Annons

Är detta komplett kit?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är verkligen kitgluggen så dålig som alla säger?
Jag jämförde kitgluggen och tamrons 17-50 2,8 och det var ingen skillnad i deras skärpa.
 
Hej,

Har själv en EOS 30D och ett Sigma 17-70 och kan bara säga att jag är mycket nöjd med kombinationen.
Dock fick jag byta mitt 17-70 eftersom det felfokuserade med just min kamera. Det nya fungerar dock kanon.

/Pär
 
Objektivet justeras för att fungera ihop med kameran. Kameran bör aldrig justeras då risken finns att resten av dina objektiv kommer felfokusera. Dock så behöver servicestället ditt kamerahus för att kalibrera objektivet rätt.
 
Robin Gyllander skrev:
Är verkligen kitgluggen så dålig som alla säger?
Jag jämförde kitgluggen och tamrons 17-50 2,8 och det var ingen skillnad i deras skärpa.

Hur testade du då? Tamrons 17-50 är garanterat skarpare än kitgluggen.
 
Jag kollade på The digital picture men jag kanske inte har fått så skarpa ögon än så att jag ser någon skillnad.
 
Hur är autofokusen på 17-70 om man jämför med Någon glugg från canon som har USM?
 
Tänkte skippa 17-70 och köpa canons kitglugg istället pga att jag måsteköpa en ny hårddisk så nu är frågan överlever man ett år med den?
Tänkte köpa CyberPhotos kit där man får med lite extra skräp som minneskort uv filter batteri är det värt dom extra slantarna för grejerna man får med?
 
Ja, du överlever garanterat! Jag har i alla fall klarat ett halvår och ser fram emot minst ett till ;-)
 
Jag har 2 gamla ef objektiv vilken användning har jag av dom nu när dom blir 1,6 gånger längre?


Jag har dessa:
Canon EF 35-105 F3.5-4.5
Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6

Edit:80-200:at vet jag vad jag ska göra med men vad har jag för använding av 35-105:at?
 
Nu har jag bestämt mig vad jag ska köpa ordenkligt men jag tror att jag håller på det här.
Första gången jag har nytta av Excel.
Kommentarer på prylarna?


Canon eos 30d 9 500,00 kr hegethorns
Batterigrepp 1 590,00 kr cyberphoto
Motljusskydd 120,00 kr cyberphoto
Blåsbälg 99,00 kr cyberphoto
San disk extreme 2 gb 449,00 kr hemma i stan
Uv filter 199,00 kr cyberphoto
Batteri 395,00 kr cyberphoto
Sigma 17-70 2 990,00 kr cyberphoto
 
Jag undrar varför de flesta måste ha ett batterigrepp så fort de köper en kamera, kan förstå om man köper en 400D pga storleken men till en 30D?
För batteriet som man får med kameran räcker till många bilder.
Eller är det så mycket bättre att ha då man fotar på "högkant"?

/Benny, som har en 400D utan batterigrepp (än).. ;-)
 
Mina händer är stora som Dasslock .
1.Det är mycket skönare
2.Bättre batteritid
3.Lättare att ta stånde bilder
4.Den ser så jäkla mycket snyggare ut.
 
Ha ha.. då kanske det verkligen behövs då..
Tänkte mest på att du kanske skulle få mer valuta om du hellre lägger ner mer pengar på ett objektiv än batterigreppet men har du STOOORA dasslock så kanske det inte är något alternativ.. ;-)

/Benny
 
tror att det som du sätter på fjärde plats egentligen ligger en hel del snäpp högre...

Klart du klarar dig med kitgluggen. Känns som att bilderna inte ser speciellt annorlunda ut såvida du inte tittar onormalt nära. Man ska nog inte vara så sjukt orolig över hur "bra" saker är idag. Jag menar, jämför med vad tex brassaï fotade med för 80 år sedan, och hans bilder blev ju skapliga. Dock kan man aldrig helt försumma kicken man får av att hantera grejer som man älskar som gör att du kanske går ut på den där extra rundan...

Samtidigt finns det alltid något som är bättre som man kan köpa.. Det kommer man aldrig ifrån. Jag säger som vår gode Ingvar Kamprad: Det mesta är ännu ogjort, underbara framtid!





// Henrik, som inte har något batterigrepp... ...Men är materialist och oerhört gärna skulle vilja ha det. Mest pga punkt 4.
 
Skiter i batterigreppet och kollar på 18-? zoomar mellan 0-4500 kr vilka rekommenderar ni?
 
Har hittat 2 modeller Sigma 18-50 2,8 och tamron 17-50 2,8.
vad jag har hittat så verkar tamronen bättre men på the digital pictures testark verkar sigmat skarpare vilket av dom är bäst?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.