Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Karlsson död

Produkter
(logga in för att koppla)

carpelux

Aktiv medlem
Nu är det över 2 månader sedan den senaste bilden lades ut på Karlsson. Här.
Vart har han tagit vägen?
Har han försvunnit på posten, eller är det någon som sitter och trycker på honom?
Om han är borta så vore det läge att skaffa en "tvilling", det är säkert ingen som skulle märka skillnaden :)
Annars får vi väl lägga ner projektet, vilket vore synd tycker jag. Det är i alla fall bättre att veta att det inte blir något, än att gå och vänta.
 
Håller med!

Jag håller fullständigt med Christer!
Om Karlsson är försvunnen - skaffa en ny, så vi som ännu inte fått äran att träffa honom kan få göra det!
Jag vill absolut inte att projektet skall läggas ned. Jag ser fram emot det väldigt mycket!
/Catarina
 
Han levde då efter besöket hos mig, om än lite tilltuffsad :)
Men jag håller med de tidigare inläggen, Karlsson får inte dö, köp en ny o kör vidare, skicka fakturan till Lillebror.
 
Jag plåtade Karlsson senast och skickade gubben till Järfälla, Mari Mallmin. Sedan dess har jag inte hört ett knäpp!
 
Hur går man tillväga om man vill träffa denne lagom tjocke man i sina bästa år?

Ska jag ta återbetalningen för fotomaran och köpa en ny? Vem håller i projektet?
 
Jag ska ta tag i det, nu i veckan som kommer och spåra upp honom... Det har varit en rätt så hektisk tid för mig och jag lovar att återkomma i ärendet :)
 
Tur man hann med att få träffa herr Karlsson

Det verkar som herr Karlsson är saligen avliden "snyft".
Lustigt/tråkigt att det inte ska kunna funka med något så enkelt som att skicka ett brev ikring.

Hur som helst så var det ett fantastiskt roligt projekt Jesper, synd att det tog slut så plötsligt.
 
Han är uppspårad.. Återstår bara att få svar från han som har suttit på han sedan den 17 juli.... Annars får jag åka dit och kidnappa honom.. Han är nämligen här i Helsingborg..
 
Dags att få fart på den lille rackaren igen?
Skäms på dig, du som håller honom fången, en ung man i sina bästa år måste få fara land o rike ikring för att trivas.
 
Hur är det med Karlsson????

Jag har följt projektet men spänningen och tycker det är skit tråkigt att den sluta på det här viset... Året är slut snart och Karlsson fick aldrig göra sin Sverige resa helt och hållet.

Synd på en sån kul idé!

///Laila, som aldrig anmälde sig eftersom kön var så lång redan
 
Jo.. jag lovar.. jag ska fixa en ny Karlsson och lägga ut info här i forumet.. Har precis flyttat..eller ja precis och preci.. men ni vet hur det är
 
asch.. jag tror jag går å köper en egen karlsson åt lillan och så tar jag min bild på den istället. ;o)
är det fusk då? ;o)
 
Estethia skrev:
asch.. jag tror jag går å köper en egen karlsson åt lillan och så tar jag min bild på den istället. ;o)
är det fusk då? ;o)

Kan bli nästa års grej, alla köper en likadan figur av nåt slag o plåtar kreativt... då får alla chansen o ingen behöver vänta, sen röstar vi i en jätteomröstning o vinnaren får de andras figurer

... undrar bara om vi skulle kunna komma överens om figur...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.