Estethia
Aktiv medlem
jamenvisst. så länge man är där och det är dagen B så kan man göra om det mesta.Vikentij skrev:
Björn, du menar väl inte att du satt i kyrkan och kontrollerade bilder?! Skulle någon blid blivit kass, t.ex på när fadern leder in bruden, skulle du be dom att gå där en gång till? (lite ironi, ta inte illa upp!!)
efter själva vigseln kan man iscensätta händelser på nytt, om något inte blev bra.
det är betydligt tuffare att komma hem och nästa dag upptäcka att bilderna är oanvändbara.
ett brudpar uppskattar att det finns bilder, även om dom fick iscensättas. iscensatta bilder är bättre än inga bilder alls.
men det är nog snarare porträtten man kollar på plats. för dom är ju så lätta att ta om ifall det behövs.
själv använder jag dock bara laptopen (snart en P2000) som förvaring.
eftersom det är bra att plåta så mycket som möjligt och experimentera på plats för utvecklings skull så är det inte alltid mina 7 gig minnen räcker.
ibland är det skönt att bara ha med sig den ifall att. man vet ju aldrig hur många bilder man kommer behöva ta. är brudparet (eller vad man nu ska fota) extra nervöst och stelt går det naturligtvis åt fler bilder för att värma upp dom.
är inte jag i form så behöver jag själv extra bilder och tid att värma upp.
och att stå å radera på plats.... neee. det tar alldeles för lång tid.