Annons

Är detta komplett kit?

Produkter
(logga in för att koppla)
Robin Gyllander skrev:
Har hittat 2 modeller Sigma 18-50 2,8 och tamron 17-50 2,8.
vad jag har hittat så verkar tamronen bättre men på the digital pictures testark verkar sigmat skarpare vilket av dom är bäst?
Släpp testrunkandet en sväng. Allt som skrivs är inte en sanning. Båda objektiven är säkert bra, grejen är oftast att olika egenskaper är prioriterade hos olika objektiv, och därför kommer de vara olika bra på olika saker. (Gäller givetvis bara i samma prisklass.)
 
Ska sensorn vara så här skitig obs jag har bara satt på kitgluggen och aldrig bytt objektiv efter det.
80%crop
 

Bilagor

  • _mg_0266.jpg
    _mg_0266.jpg
    61.3 KB · Visningar: 312
Tidigare i den här tråden skrev du att du skulle köpa en blåsbälg? Gjorde du det så är det ju hög tid att testa den nu. Sedan så hade jag nog lagt ett mail till deras kundtjänst och påpekat att det var fullt med damm och skit på sensorn när du köpte den
 
Tar aldrig batteriet slut på en 30D?
Har tagit massor av bilder första dagarna och har aldrig behövt ladda.
 
hbengtsson skrev:
Ehh..är det en ny kamera? Självklart skall sensorn inte vara skitig...det skall vara helt rent!
Det kan man tycka men det är en hel del 30D som levererats med smuts på sensorn.
Bara att blåsa bort, säger en del.
Förjävla lowtech från Canon, säger jag

Canon är ett märkligt företag. Lite som engelska biltillverkare på 60-talet.
Smarta konstruktionsidéer men vad hjälpte det om det var byggt i England
 
Enicar skrev:
Det kan man tycka men det är en hel del 30D som levererats med smuts på sensorn.
Bara att blåsa bort, säger en del.
Förjävla lowtech från Canon, säger jag

Canon är ett märkligt företag. Lite som engelska biltillverkare på 60-talet.
Smarta konstruktionsidéer men vad hjälpte det om det var byggt i England

Så du menar att canon är dåligt byggda?
 
Nej jag menar inte byggkvalitén på kamerahusen egentligen fast jag nog skrev så.
Jag har en 20D ( köpt beg.) och den verkar tåla en del och fina rena bilder kan man verkligen få.
Jag är lite sur för jag har haft problem med en del optik och så vet jag att det är en hel del 30D som varit skitiga vid leverans och jag tycker det är dåligt.
JAg är helt säker på att du kommer att bli nöjd med din 30D. Kitgluggen får du nog bländaq ner lite för att den ska bli riktigt skarp men brusfriheten finns alltid där och det är toppen.
Nu vill vi se lite bilder också Robin :)
 
Enicar skrev:
Nej jag menar inte byggkvalitén på kamerahusen egentligen fast jag nog skrev så.
Jag har en 20D ( köpt beg.) och den verkar tåla en del och fina rena bilder kan man verkligen få.
Jag är lite sur för jag har haft problem med en del optik och så vet jag att det är en hel del 30D som varit skitiga vid leverans och jag tycker det är dåligt.
JAg är helt säker på att du kommer att bli nöjd med din 30D. Kitgluggen får du nog bländaq ner lite för att den ska bli riktigt skarp men brusfriheten finns alltid där och det är toppen.
Nu vill vi se lite bilder också Robin :)

Här har du några bilder jag tagit.
På fotosidan
PÅ bilddagboken
 
Cyberphoto säger att dom ska skicka mig en ny kamera är detta inte lite overkill när allt som behövs är en avdamning av sensorn?
 
Robin Gyllander skrev:
Cyberphoto säger att dom ska skicka mig en ny kamera är detta inte lite overkill när allt som behövs är en avdamning av sensorn?

Är det ingen förutom jag som tycker att det är onödigt att ge mig en ny kamera när allt som behövs är en sensorrengöring?
 
Men har du gjort en urblåsning och det nu är bra så behöver du väl inte skicka in den men om det är så att det sitter fast skit ändå så tycker jag du ska skicka in så att du inte behöver lägga ner pengar på speciella sensornrengöringsprylar, men en blåsbälg kommer du iallafall behöva..

/Benny
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.