Kijana
Aktiv medlem
bEPH skrev:
Jag vet om (och jag tror att du gör det med) att hon inte är en tom kropp, hon är en människa som andas lever och antagligen har en fungerande hjärna.
Men du uppfattar bilden så.
Det är väl självklart att modellen lever, det är väl ändå inte lik som avbildas?
En underbar fråga, den visar väl på att den är äkta konst.
"konst ska skapa konflikt, konst ska provocera, konst ska skaka makten"
Vilket dravel! I så fall är ju Fibban, Lektyr, FHM, Moore, Slitz, Café och allt vad de heter att betraktas som kulturtidskrifter. Ge dem statligt stöd, för sjutton. Kultur behöver vi mera av!
Nä, det är illa om man förväxlar konst med skräp.
Det är det här jag menar med att man associerar in olika beroende på vilken individ man är, tanken har aldrig ens föreslagit mig.
Har man sådana associationer så kan jag tänka mig att den kan bli värderad annorlunda, jag får absolut inga sådana tankarr när jag ser den. Rättare sagt nu får jag ju det efter att du väglett mig in på dem.
Oj vad oskyldig man kan framställa sig som. Trots att det enligt vetenskapliga undersökningar är klart att människan tänker 50 000 tankar om dagen, och att 70 procent av dem handlar om sex. Och nu snackar jag om normalmänniskan. Men när det gäller dig så är det helt kemiskt fritt från sexuella tankar när du ser denna bild. Du säger nästan att associationen inte går att göra.
Det är inte rimligt eller trovärdigt.