johanlundahl
Aktiv medlem
Bildkritik ska smärta i bröstet, ständigt ska den ifrågasätta vår verksamhet som fotografer och människor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
kermodei skrev:
Sedan finns det dem som gnäller över ex nude/glamour/naket men som själva aldrig har tagit en liknande bild, men däremot på solnedgångar, vilket gör att jag som fotograf bara skrattar åt dessa kommentarer !!!
Glad Sommar ///
johanlundahl skrev:
Vad som är enklare och trivialare effektsökeri än att fotografera en solnedgång är att klä av en människa naken och avbilda. Jag skrattar åt er som fotograferar naket...
Maverick skrev:
Problemet med alla som tror sig slåss för den "goda" kampen är att de tror att ändamålen helgar medlen. Precis som terrorister, att majoriteten av befolkning inte håller med dem spelar ingen roll eftersom de är av den rätta tron. Det finns massor av sådana gruppering, från revolutionära vänsteranhängare, djurens befrielsefront, AFA, Attac, Al-Quiada osv... Denna fanatism är tyvärr något som jag förknippar med feminism idag. De tror att just deras uppfattning är den enda rätta vilket resulterar att det blir slitningar mellan olika grupper av femenism när det istället borde sätta sig ner och titta på vad som är viktigt.
Mvh
Maverick
Maverick, vet du vad feminism står för egentligen?Maverick skrev:
Det finns massor av sådana gruppering, från revolutionära vänsteranhängare, djurens befrielsefront, AFA, Attac, Al-Quiada osv... Denna fanatism är tyvärr något som jag förknippar med feminism idag.
Det är lugnt, Maverick. Jag tyckte bara din formulering var lite rolig. No offence meant!Maverick skrev:
Jag har aldrig påstått att Al-Quaida är likställda femenistiska organisationer i alla avseende eller att de är femenistiska.
lotelo skrev:
Är det fotografi vi avhandlar på denna websida?
Knappast i detta forumet i alla fall...
lotelo skrev:
Är det fotografi vi avhandlar på denna websida?
Knappast i detta forumet i alla fall...
Calle S skrev:
Det är lugnt, Maverick. Jag tyckte bara din formulering var lite rolig. No offence meant!
Maverick skrev:
Det beror väl på hur djupt du ser på problemet. I ett antal andra trådar har det redan redogjorts för olika uppfattningar om hur samhällets värderingar påverkar vår syn på olika typer av fotografi. Därmed är frågeställningen relevant. Oavsett vilken uppfattning man har i den frågan så tror jag att det framgår att vi påverkas i vårt bildseende av samhällsvärderingar.
Mvh
Maverick