Patrik C
Aktiv medlem
Liknelse är ju att jag heller inte sett en rollsroyce som taxi
Visst, men alla bilar bygger på samma princip. Är det kanske så att yrkesfotografer gillar DSLR kameror bättre än mätarsökarkameror?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Liknelse är ju att jag heller inte sett en rollsroyce som taxi
Visst, men alla bilar bygger på samma princip. Är det kanske så att yrkesfotografer gillar DSLR kameror bättre än mätarsökarkameror?
Så gör det M9 till en amatörkamera?
Det har jag. Inte bara sett utan även åkt med den några gånger. En brun Silver Shadow som körde för Taxi Stockholm.Liknelse är ju att jag heller inte sett en rollsroyce som taxi
Jag funderar på att sadla om till fotograf, så jag undrar hur jobbutsikterna ser ut på den svenska marknaden. Är det så bra betalt att man kan överleva på det? Jag är inte ute efter att bli rik, utan mer ha en stadig inkomst.
Fast känns det inte lite fel att marknadsföra dig själv(och ditt företag) när du är på arbetstid för ett annat företag?
Vill gärna tillägga att vi lever i ett företagssamhälle och då måste man kunna få ta till vara på de chanser man får. Även om det kan anses vara "fel" att göra så.
Du har inte publicerat en enda bild sedan du blev medlem på Fotosidan. Beror det på att du inte plåtar något eller på att du inte vill visa dina bilder?
Jag frågar därför att jag undrar lite över dina tankar på att bli yrkesfotograf.
Det beror på att jag inte har haft tid att lägga upp något. Men jag kan lägga upp bilder som jag har plåtat med Olyn.
Det kan jag inte påstå. Om man går varsamt fram och inte slänger upp visitkortet i ansiktet på dem så ser jag inget fel med det.
Alltså, jag har en timanställning inom foto vid sidan av mitt "riktiga" jobb. Ser det som en självklarhet att inte marknadsföra mig själv aktivt då någon annan betalar. Sen får jag en del uppdrag från detta men det är inget jag aktivt letar efter. Lika självklart är det att jag inte sitter och redigerar bilder på jobbet även om det vissa dagar inte är tokmkt att göra varenda minut. Jag vill behålla jobbet helt enkelt.
Jag tror inte dina taxikunder skulle uppskatta att bli uppvaktade med visitkort eller om det nu är kändisar, fotograferade.
Sen om det är företagskunder som sitter och pratar om pr-jobb och bildjobb så varför ska inte jag få nämna att jag fotar? /../ Men att prata med kunderna ska man få göra.
Att prata med någon och ge denne ett visitkort är det nog svårt att få till "affärsverksamhet".Står det i ditt anställningsavtal att du inte får bedriva affärsverksamhet i taxin så har du svaret där.
Att prata med någon och ge denne ett visitkort är det nog svårt att få till "affärsverksamhet".