Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
bEPH skrev:
Jag skulle säga att det skulle kunna funka, inte bra, men iallafall funka, om man utformar de rätt.
Om man gav utövarna en rejäl smäll i ansiktet och sedan skulle de göra saker, som jag ser det så är det chocken som är bland det värsta. 90% är inte vana vid stark smärta, framför allt inte i ansiktet, den chockar. Det är nåt de flesta måste träna på, framförallt personer som har vuxit upp utan att utöva fysiska sporter där man får rejält ont och måste fortsätta(i den gruppen tillhör jag nog själv).
Falskt självförtroende i de här situationenrna är nog sämre än dåligt självförtroende.
Nä, jag tror inte det är möjligt att träna upp automatisk reaktion på en dag eller helg.

I många sporter får man ju öva in att spänna muskler rätt bl.a för att klara smällar i dem (ex. kamsport och gymnastik,) men detta är för att man ska klara träningen och ev. fall, slag i den. Inte för att folk ev. ska puckla på en på stan.. För det är i andra änden det bör satsas där! Att folk ska lära sig att inte puckla på snarare än att folk ska lära sig bli påpucklade.. Vidare funderar jag ju på hur sjutton det rent praktiskt skulle vara möjligt att träna upp just ansiktet för kraftiga slag. Uthålligheten att klara bli slagen går säkert, men käkben, tänder mm är rätt ytliga och kan ryka rätt fort iaf...

Det krävs nog mer träning för att reaktionen automatiskt ska bli den som behövs om det ska handla om att träna upp (vilket nog är mycket svårt vad gäller ansikte alltså), inte för att fysiskt tåla.

Det var överfallsvåldtäkter jag syftade på. (Ser alla våldtäkter som överfall på ett eller annat sätt iof.)

tbmac skrev:
Synd att många tjejer tror att samtliga killar tycker om stora /fejkade.
Det tror jag inte att det tycker, jag tror att det tror att många killar tycker så.
Men även om man trodde det förstår jag inte varför tjejerna vill ha samtliga killar, räcker det int emed en, eller ett par max?

lottawe skrev:
Vidare funderar jag ju på hur sjutton det rent praktiskt skulle vara möjligt att träna upp just ansiktet för kraftiga slag. Uthålligheten att klara bli slagen går säkert, men käkben, tänder mm är rätt ytliga och kan ryka rätt fort iaf...
Men det är ju "uthålligheten" som spelar roll?
Ben och tänder ryker ju när man blir plötsligt överfallen, träningen handlade om att man inte ska bli paralyserad/chockad.
Annars så är ju ett tipas att man inte behöver ha knuten hand, en rungande örfil(fast inte över örat!) fungerar hyffsat i de flesta fallen.
Det blir inte riktigt samma förlamande effekt, men ganska nära och mycket mindre skaderisk.
Det som jag ser är just problemet att många bara kryper ihop och paralyseras av våld, det kan man nog träna bort i de flesta fall.
Man skulle slippa mycket av självförebråelsen med, för man inser efteråt hur dumt man agerade.

Tammy Bergström (Tammy) skrev:
"Men det är ingen som täpper till truten på alla dom som skriver att brudarna har snygga häckar, snygga bröst m.m.m.m. - det ser jag som trakasserier ...rena rama sextrakasserier."

bEPH skrev:

Varför ser du det som trakasserier?
Orden i sig är ju helt ok, om mottagaren vill höra dem.
Säger jag det till min flickvän (om henne så klart:) så upplever jag inte att hon tycker att det är trakasserier.

Om jag har sex med min flickvän och hon tycker om det så betyder inte det att jag får gå ut och knulla vem jag vill!Om mottagaren anser det vara trakasserier så varför skall du argumetera emot?

kiwawa skrev:
Om jag har sex med min flickvän och hon tycker om det så betyder inte det att jag får gå ut och knulla vem jag vill!
Du får väl knulla vem du vill?
Inte behöver du fråga mig vem du ska knulla med, men du bör nog fråga både din flickvän och den du ska knulla med annars så kan någon av dem bli upprörda.

Om mottagaren anser det vara trakasserier så varför skall du argumetera emot?
Dels för att utreda på vilket sätt mottagaren har blivit kränkt, men framförallt för att "mottagaren" inte har uttalat sig.

Tammy skrev:
Det är sant Björn, man hade en ÅSIKT---

Det tråkiga är att en person som Maths Husander som verkligen brinner för det här, som har en otrolig omtanke för andra ska tystas :eek:( för att han seriöst tycker det är obehagligt att man utnyttjar kvinnors bekräftelsemani för egen vinning...

I varje fall jag är inte ute efter att tysta någon, Det handlar bara om VAR man väljer att framföra sina åsikter. Och anledningen till att jag startade denna tråd är att bl a han missbrukade bildkritiksfunktionen i ett eget syfte. Hans åsikter delas inte av alla Tammy. Att tex jag med mina bilder skulle "utnyttja kvinnors bekräftelsemani för egen vinning" är bara dravel.
MH har på ett närmast systematiskt vis använt bildkritiken för att föra fram extrema åsikter vilka inte är förenliga med FS regler för bildkritik. Och dessutom mestadels form av högst onyanserade och i en form som ofta både kränker fotograf och modell. Han har under åren fått flera varningar och raderad bildkritik men trots detta fortsatt änd. Varför han väljer att lämna FS har jag ingen aning om och jag bryr mig inte heller.

Men det är ingen som täpper till truten på alla dom som skriver att brudarna har snygga häckar, snygga bröst m.m.m.m. - det ser jag som trakasserier ...rena rama sextrakasserier.

Vem är det som ska känna sig trakasserad? Du??
De tjejer jag har plåtat genom åren och som har läst dylik "bildkritik" under ett foto på dem själva har alltid fått ett brett och nöjt leende på läpparna.

Vi är väldigt olika alla människor...

Om jag ligger på en strand å solar toppless, så tycker jag det är asjobbigt om det börjar springa en massa killar där fram å tillbaks som bara ska glo....eller som ska låna tändare å som helt plötsligt ska ligga nästan bredvid en... jag känner mig trakkad då....en del tjejer kanske tycker om den formen av uppmärksamhet? Vad tusan vet jag?

Precis så är det nog. En del tjejer tar väl av sig toppen för att få färg även där, andra för att visa upp sina behag, och några både och.
Men här har du ju själv gjort ett aktivt val.

"Att tex jag med mina bilder skulle "utnyttja kvinnors bekräftelsemani för egen vinning" är bara dravel"

Känner inte du att du,(retushörer av dina bilder) bidrar till en kroppsfixering som är högst osund?Och att det kvinnor i allmänhet som drabbas.Vilken rätt har man att kritisera dig OCH modeller som ju också deltar i vad väldigt många anser vara ett stort problem.Jag hann tyvär
inte läsa vad MH skrev så jag kan inte kommetera det,blir gärna upplyst om det.

Föresten Mats Larsson,vad är hängbröstfeminism för dig?

tbmac skrev:
Håller helt med.. siliconbröst eller stora feta bröst är helt enkelt motbjudande. Synd att många tjejer tror att samtliga killar tycker om stora /fejkade.
Ja, och det är inte direkt konstigt att de tror det, när till exempel säkert mer än hälften av alla "slitzbrudar" har det. Det är ju helt sinnesrubbat egentligen. Jag tror inte jag sett en tjej med normala bröst på omslaget av den tidningen nånsin. För det är rätt svårt att ungå de omslagen i affären. Och "såna" tidningar finns det gott om.

[Edit: kikade lite snabbt på http://www.slitz.se/mainpages/expo/?PageID=1 och det verkar vara ungefär hälften eller mer]

[Edit2: här visar FHM stolt att det faktiskt finns tjejer med snygga bröst som inte är av silikon. De lyckades faktiskt hitta hela fem stycken. Starkt jobbat!
http://www.fhm.se/article/374]

Jag har fortfarande inte fått svar på frågan jag ställde till Freddie Hall förresten.

-Vad anser du vara syftet med dina bilder?

Senast ändrad:
kiwawa skrev:
"Att tex jag med mina bilder skulle "utnyttja kvinnors bekräftelsemani för egen vinning" är bara dravel"

Känner inte du att du,(retushörer av dina bilder) bidrar till en kroppsfixering som är högst osund?Och att det kvinnor i allmänhet som drabbas.Vilken rätt har man att kritisera dig OCH modeller som ju också deltar i vad väldigt många anser vara ett stort problem.Jag hann tyvär
inte läsa vad MH skrev så jag kan inte kommetera det,blir gärna upplyst om det.

Föresten Mats Larsson,vad är hängbröstfeminism för dig?

Jag retuscherar inte bilder på det sättet.

Skönhet (av det slag som fn är på "modet") har genom alla tider skapat "avundsjuka" och av vissa grupper motarbetats. Jag gillar att skåda "skönhet", främst hos det motsatta könet. Och jag anser det tokigt att man som fotograf inte tillåts bejaka detta i form av bilder på just "sköna" modeller. Modebranschens fixering vid extremt smala, medicinskt undernärda modeller, är sjukt men här verkar en vändning vara på gång, men den typen av modeller är sällsynta, i varje fall på bilder här på FS. Och att tjejer ska ha kroppar som för tankarna till judeutrotningslägren anser oxå jag vara sjukt och ställer gärna upp på att motarbeta detta. DET är osunt.

Vad beträffar silikonimplantat kan man gilla dem eller inte gilla dem. Oavsett vilket ska det vara upp till varje kvinna att välja själv.

Hängbröstfeminism? Tja, jag stal det ordet från en artikel i en tidning. För mig är det synonymt med kvinnans fåfänga och avundsjuka att alla som ser bättre ut dom ska jagas med blåslampa... Lägger ingen djupare innebörd än så i det.

Makten skrev:

[Edit2: här visar FHM stolt att det faktiskt finns tjejer med snygga bröst som inte är av silikon. De lyckades faktiskt hitta hela fem stycken. Starkt jobbat!
http://www.fhm.se/article/374]

b]

Vilken sorglig machoattityd det där var!Vad tänker en pubertal kille/tjej när dom läser sånt?
Machorunkarna som skriver på sidan säger säkert att det inte är deras ansvar.

Mattsen skrev:
Jag retuscherar inte bilder på det sättet.

Skönhet (av det slag som fn är på "modet") har genom alla tider skapat "avundsjuka" och av vissa grupper motarbetats. Jag gillar att skåda "skönhet", främst hos det motsatta könet. Och jag anser det tokigt att man som fotograf inte tillåts bejaka detta i form av bilder på just "sköna" modeller. Modebranschens fixering vid extremt smala, medicinskt undernärda modeller, är sjukt men här verkar en vändning vara på gång, men den typen av modeller är sällsynta, i varje fall på bilder här på FS. Och att tjejer ska ha kroppar som för tankarna till judeutrotningslägren anser oxå jag vara sjukt och ställer gärna upp på att motarbeta detta. DET är osunt.

Vad beträffar silikonimplantat kan man gilla dem eller inte gilla dem. Oavsett vilket ska det vara upp till varje kvinna att välja själv.

Hängbröstfeminism? Tja, jag stal det ordet från en artikel i en tidning. För mig är det synonymt med kvinnans fåfänga och avundsjuka att alla som ser bättre ut dom ska jagas med blåslampa... Lägger ingen djupare innebörd än så i det.

"medicinskt undernärda modeller, är sjukt"

Men inte medicinskt förändrade?Vad är det för skillnad om en tjej i yngre tonåren vill ha en sjukligt smal kropp eller kirurgiskt förstorade bröst,ibland sjukligt stora,tycker inte du att det finns ett samband?Och om jag anser att det finns ett samband,ska då inte jag motarbeta detta då?

Mattsen skrev:
Det är alltså osundare att på naturlig väg banta sig smal än att operera in bröstförstoringsimplantat för att behaga män? Hur motiverar du det?

Observera att jag också tycker att modeidealet med trådsmala modeller är hemskt, men jag förstår inte varför det skulle vara ett dugg värre än silikonbröst.

kiwawa skrev:
Vilken sorglig machoattityd det där var!Vad tänker en pubertal kille/tjej när dom läser sånt?
Machorunkarna som skriver på sidan säger säkert att det inte är deras ansvar.
Det vidriga är att de själva ser äkta bröst som något "bra" OM de är tillräckligt stora. Det är ju de själva som ser till att folk inte vill ha äkta bröst. Jävla idioter.

Mattsen skrev:
För mig är det synonymt med kvinnans fåfänga och avundsjuka att alla som ser bättre ut dom ska jagas med blåslampa... Lägger ingen djupare innebörd än så i det.
Men hallå.. Vid detta laget måste du väl ändå ha hajjat att det inte är avundsjuka det handlar om?

Och vem ser bättre ut än vem? Alla kan nog anlita en plastkirurg och bygga om sig om det nu var det utseendet som föredrogs..

kiwawa skrev:
"medicinskt undernärda modeller, är sjukt"

Men inte medicinskt förändrade?Vad är det för skillnad om en tjej i yngre tonåren vill ha en sjukligt smal kropp eller kirurgiskt förstorade bröst,ibland sjukligt stora,tycker inte du att det finns ett samband?Och om jag anser att det finns ett samband,ska då inte jag motarbeta detta då?

Gå tillbaks några sidor och läs mitt inlägg om bröstförstoring, där tar jag avstånd från att tonåringar förstorar brösten. Du får motarbeta precis vad du vill, men som jag nu har sagt 10-tals gånger anser inte jag, och förhoppningsvis FS oxå, att bildkritik inte är rätt plats för detta...

Makten skrev:
Det är alltså osundare att på naturlig väg banta sig smal än att operera in bröstförstoringsimplantat för att behaga män? Hur motiverar du det?

Observera att jag också tycker att modeidealet med trådsmala modeller är hemskt, men jag förstår inte varför det skulle vara ett dugg värre än silikonbröst.

"Behaga män"? Om du tror att det är anledningen, och det nu skulle vara det, så ligger väl problemet hos tjejerna och inte hos fotograferna, vilket vi diskuterare här... Vill nu tjejer göra det ene eller det andra för att "behaga män" så ser jag det varken som ditt eller mitt problem...

Att vara sjukligt smal innebär hälsorisker på en extrem nivå. Att blåsa upp tuttarna är en helt annan grej som man nu kan göra för ca 35 papp. Om du nu anser detta sååå hemskt så starta ett antisilikonparti till nästa val, skicka insändare till tidningar eller annat, men kör inte ditt anti-race mot silikoninplantat under bilder i bildkritikforumen.

Mattsen skrev:
"Behaga män"? Om du tror att det är anledningen, och det nu skulle vara det, så ligger väl problemet hos tjejerna och inte hos fotograferna, vilket vi diskuterare här... Vill nu tjejer göra det ene eller det andra för att "behaga män" så ser jag det varken som ditt eller mitt problem...
Det beror ju på nåt begriper du väl? Varför skulle det inte vara ett problem? Det är ju exakt samma sak som att banta för att behaga andra, och det är tydligen ett problem? Din logik är inte den bästa.

Att vara sjukligt smal innebär hälsorisker på en extrem nivå. Att blåsa upp tuttarna är en helt annan grej som man nu kan göra för ca 35 papp. Om du nu anser detta sååå hemskt så starta ett antisilikonparti till nästa val, skicka insändare till tidningar eller annat, men kör inte ditt anti-race mot silikoninplantat under bilder i bildkritikforumen.
Det har jag väl för helvete inte gjort heller!? Vi talar om saken HÄR, i forumet, om du inte märkt det.
Du menar alltså att det måste till allvarliga hälsorisker innan något är ett problem? Jag slutar aldrig häpna över människors märkliga syn på saker. Tro fan att folk mår dåligt, som sagt.

Mattsen skrev:
Gå tillbaks några sidor och läs mitt inlägg om bröstförstoring, där tar jag avstånd från att tonåringar förstorar brösten. Du får motarbeta precis vad du vill, men som jag nu har sagt 10-tals gånger anser inte jag, och förhoppningsvis FS oxå, att bildkritik inte är rätt plats för detta...

Men VARFÖR vill dom förstora brösten,är det inte p.g.a bilder som dina,du bidrar till det här modet.Något annat påstående är befängt.Sen ska man väl motarbeta problemet där det finns,om det nu är din eller någons annas sida,naturligtvis med saklighet.

"Och att tjejer ska ha kroppar som för tankarna till judeutrotningslägren anser oxå jag vara sjukt och ställer gärna upp på att motarbeta detta. DET är osunt."

Varför vill dom ha såna kroppar,jo för att dom har sett flashiga modeller som dom vill efterlikna.Ser du inte något som helst samband med dina modellbilder och silikontörstande
tonåringar?

Makten skrev:
Det beror ju på nåt begriper du väl? Varför skulle det inte vara ett problem? Det är ju exakt samma sak som att banta för att behaga andra, och det är tydligen ett problem? Din logik är inte den bästa.

De tjejer jag har träffat som ha eller planerar att blåsa upp tuttarna gör det för sin egen skull. Den som bantar gör det knappast för att "behaga männen" utan för att må bättre fysiskt och få bättre självkänsla.

Men vi kan på skoj anta att några gör det för att "behaga männen". Då är det väl deras val, eller hur? Eller anser du att vårt motsatta kön inte vet sitt bästa och ska skyddas både från det ena och det andra, tex genom att kritisera fotografer som avbildar deras kroppar? Ser du dom som så svaga och osjälvständiga varelser att det borde till lagar för deras eget bästa?

kiwawa skrev:
Men VARFÖR vill dom förstora brösten,är det inte p.g.a bilder som dina,du bidrar till det här modet.Något annat påstående är befängt.Sen ska man väl motarbeta problemet där det finns,om det nu är din eller någons annas sida,naturligtvis med saklighet.

Varför vill dom ha såna kroppar,jo för att dom har sett flashiga modeller som dom vill efterlikna.Ser du inte något som helst samband med dina modellbilder och silikontörstande
tonåringar?

Du menar att jag ska säga nej till en tjej som vill bli plåtad av mej för att hennes bröst är för stora? Knappast...

Mattsen skrev:
De tjejer jag har träffat som ha eller planerar att blåsa upp tuttarna gör det för sin egen skull. Den som bantar gör det knappast för att "behaga männen" utan för att må bättre fysiskt och få bättre självkänsla.
Och varför mår de inte tillräckligt bra utan dessa åtgärder tror du? "För sin egen skull"; fattar du inte att det beror på att de vill se bra ut? Det är ju sekundärt för att någon annan ska gilla en, och då gillar man också sig själv.

Men vi kan på skoj anta att några gör det för att "behaga männen". Då är det väl deras val, eller hur? Eller anser du att vårt motsatta kön inte vet sitt bästa och ska skyddas både från det ena och det andra, tex genom att kritisera fotografer som avbildar deras kroppar? Ser du dom som så svaga och osjälvständiga varelser att det borde till lagar för deras eget bästa?
Ja, faktiskt. Om man målar upp ett ideal som är sjukt och onaturligt så kommer folk till slut att försöka följa det, hur ovettigt det än är. Sådant bör bromsas, om det går, eftersom det uppenbarligen skadar människor.

Vad ser du för fördelar i att kvinnor börjar förstora brösten? Tror du att det leder till att kvinnor i allmänhet mår bättre? Det får du gärna förklara i så fall. För mig är det helt självklart att det leder till att de mår sämre, eftersom det mer och mer visar att kvinnan inte duger som hon är. Man ska för fan inte behöva KÖPA självförtroende.

Mattsen skrev:
Du menar att jag ska säga nej till en tjej som vill bli plåtad av mej för att hennes bröst är för stora? Knappast...
Det beror väl på vad bilden ska användas till, och om det är brösten du framhäver med bilden.
Sen förstår jag inte varför man inte skulle kunna säga nej.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar