ANNONS
Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
bEPH skrev:
Problemet är ju att det inte är så enkelt, det finna andra som anser att det inte är exakt som du tycker, om de anser att det de gör inte skadar så måste de ju få tycka det.
Särskilt om man inte presenterar en hel beviskedja som utesluter alla andra saker.
Har man empati, så spelar det ingen roll vad man själv anser. Det är vad andra upplever som är avgörande. Det är ungefär det som ordet empati betyder, dvs insikt och förståelse för vad andra upplever.
 
Makten skrev:
Det är en viss skillnad på fetma och t ex bröststorlek. Fetma är en fysisk olägenhet, eftersom det inte är särskilt bra för kroppen. Att man har stor näsa (som jag) är däremot inte till någon olägenhet, annat än att andra kanske tycker att man ser konstig ut, och att man därigenom kan må psykiskt dåligt av det. Lyckligtvis gillar jag min näsa, eftersom den är min. Jag kan ju operera den annars, till en stilig modellnäsa kanske? Som tur är så var jag inte omgiven av bilder på fånigt små näsor när jag var ung, för då kanske jag hade mått onödigt dåligt på grund av min stora näsa. Jag menar; om alla andra har liten fin näsa, varför ska inte jag också fixa det?

Du fattar va?
Jag tror jag fattar, men det jag menar är att antagligen så fanns det små näsor runt omkring dig när du var liten, skillnaden är att du kände dig inte mindre (kanske större då:) än dem för att du var accepterad som du var(hoppas jag att du kände). Problemet som jag ser det är att de som avviker inte känner sig accepterade i lika hög grad idag, orsaken är en massa, massa faktorer, varav bilderna som diskuteras initialt inte är en faktor som jag ser det utan det är mer drömmålet för flykten ur helvetet man lever.
Jag anser att oavsett hur man än ändrar idealet så lever barnen ändå i ett helvete, jag tycker att det är sjukt att småbarn längtar så innerligt till idealet, men det är inte idealet som jag anser är det sjuka utan den innerliga längtan som de har.

Hoppas jag inte missförstås alltför mycket.
 
bEPH skrev:
Det är rätt tycker jag, annars så blir samhället ett ställe där den som tycker mest och skriker mest får rätt.
Visst har man rätt att uttrycka sin åsikt, men man har även en skyldighet att respektera andras, missköter man den skyldigheten så tappar man rätten med, vilket är rätt anser jag.


Varför ser du det som trakasserier?
Orden i sig är ju helt ok, om mottagaren vill höra dem.
Säger jag det till min flickvän (om henne så klart:) så upplever jag inte att hon tycker att det är trakasserier.



Om man visar nåt på en offentlig plats som andra vill se så tycker jag att man får skylla sig själv lite om andra tittar.




Du får ursäkta mig om jag är rent värdelös på detta forumet med att sätta in mina rader rätt....men jag är ingen aktiv skrivare här å har väl inte tid å ork riktigt att lära mig allt.


Björn, du skriver att det är rätt att tystas ner... jag håller självklart med dig om att man kan inte gå runt å skrika å bära sig illa åt....hoppas du förstår mig på den punkten.

Men det är nog inte så lätt som du vill få det att låta Björn. man tappar aldrig sin rätt att säga sin åsikt! Man kan bli portad och förbjuden på ställen som FS...man kan bli portad från ett land, och klassad som en terrorist för att man har åsikter, men du kan ALDRIG tysta ner en röst.

Däremot kan du köra över alla dom som inte kan föra sin egen talan, vilket sker dagligen med vårt goda minne!


Tycker du inte det är en stor skillnad om du säger det till din flickvän??

Känns som ett dött lopp det här, där man inte ens försöker förstå vad andra menar, trots att man inte delar personens åsikt. Blir väldigt inskränkt tycker jag.

Jag jobbar på en av Sveriges största tidningar, och jag blev paff, överraskad när jag fick höra om hur hårda dom var där när det kom till trakasserier
- jag tyckte rent av att det var lite larvigt...! Att ha en utvikningsbrud där i något fikarum kom bara inte på fråga. Varför tror du det? Det jobbar ju både tjejer och killar där!

Jag tycker det är ganska så lätt att förstå faktiskt.

Man ser alltså inte ord som shyssta lökar som nedvärdernade på sin bild, och modellen ler glatt...men man blir upprörd när någon säger att hon ser ut som ett objekt :eek:)

Modellen fick en bekräftelse, hon blev nöjd.
Fotografen, tja du...hade jag vart fotograf hade jag blivit förbannad, lika förbannad som jag blir att få höra att hon ser ut som ett objekt, är det lika illa att höra antydningar om hennes kropp...

Om den som kommenterar säger - Nä, fy för såna där silkontuttar, det ser ju hur dumt ut som helst, inget symetriskt alls.

Då blir både modell och fotograf förbannade, för dom fick inte höra det positiva...amen snälla, kan du sinte själv se, förstå vilken dubbelmoral det här är?

Jaha, du tycker att om jag lägger mig på en strand, så ligger jag där för allmänheten? Var drar du gränsen? Ska dom få känna på en också? Dom flåsar ju en redan i nacken, springer fram å frågar efter tändare å vad klocka är m.m. :eek:(

Jag tror du är ute å cyklar nu......jag kan förstå att folk tittar, helt okay, men när de börjar springa fram till en stup i kvarten, när det inte vet hur nära det ska ligga en...när man till slut känner obehag, och måste packa ihop sina saker, så är det alltså helt jävla okay?
 
Mattsen skrev:
I varje fall jag är inte ute efter att tysta någon, Det handlar bara om VAR man väljer att framföra sina åsikter. Och anledningen till att jag startade denna tråd är att bl a han missbrukade bildkritiksfunktionen i ett eget syfte. Hans åsikter delas inte av alla Tammy. Att tex jag med mina bilder skulle "utnyttja kvinnors bekräftelsemani för egen vinning" är bara dravel.
MH har på ett närmast systematiskt vis använt bildkritiken för att föra fram extrema åsikter vilka inte är förenliga med FS regler för bildkritik. Och dessutom mestadels form av högst onyanserade och i en form som ofta både kränker fotograf och modell. Han har under åren fått flera varningar och raderad bildkritik men trots detta fortsatt änd. Varför han väljer att lämna FS har jag ingen aning om och jag bryr mig inte heller.


Men det är ingen som täpper till truten på alla dom som skriver att brudarna har snygga häckar, snygga bröst m.m.m.m. - det ser jag som trakasserier ...rena rama sextrakasserier.


Vem är det som ska känna sig trakasserad? Du??
De tjejer jag har plåtat genom åren och som har läst dylik "bildkritik" under ett foto på dem själva har alltid fått ett brett och nöjt leende på läpparna.


Vi är väldigt olika alla människor...

Om jag ligger på en strand å solar toppless, så tycker jag det är asjobbigt om det börjar springa en massa killar där fram å tillbaks som bara ska glo....eller som ska låna tändare å som helt plötsligt ska ligga nästan bredvid en... jag känner mig trakkad då....en del tjejer kanske tycker om den formen av uppmärksamhet? Vad tusan vet jag?


Precis så är det nog. En del tjejer tar väl av sig toppen för att få färg även där, andra för att visa upp sina behag, och några både och.
Men här har du ju själv gjort ett aktivt val.




Tycker du att han har gjort det? Systematiskt? Där ser man, det tycker jag var bra gjort!!
Men tydligen så tålde inte fotografen att höra de orden och anmälde?

Men fotografen tycker däremot att det är helt okay att höra vilka snygga häckar deras modeller har, som heller inte har med själva bilden att göra, då talar vi om dubbelmoral, där den ena åsikten inte får framföras, men den andra, beroendes på om den gynnar modell å fotograf, tjohej!! Detta kallas demokrati eller?

Han har inte valt att lämna FS, han blev utslängd pga av att ni fotografer inte tålde att höra sanningen! Ni vill bara höra hur snygga brudarna är å skiter ett stort stycke i om ingen skriver ett skit om själva tekninken, bara modellen kan le glatt...

Ni skriver det själv, gång på gång...ni avslöjar er själva och jag tycker det är sååååå patetiskt att höra.


Ååååh, vad underbart att höra om modellerna som läst kritiken å som lett glatt :eek:)))))))))
Tja du, vad ska jag säga? Men hörru, log dom lika glatt när någon skrev att det ser korkade ut med silikon? Nä, tänkte väl det..då fick dom ingen bekräftelse och det är just det som allt det här handlar om. Utnyttjande av människor som faktiskt mår skit. Nä, ni kan inte se det nu..men det kommer nog längre fram!

Var faktiskt ett program på TV igår om just s´ånt här :eek:)


Japp, jag gör ett eget val..jag slänger av mig kläderna å ligger där å blottar mig på stranden, jag skickar ut medd till mindre smart idioter att jag är ett villigt byte, kom å ta mig...!! Mamma mia..vilken trångsynthet det råder :eek:)))

Jag får väl skylla mig själv sedan då om de också våldtar mig va? Vaffan, ligga där å visa upp sig....ånej, då får man skylla sig själv, jajamensan...!


Ja, vad kan jag säga....jag har förstått å lärt mig var ni står, hur ni tänker å vad som gör era modeller glada.

Att man kan skriva vad som helst om modellernas kroppar har jag upptäckt för längesedan :eek:) Jag har sett glada utrop - Åh, tack snälla till en som skriver att han mer eller mindre skulle vilja ha bruden direkt!!

Nä, jag tror inte jag har mer att tillägga här...jag har fått reda på precis det jag undrade över.

Tack ska ni ha för det :eek:)
 
bEPH skrev:
Jag tror jag fattar, men det jag menar är att antagligen så fanns det små näsor runt omkring dig när du var liten, skillnaden är att du kände dig inte mindre (kanske större då:) än dem för att du var accepterad som du var(hoppas jag att du kände). Problemet som jag ser det är att de som avviker inte känner sig accepterade i lika hög grad idag, orsaken är en massa, massa faktorer, varav bilderna som diskuteras initialt inte är en faktor som jag ser det utan det är mer drömmålet för flykten ur helvetet man lever.


Barn matas STÄNDIGT med hur de ska vara av media. Det informationstryck som finns idag saknar motsvarighet i historien. Idelaen, de fullständigt vansinniga idealen, presenteras överallt och hela tiden i bl a musik, film, tv, reklam och tidningar. Om jag ska skydda mina barn från den påverkan får jag nog bosätta mig någonstans dit civilisationen inte nått. Även om jag ständigt för en dialog med mina tonåringar om dessa ideal drunknar min röst (trots att den är rätt stark) i den audiovisuella kakafonin.


bEPH skrev:
Jag anser att oavsett hur man än ändrar idealet så lever barnen ändå i ett helvete, jag tycker att det är sjukt att småbarn längtar så innerligt till idealet, men det är inte idealet som jag anser är det sjuka utan den innerliga längtan som de har.


Den innerliga längtan alla människor (ok kan finnas något undantag) bär på är att höra till en grupp och bli accepterade. Det är ett mänskligt behov. Vi är sociala djur, tack och lov, och våra behov är desamma som alla sociala djurs - att höra till en grupp. För mig är det fullständigt obegripligt att det finns de som inte förstår detta. Det budskap unga människor, ja alla människor, får är att de ska sträva efter ett ideal som är i princip ouppnåligt och/eller hälsofarligt.


Det finns teorier om att anledningen till att en del män dras mer till kvinnor som är opererade och tillfixade är att de kvinnorna lättare kan ses (observera att jag inte skriver "bör ses") som ett objekt, en person som inte är riktigt riktig. En person som inte har samma känslor och behov som "vanliga" människor. Det är lättare att obektfiera en sådan kvinna och om kvinnan inte ses som en människa....ja, vad blir konsekvenserna?

Jag jobbar med tonåringar vareviga dag och det är inte många som inte är oroliga för hur de ser ut. Det är helt normalt för åldern men ska få en chans att gå över. Men att med vett och vilja förstärka den oron tycker jag är elakt - jävligt elakt. Särskilt om man gömmer sig bakom många av de usla argument som vädrats här. Vi har alla ansvar för varandra.

Javisst ja - jo jag är hängbröstfeminist! Så det bara dånar om det.
 
Min dotter 16 år, medlem här på fotosidan, reagerade på en bild av den typen som diskuterats i denna tråd. Hon reagerade kraftigt och skrev det i en kommentar till bilden. Den hon kommenterade reagerade med att skriva i min dotters gästbok. Det personen ifråga skrev är borttaget men innehållet var att min dotter minsann skulle hålla tyst och inte tro att hon hade något att komma med. Så täpper man till mun på de tjejer som vågar säga ifrån.
 
Aj Aj vilken miss
efter en disskussion med trådskaparen då jag trodde att han var fotografen bakom bilderna såg jag nu att det var ju inte så,Så Mats Larsson,ber om ursäkt för det och erkänner att dina bilder kanske inte är lika objektifierande som bilderna du refererar till.
 
Tammy skrev:
Han har inte valt att lämna FS, han blev utslängd pga av att ni fotografer inte tålde att höra sanningen!

Jaså du, det är vårt fel?!
Den som har följt MH under några år vet att han har gång, på gång, på gång, predikat SINA åsikter under var och varannan bild han har hittat.

Flera gånger har hans kommentarer rapporteras, och tagits bort. Därför att de inte lever upp till de krav som ställs på bildkritik enligt FS regler i första hand. I andra hand därför att de ofta har varit nedsättande och kränkande.

Hade jag varit moderator här hade han portats för flera månader sedan.

Vilken sanning? Din sanning, hans sanning?
Omvärlden är inte så enkel att det finns EN sanning, en väg, jo kanske om man är fanatisk eller extremistisk, då bara har man själv rätt och alla andra fel.
 
Tammy skrev:
Du får ursäkta mig om jag är rent värdelös på detta forumet med att sätta in mina rader rätt....men jag är ingen aktiv skrivare här å har väl inte tid å ork riktigt att lära mig allt.
Det är helt ok, jag tycker själv att det är rätt knöligt om man inte citerar allt rakt av.


Björn, du skriver att det är rätt att tystas ner... jag håller självklart med dig om att man kan inte gå runt å skrika å bära sig illa åt....hoppas du förstår mig på den punkten.
Ok, jag misstänkte nästan det, men man vet aldrig så jag förutsatte inte det. Bra att du förtydligade för det är så svårt att få grepp om en människa bara genom text.


Men det är nog inte så lätt som du vill få det att låta Björn. man tappar aldrig sin rätt att säga sin åsikt! Man kan bli portad och förbjuden på ställen som FS...man kan bli portad från ett land, och klassad som en terrorist för att man har åsikter, men du kan ALDRIG tysta ner en röst.
Hmm, jag tror att jag förstår vad du menar, men det är väl lätt att tysta en röst om du använder våld?
Jag vill inte tysta nån, däremot så vill jag att man ska se till så nån inte drabbar andra som inte vill bli drabbade.
Jag anser att våld sällan löser problem, men det är ett effektivt sätt att få sin vilja genom, ett sätt som jag avskyr och aldrig använt hittills.


Tycker du inte det är en stor skillnad om du säger det till din flickvän??

Njao, men jag antar att jag bommar det uppenbara som du på nåt sätt åsyftar.
Som jag ser det så har alla en "ram" inom vilken man är mottaglig för kritik, går man utanför den ramen så blir det jobbigt och en del skiter i det, en del går till anfall och en del blir ledsna(osv..). Därför bör man alltid se till sig att försöka förändra inom ramen för det är nästan alltid effektivast.
Jobbar man utanför ramen och särskilt framkallar negativa känslor så trycker man ner nån.



Känns som ett dött lopp det här, där man inte ens försöker förstå vad andra menar, trots att man inte delar personens åsikt. Blir väldigt inskränkt tycker jag.

Vänta, inseminerar du att jag skulle vara ovillig att försöka förstå eller menar du nån annan?
Jag försöker verkligen förstå dig, jag försöker verkligen få fram grunden till att vi tycker olika.


Jag jobbar på en av Sveriges största tidningar, och jag blev paff, överraskad när jag fick höra om hur hårda dom var där när det kom till trakasserier
- jag tyckte rent av att det var lite larvigt...! Att ha en utvikningsbrud där i något fikarum kom bara inte på fråga. Varför tror du det? Det jobbar ju både tjejer och killar där!

Där tycker jag inte att det är löjligt, jag tycker det är bra, för där har man inte valet att inte se på bilden.


Man ser alltså inte ord som shyssta lökar som nedvärdernade på sin bild, och modellen ler glatt...men man blir upprörd när någon säger att hon ser ut som ett objekt :eek:)
Jo, det ena är inom ramen, det andra utanför.

Då blir både modell och fotograf förbannade, för dom fick inte höra det positiva...amen snälla, kan du sinte själv se, förstå vilken dubbelmoral det här är?
Nope.
Jag förstår inte den dubbla moralen, vilka moraler tycker du finns menar du?
För mig så handlar det bara inom eller utanför ramen, jag måste bomma nåt.


Jaha, du tycker att om jag lägger mig på en strand, så ligger jag där för allmänheten? Var drar du gränsen? Ska dom få känna på en också? Dom flåsar ju en redan i nacken, springer fram å frågar efter tändare å vad klocka är m.m. :eek:(
Nej, jag tycker du ligger på en allän plats där folk har rätt att titta och fota vad de vill.
Gränsen som jag ser är lagen som jag tycker fungerar bra, den ger dem rätten att titta och prata med dig, dock inte säga kränkande saker. Du behöver inte besvara, du behöver inte bry dig om dem i de flesta fallen, det är din rätt.
Tycker du inte att de ska få titta på dig eller tycker du inte att de ska få tala med dig, vars menar du gränsen borde vara?
Borde det vara olika gräns beroende på vilka kläder man har på sig(eller inte ha på sig)?
Är det samma gräns för kvinnor och män, gamla och unga?


Jag tror du är ute å cyklar nu......jag kan förstå att folk tittar, helt okay, men när de börjar springa fram till en stup i kvarten, när det inte vet hur nära det ska ligga en...när man till slut känner obehag, och måste packa ihop sina saker, så är det alltså helt jävla okay?
Nej, men du kan inte begära att världen ska ha dina normer, du kan däremot kräva att den ska hålla sig inom lagen, du har rätt att be dem om saker och de har rätt att lyssna eller inte.
Att sola topless är väl en gråzon enligt mig, anser du att folk får gå på stranden helt nakna och isåfall varför/varför inte?
Är det rätt att förbjuda toplessolning?
 
Makten skrev:
Om det räcker med att ha en aning "fulare" kropp än nån annan i duschen för att känna sig kass, hur tror de det känns när man utsätts för dessa eländiga bilder hela tiden?
Under det glada 80-talet var det knappast i närheten av lika vanligt med bröstförstoringar.


Nä, men jag är helt övertygad om att det var lika vanligt med att folk kände sig kassa. Jag var ingen skönhet direkt och nog fan ville jag se bättre ut för att ha lite bättre framgång hos tjejerna.


Om kvinnor skulle fatta att det inte behövs, så skulle det ju inte öka? Jag fattar inte vad du argumenterar mot. Det är ju helt solklart att det påverkar.


Om kvinnor, och en del män oxå för den delen, fattade så skulle vi inte ha den här diskusionen över huvud taget. Då skulle de som vill ha implantat kunna ha det utan att behandlade som något som katten släpat in.

Det är inte ökningen i sig som är ett problem utan möjligen varför det ökar. Liknande debatter förs när det gäller tatueringa och piercingar.

Så vad är det man vill åstadkomma egentligen? Att vi inte gör förstoringar, tatueringar och piercingar. Eller bara att vi inte fotograferar dem? Eller att vi inte publicerar dem? Skulle det var rätt att man diskriminerar dem med implantat genom att säga att ni får inte vara med på bild?


Det spelar ju ingen roll vad vi i allmänhet tycker om det inte framgår. Den bild man får är ju helt annorlunda.


Skit som skit.



Egoism kallas det. Bara man själv har det bra så kan man gott skita i alla andra. Särskilt om man skulle förlora pengar på att ändra sig. Hemska tanke.

Jo, men då kan vi ju sortera bort alla bilder med t ex tatueringar, piercingar, smala människor, vältränade går nog också bort eftersom det finns folk som mår dåligt över att inte leva upp till det. Men det är kanske okej att folk mår dåligt om det beror på att de inte följer nån slags hälsonorm.

Eller, så kan det ju faktiskt vara så att man själv först och främst är ansvarig över att hantera sina problem vad än de må bestå av.

/Maverick
 
Tammy skrev:
Tycker du att han har gjort det? Systematiskt? Där ser man, det tycker jag var bra gjort!!
Men tydligen så tålde inte fotografen att höra de orden och anmälde?

Men fotografen tycker däremot att det är helt okay att höra vilka snygga häckar deras modeller har, som heller inte har med själva bilden att göra, då talar vi om dubbelmoral, där den ena åsikten inte får framföras, men den andra, beroendes på om den gynnar modell å fotograf, tjohej!! Detta kallas demokrati eller?


Det ena fallet är ju kränkande om det framförs på det sätt som gjorts och det är faktiskt olagligt och straffbart.


Han har inte valt att lämna FS, han blev utslängd pga av att ni fotografer inte tålde att höra sanningen! Ni vill bara höra hur snygga brudarna är å skiter ett stort stycke i om ingen skriver ett skit om själva tekninken, bara modellen kan le glatt...

Ni skriver det själv, gång på gång...ni avslöjar er själva och jag tycker det är sååååå patetiskt att höra.


Precis som du nu avslöjat dig. Att du sitter på sanningen och eftersom du gör det så har ju inte du nån anledning att ändra på det eller hur? Och sen undrar du varför folk inte förstår eller vill lyssna...


...

/Maverick
 
Tammy skrev:
Jaha, du tycker att om jag lägger mig på en strand, så ligger jag där för allmänheten? Var drar du gränsen? Ska dom få känna på en också? Dom flåsar ju en redan i nacken, springer fram å frågar efter tändare å vad klocka är m.m. :eek:(

Jag tror du är ute å cyklar nu......jag kan förstå att folk tittar, helt okay, men när de börjar springa fram till en stup i kvarten, när det inte vet hur nära det ska ligga en...när man till slut känner obehag, och måste packa ihop sina saker, så är det alltså helt jävla okay?

Jag ska då noga akta mig för att fråga någon tjej om tändare eller någonting i framtiden! Har iofs aldrig gjort det och tur är väl det, Hemska tanke om en idiot som mig skulle störa med något så kränkande.. tänk om de som har frågat dig kanske tycker att du ser ut som en dröm? att de kanske har fantiserat om någon så söt o sexig och så ligger du där topless.... Sådana idioter borde spärras in nästan.? tvi o usch!!!
 
Alltså, det Tammy förklarar är nog svårt att få fram i ord och meningar här men jag tror tyvärr de flesta tjejer försår grejen och att även kategorin smarta killar skulle kunna känt det också om ni satt fem meter från utsatta tjejen och såg blickarna de "klockochtändarfrågande" undrade med..

Och tjejer behöver inte ens sola (varken med eller utan topp) för att drabbas. Det kan räcka att gå fullt påklädd till jobbet, doktorn etc. Beroende på hur "ouppfostrade" arbetskollegorna, läkaren etc är då. För det gäller långt från alla, men tyvärr alldeles för många ändå tror jag... och inte bidrar bimobilder till att kvinnan värderas som annat än objekt heller så de kanske är en bov i dramat de med?

Fast kanske är det så för er killar med?
 
Senast ändrad:
Tammy skrev:
Han har inte valt att lämna FS, han blev utslängd
Han är inte den första "kvinnokämpen" som stängs av.. Första gången jag funderade på åsiktscensur på fotosidan tror jag var 2002 eller 2003 då det drabbade en annan fd medem (som jag iof inte alltid sympatiserade med, men även med olika åsikter bör det finnas utrymme i samhället enligt mig..)

Nu är jag inte bekant med admins motivering, alla Husanders kommentarer, eller varför men jag blir klart orolig när känslan av att det kan röra sig om åsiktscensur infinner sig...
 
Senast ändrad:
lottawe skrev:
Alltså, det Tammy förklarar är nog svårt att få fram i ord och meningar här men jag tror tyvärr de flesta tjejer försår grejen och att även kategorin smarta killar skulle kunna känt det också om ni satt fem meter från utsatta tjejen och såg blickarna de "klockochtändarfrågande" undrade med..
Men hur ska vi som inte satt 5 meter ifrån kunna förstå?
Hur skulle du vilja sätta upp regler och lagar för att det skulle bli som du önskade då?
Kanske det är en väg att förklara?
 
Det är inte lagar och regler som behövs utan sunt förnuft. Sånt vissa "fluktare" saknar. OCh som sagt tror jag den osunda objektifieringen av kvinnan i bild mm kan bidra till avsaknaden av det. Till viss del iaf..
 
bEPH skrev:
Men hur ska vi som inte satt 5 meter ifrån kunna förstå?
Hur skulle du vilja sätta upp regler och lagar för att det skulle bli som du önskade då?
Kanske det är en väg att förklara?

De flesta förstår klockrent vad hon menar, är kanske så att vissa här bara inte vill förstå vad.Hon kan nog inte skriva mer pedagoiskt än vad hon redan gjort.
 
tbmac skrev:
Jag ska då noga akta mig för att fråga någon tjej om tändare eller någonting i framtiden! Har iofs aldrig gjort det och tur är väl det, Hemska tanke om en idiot som mig skulle störa med något så kränkande.. tänk om de som har frågat dig kanske tycker att du ser ut som en dröm? att de kanske har fantiserat om någon så söt o sexig och så ligger du där topless.... Sådana idioter borde spärras in nästan.? tvi o usch!!!

Man kan ju göra andra dumma genom att skriva som du gör nu oxå.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.