Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Aj då, jag ser, förstår och gör härmed avbön. Men jag lovar att ta åtminstone en bild på fotografspöket Christel i färd med avbildande av modellspöket Mia ;-)

Ni får gärna försöka avbilda spöket Max, men risken är att jag inte fastnar på film, och skulle mot förmodan filmen vara trasig så bör föräldrar vara försiktiga med att visa de hemska bilderna för sina barn.
 
Det är nog bara jag som kommer att plåta med film.

Ja, det lär nog bli roliga Fotografer in action-bilder om alla måste köra med långa tider därinne.
 
mohei skrev:
Det är nog bara jag som kommer att plåta med film.
Undrar om sensorer spräcks på samma sätt som speglar?

Ja, det lär nog bli roliga Fotografer in action-bilder om alla måste köra med långa tider därinne.
Personligen hade jag tänkt att ladda upp väskan med både fina stativet och ND-filtren. Nu hoppas jag bara på lite solstrålar som kan tränga genom fönster och att det är riktigt ostädat där.
 
Javisstja, gammalt damm. Får inte glömma allergitabletterna.

Det blir nog snyggt med solstrålar som silas genom dammet.
Man kanske ska åka dit innan och putsa några fönster?
Eller ta med fönsterputsmedel och en trasa. Räknas det som fusk då?
 
mohei skrev:
Eller ta med fönsterputsmedel och en trasa. Räknas det som fusk då?
Inte då, det handlar bara om att städa (ursäkta vitsen) i motivet. Om någon undrar så kan det ju dubblera som rengöring för optiken också. Ahem...

Synd bara att det inte fanns tillgång till ström för då hade man ju kunnat ta med sig stora fläkten för att få till riktigt med yrande damm. Host, host, host... :)
 
Kan bli intressanta bilder när du fasadklättrar då :) Den mesta smutsen på fönstren lär vara sot på utsidan, från alla år av ånglokstrafik utanför.

Om riksantikvarien godkänner fönsterputs eller ej vette 17... Huset kommer renoveras snart och någon myndighet eller så flyttar väl in, men än är det så gott som tomt - renoveringarna har inte påbörjats. Det har stått tomt sen 1995.

Lite att läsa:
http://www.vvs-forum.com/VVS-Forum_new/news.asp?nodeId=303&newsId=686&iOffsetValue=1
 
Det slutar väl med att jag plåtar abstrakta macrobilder på fasaden för att jag fick ett allergianfall av dammet.
Bäst att packa med försättslinserna också.
 
Ingen aning tyvärr. Kontakta mig så kan du få en mailadress till förvaltaren, för att fråga.
 
En bra lösning mot dammiga lokaler har de tillämpat i Saltsjöqvarn :) men alla fåglar som bor i fastigheten höll på att skrämma livet ur mig.
 

Bilagor

  • luft.jpg
    luft.jpg
    46.3 KB · Visningar: 2,074
Bäst att packa med geologhammaren då. Huset ska ju ändå renoveras så ett och annat extra hål kanske inte gör något.
 
Hej!

Hoppade också på denna!
Kul att det är en annan väktare med också (Monica), brukar också köra nattpass. Jobbar dock bara extra, mest sommar och vinter men även lite under terminerna.
Ett av de häftigaste objekten var nog Debenhamshuset där det byggs (byggdes? har inte varit där på länge) om. Mkt häftiga miljöer...
Vore kul att ta en exkursion till återvinningsstationen i Lövsta. Den är riktigt läcker! 7 våningar, bara rost, smuts, dunkelt ljus genom fläktar... Puh!

Mvh,
Marcus
 
13 officerare från xxx-land har valt att lära sig köra ett luftförsvarssystem under den veckan detta infaller. Jag tvingas avboka mig :(
 
Jag är kär i gamla hus!
Och min tisdag är helt tom så jag ska göra allt för att kunna hänga på.
Stativ har jag inget men det har löst sig förut... bra film å stabila armar brukar lösa det mesta.
Eller så får man bygga stativ av lite gerjer.
Jag är dock hemskt mörkrädd å kommer säkert springa runt å hoppa till för minsta ljud.
men det får ni andra leva med. =)

Proppar väl kroppen full av allergipiller så somnar jag stående kan ni väl försöka få liv i mig.

Jag ska förbereda mig mentalt för det här.

Har gått förbi huset en gång i mitt liv men det var längesen å jag har ingen koll på hur jag hittar dit.
Någon som kanske har lust att möta upp mig någonstas dit jag hittar (ej 08).

//Marie



Janne. Du kan väl säga att ni ska öva i det gamla huset sen låser du in Japanerna eller vad det är i någon skrubb å låter de vara på tortyrläger ett par timmar
 
Marie: Det kommer att vara 2 väktare där och plåta, bl a jag, så du behöver inte vara rädd.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.