Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tror inte att de har bestämt vad som ska hända med Kvarnen än, men de har byggt om den mindre kvarnen till apdyra lägenheter. Jag känner några killar som jobbar där så det är därför jag kom in i huset, men de var inte sådär superlätta att övertala. Inne i kvarnen är det diverse hål i golven sisådär 5-6 våningar rakt ner.

Otroliga ställen på "Modern Ruins"

Nu ar det har vad man brukar kalla ett langt skott, men ar det nagon som av nagon anledning rakar kanna till liknande stallen i Holland, garna kring Amsterdam? Jag har ju hittat hamnen och det fascinerande stalverket vid Wijk aan zee, men det har med overgivna mentalsjukhus har alltid fascinerat mig oerhort men vaaaar hittar man dem?
Kanns som att det bara finns i USA.

Tips om nedganget, forfallet, industruellt i Skane vore ocksa kul, flyttar tillbaka snart!

clindh skrev:
Förresten så kontaktade jag Statens fastighetsverk angående att få komma in i gamla Riksarkivet i Stockholm, den byggnaden har alltid fascinerat mig med sina igensotade fönster. Det är helt tomt, och det lär spöka därinne också...

Och det visade sig att det går, om man är en grupp och bokar i förväg. Någon mer som är intresserad till våren, då det är lite mer ljus kanske?

Jag är absolut intresserad :)

Schimmel skrev:
Nu ar det har vad man brukar kalla ett langt skott, men ar det nagon som av nagon anledning rakar kanna till liknande stallen i Holland, garna kring Amsterdam? Jag har ju hittat hamnen och det fascinerande stalverket vid Wijk aan zee, men det har med overgivna mentalsjukhus har alltid fascinerat mig oerhort men vaaaar hittar man dem?
Kanns som att det bara finns i USA.

Kolla länken jag klistrade in ovan (http://www.abandoned-places.com/) fotografen är född i Belgien så några av hans objekt kan vara från Holland, jag är tyvärr inte säker på den saken men chansen finns...

Jag har mailat Fastighetsverket igen, den jag pratat med tidigare var sjukskriven. Vi kan nog inte vara för många, då springer vi nog ivägen för varandra. Max 10 st skulle jag tro. Och det lär vara rätt mörkt därinne, stativ är nog nödvändigt.

För den som är nyfiken på huset men inte kan komma ifrån en vardag så är det öppet för allmänheten lördagen den 21 maj, under Riddarholmsdagen (då förövrigt mycket annat händer på Riddarholmen, i 1890-talsanda)

clindh skrev:
Vi kan nog inte vara för många, då springer vi nog ivägen för varandra. Max 10 st skulle jag tro.
Bara du kör först-till-kvarn så låter det bra ;-) Och undviker påskveckan.

Bilderna du länkade till såg enormt intressanta ut!

Tur att jag gick in på FS innan middagen då. Nu hann jag boka mig.
Bäst att lära sig hur blixten funkar, har inte använt den på drygt 10 år.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar