Tammy skrev:
Du får ursäkta mig om jag är rent värdelös på detta forumet med att sätta in mina rader rätt....men jag är ingen aktiv skrivare här å har väl inte tid å ork riktigt att lära mig allt.
Det är helt ok, jag tycker själv att det är rätt knöligt om man inte citerar allt rakt av.
Björn, du skriver att det är rätt att tystas ner... jag håller självklart med dig om att man kan inte gå runt å skrika å bära sig illa åt....hoppas du förstår mig på den punkten.
Ok, jag misstänkte nästan det, men man vet aldrig så jag förutsatte inte det. Bra att du förtydligade för det är så svårt att få grepp om en människa bara genom text.
Men det är nog inte så lätt som du vill få det att låta Björn. man tappar aldrig sin rätt att säga sin åsikt! Man kan bli portad och förbjuden på ställen som FS...man kan bli portad från ett land, och klassad som en terrorist för att man har åsikter, men du kan ALDRIG tysta ner en röst.
Hmm, jag tror att jag förstår vad du menar, men det är väl lätt att tysta en röst om du använder våld?
Jag vill inte tysta nån, däremot så vill jag att man ska se till så nån inte drabbar andra som inte vill bli drabbade.
Jag anser att våld sällan löser problem, men det är ett effektivt sätt att få sin vilja genom, ett sätt som jag avskyr och aldrig använt hittills.
Tycker du inte det är en stor skillnad om du säger det till din flickvän??
Njao, men jag antar att jag bommar det uppenbara som du på nåt sätt åsyftar.
Som jag ser det så har alla en "ram" inom vilken man är mottaglig för kritik, går man utanför den ramen så blir det jobbigt och en del skiter i det, en del går till anfall och en del blir ledsna(osv..). Därför bör man alltid se till sig att försöka förändra inom ramen för det är nästan alltid effektivast.
Jobbar man utanför ramen och särskilt framkallar negativa känslor så trycker man ner nån.
Känns som ett dött lopp det här, där man inte ens försöker förstå vad andra menar, trots att man inte delar personens åsikt. Blir väldigt inskränkt tycker jag.
Vänta, inseminerar du att jag skulle vara ovillig att försöka förstå eller menar du nån annan?
Jag försöker verkligen förstå dig, jag försöker verkligen få fram grunden till att vi tycker olika.
Jag jobbar på en av Sveriges största tidningar, och jag blev paff, överraskad när jag fick höra om hur hårda dom var där när det kom till trakasserier
- jag tyckte rent av att det var lite larvigt...! Att ha en utvikningsbrud där i något fikarum kom bara inte på fråga. Varför tror du det? Det jobbar ju både tjejer och killar där!
Där tycker jag inte att det är löjligt, jag tycker det är bra, för där har man inte valet att inte se på bilden.
Man ser alltså inte ord som shyssta lökar som nedvärdernade på sin bild, och modellen ler glatt...men man blir upprörd när någon säger att hon ser ut som ett objekt )
Jo, det ena är inom ramen, det andra utanför.
Då blir både modell och fotograf förbannade, för dom fick inte höra det positiva...amen snälla, kan du sinte själv se, förstå vilken dubbelmoral det här är?
Nope.
Jag förstår inte den dubbla moralen, vilka moraler tycker du finns menar du?
För mig så handlar det bara inom eller utanför ramen, jag måste bomma nåt.
Jaha, du tycker att om jag lägger mig på en strand, så ligger jag där för allmänheten? Var drar du gränsen? Ska dom få känna på en också? Dom flåsar ju en redan i nacken, springer fram å frågar efter tändare å vad klocka är m.m. (
Nej, jag tycker du ligger på en allän plats där folk har rätt att titta och fota vad de vill.
Gränsen som jag ser är lagen som jag tycker fungerar bra, den ger dem rätten att titta och prata med dig, dock inte säga kränkande saker. Du behöver inte besvara, du behöver inte bry dig om dem i de flesta fallen, det är din rätt.
Tycker du inte att de ska få titta på dig eller tycker du inte att de ska få tala med dig, vars menar du gränsen borde vara?
Borde det vara olika gräns beroende på vilka kläder man har på sig(eller inte ha på sig)?
Är det samma gräns för kvinnor och män, gamla och unga?
Jag tror du är ute å cyklar nu......jag kan förstå att folk tittar, helt okay, men när de börjar springa fram till en stup i kvarten, när det inte vet hur nära det ska ligga en...när man till slut känner obehag, och måste packa ihop sina saker, så är det alltså helt jävla okay?
Nej, men du kan inte begära att världen ska ha dina normer, du kan däremot kräva att den ska hålla sig inom lagen, du har rätt att be dem om saker och de har rätt att lyssna eller inte.
Att sola topless är väl en gråzon enligt mig, anser du att folk får gå på stranden helt nakna och isåfall varför/varför inte?
Är det rätt att förbjuda toplessolning?