Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ficklampa var ju bra att ha med sig så det blir min MagLite. Kan även användas som batong om man känner för det.

Näpp, tänker inte vakta fjolldyra dslr.
 
clindh skrev:
Förresten så kontaktade jag Statens fastighetsverk angående att få komma in i gamla Riksarkivet i Stockholm, den byggnaden har alltid fascinerat mig med sina igensotade fönster. Det är helt tomt, och det lär spöka därinne också...

Och det visade sig att det går, om man är en grupp och bokar i förväg. Någon mer som är intresserad till våren, då det är lite mer ljus kanske?

Visst, varför inte..
Bara datumen passar.
 
Svar på den frågan är "jag vet inte riktigt". När jag pratade med dem lät det som att de ev kunde guida men fick sköta oss själva sedan. Hur fria vet jag inte alls, det finns inget lösöre därinne men det är å andra sidan en högt kulturskyddad fastighet så några restriktioner finns kanske.

Jag skulle gissa på att vi kan vara kvar några timmar, kanske till lunch eller så. Förmodligen får vi säga en tid när han förvaltarn kan komma tillbaks och låsa efter oss igen, så vi får väl kollektivt komma fram till något - hur mycket tid vill vi ha?
 
ehm, hur var det nu, fick jag ta med mig en modell eller skulle man ha bokat även henne (och det är kört nu)?
 
clindh skrev:
Förmodligen får vi säga en tid när han förvaltarn kan komma tillbaks och låsa efter oss igen, så vi får väl kollektivt komma fram till något - hur mycket tid vill vi ha?
Tja, jag skulle ju inte tacka nej till en central bostad, så tills vidare kanske? :-D

Själv skulle det nog räcka med till lunch eller strax efter lunch för egen del. Det är inget kul att plåta hungrig och är mest intresserad av att vara där när det är ljust ute.
 
För min del gör det inget om vi blir en extra person.
Jag kanske inte ens tål dammet därinne utan måste plåta macro på fasaden lite då och då för att vädra ögonen och då blir det ju inte så trångt. :)
Det är liiite svårt att komponera och fokusera om ögonen kliar och rinner. :)
 
En extra modell funkar säkert, deras max för en grupp är 20 personer men jag tror med så många fotografer springer vi nog bara ivägen för varandra så jag satte en lite lägre antal - bättre att fixa en extra gång isåfall.

Har ni uppslag på fler intressanta ställen? Våra väktare i församlingen kanske har lite insiderkontakter ;-) Jag vet tex om en nedlagd läkemedelsfabrik som är poppis att besöka i UE-kretsar, men det är inget man vill besöka utan lov...
 
Ågesta vore ju kul som utflyktsmål! Lite mera dystopiskt dock.

Vilken läkemedelsfabrik tänker du på?
 
Senast ändrad:
Spånar hejvilt

SJ:s tåghallar? Centralstationen bakom kulisserna?
Någon flyplats för dem som eventuellt är flyintresserade.
Ute vid Liljeholmen finns ju en del mera eller mindre förfallna industrikvarter.
 
Avesta, vid det gamla järnverket, både gammalt men även lite 60-talskänsla kan fås. Ganska nära forsen och kraftverket.
 
Jag skulle kunna höra om jag får ta in en grupp i Stora kvarnen på Saltsjöqvarn. Jag är inte 100 på om de är så pigga på det men fråga går ju alltid. Det är en fantastisk byggnad men väldigt nedsliten. Jag har varit där vid två tillfällen och plåtat. Finns intresse så kan jag fråga, plåtar gårna där igen, mycket patina vilket är utmärkt då jag säljer texturer till 3d modeller :) Det var så mitt intresse för gamla byggnader väcktes, från början plåtade jag bara raka ytor för texturer hehe , låter säkert underligt.
 

Bilagor

  • 1sqvarn1.jpg
    1sqvarn1.jpg
    32.7 KB · Visningar: 1,707
ooh, shit! jag är med på alla gamla balla ställen ni hittar!! :eek:D

johan: pja, typ enklast möjliga. inget extra ljus utom en extern liten blirre kanske.
tänkte klä modellen i lite gammeldags kläder och så får hon sminka sig lite blekt och hålögt å spela spöke.. :eek:D

mia är på, förresten! tjoho!
 
På 90-talet jobbade jag mycket natt som väktare på Pharmacia som låg i Stadshagen. Sedan bytte de namn till Kabi-Fresenius eller nåt. Säkert dessa lokaler Christer menar. Korsningen Franzengatan och Warfvinges väg.
Där har jag knallat många ronder. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.