gamleJ
Aktiv medlem
Du slår huvudet på spiken, det är lite som är min fundering. En del av mig inser ju att kameran jag har nu 7D är mycket bättre än vad som användes proffesionellt för 15 år sen (mellanformat undantaget). Men samtidigt så blir man mer kräsen för upplösning och detaljrikedom men alla 4-6-8K skärmar och allt vad det är. Det är nog enklare att ta bra bilder med min än en 35mm filmkamera, men helt ärligt så ser man ju inte så stor skillnad om man skulle lägga upp dem på instagram eller en websida. Dock så är det härligare att jobba med bättre verktyg, man har större buffet i redigering och man kan cropa mer om man skulle vilja
Ett dilemma detta
Inom Canons segment tycker jag FF har viktiga poänger, det blir klurigare i jämförelse med tex Fuji och Sony som får ut mycket mer än Canon ur sina aps-C sensorer. Sen är det lite speciellt med just 7d sensorn som jag beskrev innan. Använder du bilderna mest för instagram och mindre utskrifter skulle jag behålla det du har men vill du njuta av teknisk kvalitet i lite större format skulle jag i första hand byta hus för de renare filerna. När du då ändå byter så varför inte prova FF