Annons

Är detta komplett kit?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag prövade med bläsbälg men det fans ändå en massa prickar kvar,
 
Jag har en hel kartong full med flingor ska jag trycka i så många som det går?
 
Är detta nog. det är typ 2-3 cm kartongen och locket.
 

Bilagor

  • img_9219.jpg
    img_9219.jpg
    62.2 KB · Visningar: 205
Det räcker nog, kanske några stycken till.
Bara så det blir stöttåligt och tål postens hantering.
Egentligen ska man ha sådant runt den inre kartongen alltså på sidorna och under med.
Men du såg ju hur Cyberphoto packat så gör likadant.
 
Senast ändrad:
Fick svar idag av cyberphoto dom säger att det är lika mycket skit på utbytesmodellen och dom erbjuder service. Är ju inte så kul att vänta 2 veckor på kameran.
 
Förlåt att jag lägger mig i!

Men det kan vara bra att veta att hos posten kastas paketen och det skall de tåla.

Alltså skall man alltid skicka produkten i sin originalkartong i en ytterligare kartong.

Denna ytterkartong skall ge innerkartongen ett spel på 3-4cm PÅ SAMTLIGA LEDDER så att dessa kan fyllas med distansmaterial.

Om du skall använda ihopknycklat tidningspapper måste du utöka spelet till ca,10cm vilket inte är så smart.`Plastchipsen´ är då mycket bättre.

Lycka till!
 
Sabud skrev:
Förlåt att jag lägger mig i!

Men det kan vara bra att veta att hos posten kastas paketen och det skall de tåla.

Alltså skall man alltid skicka produkten i sin originalkartong i en ytterligare kartong.

Denna ytterkartong skall ge innerkartongen ett spel på 3-4cm PÅ SAMTLIGA LEDDER så att dessa kan fyllas med distansmaterial.

Om du skall använda ihopknycklat tidningspapper måste du utöka spelet till ca,10cm vilket inte är så smart.`Plastchipsen´ är då mycket bättre.

Lycka till!

Det finns ju sådan där lappar med en bild av ett glas eller aktas gör dom någon nytta?
 
Pajar man batteriet om man laddar det en gång i veckan och kanske tar 300 bilder i veckan?

Jag såg en film på canon cpn om 5d och där sa han om batteriladaren som tar 2 511:eek:r att man ska ta ut batterierna när dom är klara för att undvika överladdnign och nu till frågan är orginalladaren en laddare som fattar att batteriet har lite spännign kvar och inte kör i 90 minuter eller har den bara en timer, jag vill inte överladda.
Kanske lite felstvningar.
Länken till filmen klicka på battery source
 
Senast ändrad:
Jag brukar ladda mitt batteri när det "känns som att det behövs", och laddaren håller reda på hur pass laddat batteriet är. Om det är nästan tomt blinkar indikatorlampan 1 blink åt gången för att sedan via 2 blink, därefter 3 blink visa hur långt den kommit och sedan fast sken när laddningen är klar. Om det finns laddning kvar börjar den med 2 blinkningar, och laddtiden blir kortare. Så snabb att ladda batteriet så att den börjar med 3 blinkningar har jag aldrig varit, men jag antar att det blir så om det finns mycket kräm kvar.

Jag försöker alltid avbryta laddningen så snart som möjligt när skenet blir fast, av det skäl du anger. Men så på minuten är det ju inte, även om flera timmars överladdning kanske inte är så nyttigt.
 
Då kanske inte det är så smart att sätta i laddaren när man går och lägger sig?
 
Robin Gyllander skrev:
Då kanske inte det är så smart att sätta i laddaren när man går och lägger sig?

Nä, ingen bra idé. För mig brukar det ta någon eller ett par timmar att ladda batteriet. Jag brukar ladda när jag vet att jag skall vara inne ett par timmar eller har ett ärende med ungefär den tidsåtgången. Eller om det är någon bra långfilm på tv... ;-)
 
Lite lustigt att inte göra en laddare som kostar 500 spänn autoavstängande?
det finns ju laddare för 150 spänn som fattar det.
Tack för svaret.
 
Finns det någon piratladdare som passar bp511 som fattar att stänga av när batteriet är fullt?
 
Robin Gyllander skrev:
Finns det någon piratladdare som passar bp511 som fattar att stänga av när batteriet är fullt?

Ingen aning, men kontakter och sånt är väl specifikt för just Canonbatteriet så frågan är om någon tillverkare tycker att det är lönt. Å andra sidan säljs det ju några Canonkameror då och då, jag vet inte om batteriet till 30D är samma som till någon/några andra modeller men om det är så blir det kanske en kundkrets. Någon annan har kanske sett en piratladdare någonstans?
 
Vad gör custom function 17 för nytta verkar inte bli någon skillnad om den är på eller av.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.