hbengtsson
Aktiv medlem
...har Sony dåligt rykte i Sverige?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sammenliknad med Sony's starka posision i ljud och bild 10-15 år sedan, har dom blivit pygmeer.hbengtsson skrev:
...har Sony dåligt rykte i Sverige?
Det är nog i princip omöjligt att knocka Canon och Nikon från DSLR-tronen. Dessutom har ju bl.a. Pentax visat sig på styva linan på sistone. I bästa fall lyckas nog Sony etablera sig på samma nivå som Pentax ungefär.fujicanon skrev:
...var bra på ljud, 15 år sedan. Sony var bra på TV 20 år sedan...Sony är bra på video; men ingen köper......
Sony skal jobba läääänge för att återvinna sitt goda rykte i Sverige,
Men i Japan är Sony = keisaren......
Näää, Sony blir ingen hit på D-SLR markedet i Sverige. Oansett hur bra kamran blir. Det vet Sony; dom satsar på andra markeder.
Tror Erik...bestemt!
fujicanon skrev:
På video-sidan håller dom stången; men tycker du dom är bra på foto?
christianhylse skrev:
Slutpoängen -
det går att göra otroligt fynd med lite tur.
Även om jag inte gjorde det den här gången. Tyvärr. Ville verkligen ha 24mm-objektivet.
christianhylse skrev:
förresten,
blir lite off-topic nu, även om det var så här jag startade den här tråden,
jo - på tal om att slumpa paket, den här veckan, igår 14.30 närmare bestämt, la en stockholmare ut ett Minoltapaket på blocket,
följande ingick:
* en 7000i (är ej 100 på kameran, men jag tror det)
+
* blixt (minns ej vilken, men jag tror det var en 2400 AF)
+
* Minolta AF 24mm F/2.8
* Minolta AF 35-105mm F/3.5-4.5
* Minolta AF 100-300mm
plus väska och lite filter.
Pris:
200 kr. För allt!
!!!!!!
Jo, det är sant,
jag ringde på studs, och gjorde upp affär,
allt var klart (trodde jag), men samma kväll mejlar snubben och säger att "en granne" köpt sakerna. Blev sur och mejlade tillbaka, men han stod på sig och sa att det verkligen var en granne och han ville vara bekväm och bla-bla-bla.
Respekterar det INTE, men förstår ju honom.
Dock har jag förbannat svårt för folk som inte håller vad de lovar. Blir så sne.
Men - faktum kvarstår.
Hur fan kan man slumpa ett sånt här paket för 200 kr? Märkligt. Fast en del verkar inte bry sig om pengar.
Slutpoängen -
det går att göra otroligt fynd med lite tur.
Även om jag inte gjorde det den här gången. Tyvärr. Ville verkligen ha 24mm-objektivet.
Sten-Åke Sändh skrev:
24 mm objektivet är verkligen utmärkt om man hittar ett i bra skick och betingar bara det ett pris runt 3000:- i alla fall.
christianhylse skrev:
Minolta AF 28mm F/2.8 kan man få för runt 700-850 kr, ej dyrare än så.
christianhylse skrev:
Men - faktum kvarstår.
Hur fan kan man slumpa ett sånt här paket för 200 kr? Märkligt. [/B]
Fribbe skrev:
Ett hus och tre-fyra nya objektiv.
Sedan dess absolut ingenting. Tystnad. RAS.
År 2007 har forfarande inget digitalt kamerahus av proffskaraktär lanserats!!! Ras.
larsborg skrev:
Överge sina gamla prima fasta och zoomobjektiv, bara för att kamerahuset är digitalt numera, verkar rena snurren!
Tror inte många Minoltavänner har gjort det, faktiskt.
De som sålde sina Minolta delar, objektiv och kamerahus, tyckte väl att det tog för lång tid innan en D-SLR från Konica-Minolta dök upp.
Nikon och Canon hade ju redan, sedan en lång tid tillbaka, fina D-SLR.
Säkert, där gick många över till något av de två kamera märkena, Nikon och Canon!
Men, K-M 7D kom ju till slut, med AS, ingen D-SLR hade något liknande tidigare.
Den kameran håller fortfarande stilen, utmärkt produkt, inovativ AS, antalet miljoner pixlar på bildsensorn är inte det högsta idag, men vadå, ägarna är säkert nöjda ändå, ger utmärkta bilder.
A-bajonetten från K-M är densamma som används av Sony idag.
Med adapter kan även gamla Minolta objektiv användas, från 1960-85, skärpan på dessa objektiv är ofta mycket bättre än på dagens kitzoomar.
Vilket märke jag använder idag, gissa?
DanielSand skrev:
Nu har jag inte studerat just 24mm så hårt men brukar de inte gå för typ 1500:- på ebay? Möjligt att RS går för mer. För 3000:- hade jag ju hellre köpt mig en 28mm f2.0 men det är smaksak.