Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tammy skrev:

Om folk tittar, javisst, det gör dom...för mig var poängen mest den att jag kan uppleva obehag, känna mig trakkad när män inte låter än vara när man solar å visar klart att man inte är intresserad...jisses, detta är verkligen svårt att förklara :eek:))) Hade jag vart intresserad hade jag glott tillbaks för tusan. Eller smilat och sagt åt dem att jag kan göra upp en eld med stenar om det kan vara till hjälp :eek:)

Tja, jag har väl fel helt enkelt. Å får ge med mig då :eek:) Att jag sen känner andra tjejer som känner exakt likadant, är ju en annan femma. Men det är väl fel på oss.

Kan du föreställa dig att män faktiskt kan uppleva att de får sin frihet inskränkt i.o.m att någon drar av sig överdelen på stranden?

Händelsen ådrog sig ett och annat år innan jag skulle fylla 20. En, ur min synvinkel, kärring vände sig surt och demonstrativt på mage då jag hade haft "oförskämdheten" att kolla åt hennes håll. Kände mig dubbelt förolämpad då jag inte tittade på henne, var extremt ointresserad av just henne samt tittade på något helt annat.

Lite lattjo att vi män automatiskt betraktas som parningsmaskiner så fort kvinnlig hud exponeras :)

/Johan

hansen2 skrev:
Kan du föreställa dig att män faktiskt kan uppleva att de får sin frihet inskränkt i.o.m att någon drar av sig överdelen på stranden?

Händelsen ådrog sig ett och annat år innan jag skulle fylla 20. En, ur min synvinkel, kärring vände sig surt och demonstrativt på mage då jag hade haft "oförskämdheten" att kolla åt hennes håll. Kände mig dubbelt förolämpad då jag inte tittade på henne, var extremt ointresserad av just henne samt tittade på något helt annat.

Lite lattjo att vi män automatiskt betraktas som parningsmaskiner så fort kvinnlig hud exponeras :)

/Johan

Ja, Johan, jag kan mycket väl förstå hur det känns :eek:) Vill verkligen påpeka att det var absolut inte så jag menade när jag berättade om hur jag kände det :eek:)

Här var det mera handlande om man säger så.

Men jäklar, jag förstår dig så väl vad du menar, tragiskt att man ska missförstås å upplevas som en brunstig björn :eek:)

Tammy skrev:
Ja, Johan, jag kan mycket väl förstå hur det känns :eek:) Vill verkligen påpeka att det var absolut inte så jag menade när jag berättade om hur jag kände det :eek:)

Men jäklar, jag förstår dig så väl vad du menar, tragiskt att man ska missförstås å upplevas som en brunstig björn :eek:)

hahahahahhaahahhahahahahahahahahahahahahhahaha ärligt talat :)

Tammy skrev:

Najs att du förstår "problemet".

Varför inte inrätta toplesstränder/toplessfria stränder?
Tänk dig själv, du sitter på stranden och avnjuter den mest fantastiska utsikt och sköna vädret och det dyker upp en brutta som absolut ska sola lökarna i den riktning utsikten finns = jahapp, då var den utsikten otittbar :(

Som kvinna kan du vara omgiven av 150 snoppsolandes män, glo järnet och samtidigt aldrig någonsin hamna i sitsen av att vara "ful kärring" - könsdiskrimineringen har många sidor ;)

/Johan

hahah :) en dag på campingen på öland råkade jag gå in på damernas omklädning av misstag (faktiskt) där stod det en tant och bytte om, jag såg ändå inget och hon vart skitsur och skrek. sen kom hon ut i topless och spatserade räakt genom hela parkeringen utanför matserveringen. det var lite roligt :)=

hansen2 skrev:
Najs att du förstår "problemet".

Varför inte inrätta toplesstränder/toplessfria stränder?
Tänk dig själv, du sitter på stranden och avnjuter den mest fantastiska utsikt och sköna vädret och det dyker upp en brutta som absolut ska sola lökarna i den riktning utsikten finns = jahapp, då var den utsikten otittbar :(

Som kvinna kan du vara omgiven av 150 snoppsolandes män, glo järnet och samtidigt aldrig någonsin hamna i sitsen av att vara "ful kärring" - könsdiskrimineringen har många sidor ;)

/Johan

Nämen vänta nu lite..? Menar du allvar?

Johan, jag kanske upplevs som megakänslig för att jag skrev att jag tyckte det var obehagligt...men det ligger faktiskt lite krut bakom..jag tycker inget är obehagligt för att någon bara tittar lite.....men det blir för mig jobbigt om jag inte får vara ifred..jag menar då när man blir störd av män som kommer fram hela tiden å ska fråga efter något. Är du med?

Men samtidigt så vet ju alla kvinnor att det tittas. Men för den delen kan man kanske försöka låta dom vara lite om de inte inbjuder till något själv?

Hoppas sannerligen att dessa rader ska förstås?

Visst har könsdiskriminering många fula sidor, det är jag en av de första till att skriva under på....

Kvinnan alltid ska ses som den bästa föräldern, att man oftast lyssnar mer på kvinnan än på mannen.....att en kvinna kan dra till vad som många ggr å där killen inte kan försvara sig..ord blir mot ord...jag är helt införstådd med allt det där Johan, å jag gillar det verkligen inte.

Men, jag tycker absolut inte att man ska förbjuda eller förpassa de som vill sola toppless till någon annan strand eller så....det är för mig lite skrämmande å jag känner direkt att här kommer vi snabbt in på andra banor...

Tänker på religioner där kvinnan ska bära slöja, hon får inte locka män m.m.

Nä, tyvärr, jag köper det inte.

Glo bäst fan man vill, men ge tusan i att börja bli påträngande om kvinnan/mannen inte själv ber om det.

Henrik_L skrev:
hahah :) en dag på campingen på öland råkade jag gå in på damernas omklädning av misstag (faktiskt) där stod det en tant och bytte om, jag såg ändå inget och hon vart skitsur och skrek. sen kom hon ut i topless och spatserade räakt genom hela parkeringen utanför matserveringen. det var lite roligt :)=

HAHAHAHA :eek:)))))

Undrar hur många ggr jag råkat gå in på herrarnas då :eek:) Men dom är alltid trevliga mot en :eek:)

Henrik_L skrev:
hehehehehhe :p och sen ber dom att få låna tändaren va ;)

Nä, dom frågar om jag kan låna ut lite pengar :eek:)))))) Nä, dom säger inget...för jag har nämligen redan:

1: sprungit in där å har andan i halsen....jag ber om ursäkt att jag tränger mig på, å frågar om jag kan få låna deras toalett innan jag dör, för på damernas är det ju helt omöjligt att komma till...:eek:)

2. Frågar, har ni en tändare? :eek:)

3. Säger att jag är jagad av en pyroman, å ber dom om hjälp :eek:)

och SEN går du ut och solar topless och då kommer dom och vill låna ut tändaren. det är så det går till alltså?

Tammy skrev:
Nämen vänta nu lite..? Menar du allvar?

Johan, jag kanske upplevs som megakänslig för att jag skrev att jag tyckte det var obehagligt...men det ligger faktiskt lite krut bakom..jag tycker inget är obehagligt för att någon bara tittar lite.....men det blir för mig jobbigt om jag inte får vara ifred..jag menar då när man blir störd av män som kommer fram hela tiden å ska fråga efter något. Är du med?

Men samtidigt så vet ju alla kvinnor att det tittas. Men för den delen kan man kanske försöka låta dom vara lite om de inte inbjuder till något själv?

Hoppas sannerligen att dessa rader ska förstås?

Visst har könsdiskriminering många fula sidor, det är jag en av de första till att skriva under på....

Kvinnan alltid ska ses som den bästa föräldern, att man oftast lyssnar mer på kvinnan än på mannen.....att en kvinna kan dra till vad som många ggr å där killen inte kan försvara sig..ord blir mot ord...jag är helt införstådd med allt det där Johan, å jag gillar det verkligen inte.

Men, jag tycker absolut inte att man ska förbjuda eller förpassa de som vill sola toppless till någon annan strand eller så....det är för mig lite skrämmande å jag känner direkt att här kommer vi snabbt in på andra banor...

Tänker på religioner där kvinnan ska bära slöja, hon får inte locka män m.m.

Nä, tyvärr, jag köper det inte.

Glo bäst fan man vill, men ge tusan i att börja bli påträngande om kvinnan/mannen inte själv ber om det.

Jag menar allvar men menar inget i stil med slöja/burka och liknande.
Ligger det ngn och solar topless i den riktning man är vänd kan man ge sig f*n på att det förr eller senare ges någon form av negativ/positiv signal tillbaka. Din/min frihet upphör om det blir till en ofrihet för någon annan.

Hela toplesskulturen är väldigt märklig. Knalla in på Ica topless och du blir med största sannolikhet körd på porten ganska omedelbart. Och om det är ok med topless borde det väl vara lika odramatiskt med att köra bottomless också? :)

Observera att det här inte är någon fråga jag driver, det är bara en reflektion över den debatt som förts.

/Johan

Henrik_L skrev:
och SEN går du ut och solar topless och då kommer dom och vill låna ut tändaren. det är så det går till alltså?

Japp, du är synsk förstår jag :eek:)

Nädu Henrik, ska man gå ut å gå en promenad nu, jag inces.....ähh, jag ...äsch, finner inte ordet, men du förstår kanske vad jag menar? :eek:)

Min vovve måste ut nu...:eek:) Han fyller år idag.

Gonatt kära forumfolk, hoppas ni kan sova gott nu :eek:) Natti natti..

Tammy skrev:
Japp, du är synsk förstår jag :eek:)

Nädu Henrik, ska man gå ut å gå en promenad nu, jag inces.....ähh, jag ...äsch, finner inte ordet, men du förstår kanske vad jag menar? :eek:)

Min vovve måste ut nu...:eek:) Han fyller år idag.

Gonatt kära forumfolk, hoppas ni kan sova gott nu :eek:) Natti natti..

klart jag är synsk :)= ibland iaf!

jag ska oxå in...in....jag menar att jag ska logga av från internet och gå ut och gå. så kanske jag kan få dubbelt diskbråck på köpet.

hansen2 skrev:
Jag menar allvar men menar inget i stil med slöja/burka och liknande.
Ligger det ngn och solar topless i den riktning man är vänd kan man ge sig f*n på att det förr eller senare ges någon form av negativ/positiv signal tillbaka. Din/min frihet upphör om det blir till en ofrihet för någon annan.

Hela toplesskulturen är väldigt märklig. Knalla in på Ica topless och du blir med största sannolikhet körd på porten ganska omedelbart. Och om det är ok med topless borde det väl vara lika odramatiskt med att köra bottomless också? :)

Observera att det här inte är någon fråga jag driver, det är bara en reflektion över den debatt som förts.

/Johan

Johan, jag kan förstå vad du menar....tyvärr vet jag inte hur man ska lösa sånt här...

Kanske borde alla sola nakna istället, så kanske allt hade löst sig :eek:)

På tal om ICA, så minns jag en gång hur jag hade gått till kiosken som låg på stranden för att köpa en cola.....framför mig i kön stod två tjejer som var toppless....

Killen som stod i kiosken tittade väl lite? Har ingen aning faktiskt..men det hade jag också gjort...men den ena tjejen börja gorma där å fråga vaffan han titta på å sa att han var en stor slusk....å verkligen vråla omkring sig vilken pervers människa han var....

Skitsynd om killen...jag blev illa berörd å sa till tjejen vad jag tyckte om hennes uppträdande, men då var jag också pervers enligt henne :eek:)

Tyvärr blir allt fel ibland, å ska man gå å handla så får man väl ta på sig kläderna för sjutton! Även killar måste ju ha kläder på sig när de går å handlar väl?

Ja, ja....en märklig värld vi lever i :eek:)

Henrik_L skrev:
klart jag är synsk :)= ibland iaf!

jag ska oxå in...in....jag menar att jag ska logga av från internet och gå ut och gå. så kanske jag kan få dubbelt diskbråck på köpet.

Japp, hur man än gör så blir det ju fel :eek:)

När endå grundtråden har spårat ur totalt med snack om tändare och arga tanter så kan jag flika in med en lite fråga/påstående ang detta med killars utsatthet på stranden...

Jag bor synnerligen nära havet och jag har på rad ungefär 4 varierat stora badstränder som är fulla på sommrarna, vid ena finns en camping och terrängen är kalas för fotografering med klippor sandstränder och gräs och annan vegitation, mycket blandat alltså. I området finns rikt insektsliv, fåglar, växter och allt möjligt spännande.
Problemet är att jag kan inte fotografera under hela sommarmånaderna!! När det naturligtvis är som bäst. jag har provat! macro fotografer vet vilken position på marken man kan ha... denna position har resulterat i minst sagt starka reaktioner från omgivningen... :( alla tittar argt på mig, undrar om jag är ett pervo och jag känner mig så himla utsatt... har förklarat mig flera gånger, visat alla bilder i kameran, men efter 3 minuter kommer nästa arga människa och undrar om jag inte är klok... hotat har man blivit, förklat har jag gjort alal gånger vad jag fotograferar, men när man pekar på en pytte liten sak på marken och påstår att jag plåtade den så verkar dom tro att jag jävlas med dom, "Vem fan plåtar en 2mm stor blomma ner tryckt i gräset?? eller en fluga på ett grässtrå??"

Jag har numer helt slutat gå ner till havet på sommaren under dagarna,,, tidiga mornar och sena kvällar är det som gäller... :(

Nu undrar jag, tror ni att en tjej med kamera skulle kunna komma undan med detta utan att blickar av misstänksamhet riktades mot dom? jag kan som sagt inte vistas där längre... ;(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar