Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har suttit o kollat upp den icke-färdiga T-banestationen Kymlinge, men bara kommit fram till två saker: spårvägsforum är för mig otroligt ointressanta med väldigt få undantag, samt att det inte verkar finnas mycket där att fota. Det är i princip bara rak och ren betong, och inte mycket byggt. Iaf att döma av bilderna jag sett.

The quest goes on...
 
ksjunior skrev:
Har suttit o kollat upp den icke-färdiga T-banestationen Kymlinge, men bara kommit fram till två saker: spårvägsforum är för mig otroligt ointressanta med väldigt få undantag, samt att det inte verkar finnas mycket där att fota. Det är i princip bara rak och ren betong, och inte mycket byggt. Iaf att döma av bilderna jag sett.

The quest goes on...

Tråkigt..den har nästan blivit lite mytomspunnen. Har sett en helt färdig men ödsligt tom plats framför mig...ja ja drömma kan man ju :D
 
Tack för en grymt spännande dag. Jag sitter här och känner mig utmattad samtidigt som jag känner att jag inte hann ta en bråkdel av vad jag ville. Förhoppningsvis kan jag också visa lite bilder inom en inte alltför avlägsen framtid.
 
Placeboworks skrev:
Hoppas ni fick ut nåt av Duvornas slott, verkar så, många fina bilder. Nån annan som har en ruin på gång? :D

Är du helt säker på att det där verkligen är Duvornas slott? Hade jag inte stått instängd i studion den här vackra vårdagen och plåtat svettiga gym-tjejer hade jag gärna hakat på. :)
 
Bjanha hade Du varit med så hade Du inte tvekat på "Duvornas Slott" eller som jag ar döpt det "Duvornas hemvist". Hur en fågel bara kan skräpa ner.

Tack alla ni som var med idag och tack Anders att vi fick möjligheten. Har Nu tittat igenom mitt arbete och jämnfört med er andras och upptäcker hur hjärntrött jag har uppträtt. Missat massor med bild möjligheter, men det är bara att ta till sig och lära.

En engång tack, det var mycket givande och gav mersmak...

\\Sten
 
Jag instämmer med flera föregående skribenter om flera saker.

Har nyss suttit o lekt med en bild som jag vid första anblick tänkte slänga, men nu känner jag mig rätt nöjd med den! Den är underexponerad minst två-tre steg, märkte det direkt när jag tog den, men hade brådis o tog mig inte tiden att fixa.

Arbetstiteln har övergått från "The ring 3" till "Freddys attic". Tyvärr ser man inte spaden som står lutad mot en balk på höger sida så bra, och den gör sig tusen ggr bättre i strl 8mp.

(Eftersom jag är skruttmedlem, och tillika fattig student, kommer det ta tid innan mina bilder kommer upp. Ibland kanske jag lägger nån här på det här viset, men vill inte göra tråden allt för tung :))
 

Bilagor

  • _mg_1958-01_freddys-attic.jpg
    _mg_1958-01_freddys-attic.jpg
    43.5 KB · Visningar: 882
Här är förresten bildbevis på att det faktiskt är duvorna som är härskarna i Saltsjöqvarn. Vi var endast tillfälliga gäster under deras tillfälliga nåder (de som varit längst upp där det var som skitigast, bland nätburarna, vet vad jag talar om..)

Människor - en.
Duvor - massor.
 

Bilagor

  • _mg_1964-01_50k.jpg
    _mg_1964-01_50k.jpg
    46.5 KB · Visningar: 873
Det ser ut som ni har haft en kanondag vid Saltsjökvarn. Jättefina bilder från er allihopa!

Då är det dags för oss Säter-resenärer att samla upp oss lite då? 17.30 imorgon vid Statoil i Säter är det som gäller. Det ligger efter genomfartsleden och går inte att missa om man kommer varken från Borlänge eller Hedemorahållet.

Var det någon av oss som ska med som hade varit där förut? Jag kan nämligen inte bekräfta att det verkligen står öppet för allmänheten..?
 
Luguber skrev:
Tack alla ni som var med idag och tack Anders att vi fick möjligheten. Har Nu tittat igenom mitt arbete och jämnfört med er andras och upptäcker hur hjärntrött jag har uppträtt. Missat massor med bild möjligheter, men det är bara att ta till sig och lära.

En engång tack, det var mycket givande och gav mersmak...

\\Sten

Känner samma sak när jag ser alla andras bilder, djäklar vad många möjligheter och motiv det finns!
Gillar t.ex skarpt din version "snurrigt" av trappan.
Ganska kul att se hur många tolkningar det finns av en gammal kåk!
 
Cerwinski skrev:
Det ser ut som ni har haft en kanondag vid Saltsjökvarn. Jättefina bilder från er allihopa!

Då är det dags för oss Säter-resenärer att samla upp oss lite då? 17.30 imorgon vid Statoil i Säter är det som gäller. Det ligger efter genomfartsleden och går inte att missa om man kommer varken från Borlänge eller Hedemorahållet.

Var det någon av oss som ska med som hade varit där förut? Jag kan nämligen inte bekräfta att det verkligen står öppet för allmänheten..?

Jodå, det är helt öppet (åtminstone när jag var där för några veckor sedan) så det finns inga "regler" eller begränsningar, annat än sunda förnuftet. Det är ju inget jättehus som Saltsjökvarn, men värt att besöka om man inte bor alltför långt ifrån. Ska bli kul att träffa lite riktiga människor från denna sida där. Väl mött!
 
Är det några sthlmare som ska dit och har plats i sin bil? *tindra med ögonen, inser att det inte fungerar, och tindrar med Estethias ögon istället*
 
Säter

17.30 i eftermiddag då vid Statoil. Vi väntar väl några minuter på eftersläntrare. För er som eventuellt blir försenade, eller ansluter senare, så är vägbeskrivningen följande:

- Vid Statoil, fortsätt mot Smedjebacken/Sjukhuset
- Efter nån kilometer (?), sväng vänster mot området Skönvik
- Gamla fasta paviljongen ligger i den bortre änden av området
 
finns en ruskigt läskig fabrik i övik! Stor och jätteäckligt.. med duvor och hela paketet. så som det ska va när det är riktig ghetto stämning.. haha =)
 
Finns det nån oljetunna med eld i som man kan värma händerna mot? :)

Jag uttryckte tidigare önskan om att följa med men avstår nu, har alldeles för mycket i skolan. Men jag hoppas ni får kul!
 
Nu har jag startat en tråd-här-angående foto i Tallinn, tänkte att eftersom det kan bli omfattande kan vi ta det i en speciell tråd. Dessutom är det ju inte en "söker fotokompis"-tråd..

//M
 
Idag var vi då i Säter på gamla paviljongen.
Det är mycket förfallet, sönderslaget och förstört och tyvärr är det i princip bara väggar och tak kvar av det gamla.. Lite tråkigt.

Här har jag lagt upp några bilder väldigt snabbt. Inte ens konverterade till rätt profil (fotade i AdobeRGB och här sparade i ett program som inte hanterar profiler)

http://www.cerwinski.com/temp/paviljong/?v=g
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.