Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och om nu kommunen tycker att man bör riva Säters paviljong så är det väl bara att vänta lite. Traktens ungdomar verkade i alla fall göra sitt bästa för att hjälpa till. Medan vi var där så var det 6-7 ungar som slog och sparkade hej vilt på det som inte redan är helt förstört.

Dock fanns ju en källare som verkade hyfsat oförstörd. Och en intressant kulvert som smalnade av och ledde snett nedåt och slutade i... ja vadå? Kanske nåt att utforska en annan dag.
 
Så, vad är nästa besöksprojekt... Var det någon som hade kontaktat förvaltaren för Beckomberga?
 
Beckomberga låter kul...
jag vet inte hur det skulle vara med Söderby sjukhusområdet här i salem...
det byggs o rivs för fullt där och allt (nästan)är igenspikat. det finns ingångar lite här och var så man kan smita in.
snart är det finaste/mest spännade härute borta=(
tog lite bilder i helgen...finns på www.chayron.com > söderby
 
Åhå, är det såpass mycket "fint skräp" kvar i Söderby - trodde dom kommit längre med bygget där. Anders...?
 
Fina bilder Soile! I vilken byggnad hittade ni båren???

Som sagt,Sidobyggnaderna är öppna så de kan man komma och gå i hur man vill. Jag kan nog få tag i en nyckel till huvudbyggnaden. Men som sagt den är helt urblåst och renoveringen är påbörjad så det finns inte mycket att se i den längre.
 
Bårhuset såklart=)
Skulle dragit bort trasan som låg på den efter nått bandfoto förra veckan. blev aningens töntigt=)
Det är huset som ligger längst bort mot skogen. På höger sida när man går igenom området. eller före detta skogen snart... där bygger dom småhus just nu.
 
Ah, måste genast ge mig ut på en tur till bårhuset :D

En lustig historia från 80-talet. En kompis till mig jobbade som snickare och skulle riva en förrådsbyggnad på området. Näe de rev en innervägg så var det en hyllkonstruktion bakom den. På hyllorna låg det ouppackade reservdelar till trattgrammofoner, nålar och sånt. Rätt kul fynd.
 
Jodå, sist jag var inne där så var det mycket likt Paviljongen i Säter. Jag tror att det går att kliva in där också... kan kolla det i morgon bitti..

Mycket fina bilder där Magnus! (Från Säter alltså)
 
AlfaGTV skrev:
Jodå, sist jag var inne där så var det mycket likt Paviljongen i Säter. Jag tror att det går att kliva in där också... kan kolla det i morgon bitti..

Mycket fina bilder där Magnus! (Från Säter alltså)

Falun ligger inte heller så långt bort så jag skulle väldigt gärna veta om det går att komma in där.

Tack för det :)
 
clindh skrev:
Dalmasar och andra i närheten; kolla upp om gamla Högbo Sanatorium i Falun kan vara något. Lär finnas ett eller flera tillbommade hus där, rykten om barnavdelningen med leksaker intakta etc. Troligen inte, men värt lite research...

Jag svängde förbi på väg till jobbet, men tyvärr har de bommat igen alla fönster och stängt igen.

Så även om man skulle lovligen ta sig in, så finns det inget naturligt ljus.
Samma sak för den gamla barnavdelningen, som ligger strax bredvid.

Nåväl, det är OK utsikt där ifrån i alla fall..

MVH /Micke
 

Bilagor

  • falun.jpg
    falun.jpg
    46.3 KB · Visningar: 1,647
Det är helt sant Christer! Jag tog kontakt med kommunen och försöker få tillgång till husen.

Återkommer om det verkar genomförbart.

MVH
/Micke
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.