är ljusare.
 
jeskata skrev:
Måste bara fråga helt allvarligt, verkar inte ha diskuterats tidigare.
Är det någon här som tror sig fått något övernaturligt eller oförklarligt på bild? T.ex. ett UFO eller spöke?

Spöken - var är dem?

Jag drar mitt strå till stacken och infogar en länk till en länksamling som ej kan överskattas!

http://www.vof.se/links/index.html

Bläddra ner till punkt 87 för intressant och underhållande läsning.

mvh/johan
 
Varför försöka ta tron från folk?
Lika lite som vi vet att spöken finns vet vi inte om de finns heller. Vetenskapen kan nog inte tala i det fallet..

Kanske jag har en aning om vad som hänt på mitt eget exempel förresten, men det känns aningen tråkigt att ta upp det om det är annat än spökteorier i en tråd som denna isf.

Synd om dig som inte har någon bild att visa Andreas..
 
Jag har en bild från ett område där det finns mycket energier, kan vara en orb. Finns bara på en bild, tog flera men det är inget objektivblänk eller damm, bara på den bilden. Bilden är på ett medium och orben ser ut att titta på henne, mycket mysko. Har funderat på att lägga upp den men vet inte riktigt varför jag känner att det är inget jag borde göra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.